Facebook modyfikuje ustawienia prywatności w trosce o nieuważnych użytkowników

Portal społecznościowy Facebook co chwilę jest obiektem skandali związanych z prywatnością użytkowników. Firma Marka Zuckerberga chce walczyć z niekorzystnym wizerunkiem i wprowadza kolejne zmiany mające na celu ochronę danych użytkowników, nawet jeśli do tej pory dzielili się nimi ze światem sami, bez przymusu.

Facebook do tej pory nie komunikował zbyt jasno użytkownikom tego, z jakimi zagrożeniami wiąże się udostępnianie na portalu treści w formie publicznego wpisu. Spowodowało to w przeszłości rozliczne tragedie osób, które były nieświadome tego, jak działa mechanizm udostępniania treści w największym serwisie społecznościowym świata.

Do tej pory domyślnymi ustawieniem widoczności postów na portalu Facebook było "publiczne". Tym samym każdy nowy użytkownik, jeśli samodzielnie nie przestawił tej opcji, informował o swoich aktywnościach nie tylko grupę znajomych, ale też cały świat. Takie treści mógł zobaczyć każdy po wpisaniu w przeglądarce adresu profilu użytkownika.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
Facebook modyfikuje ustawienia prywatności w trosce o nieuważnych użytkowników

Twórcy Facebooka postanowili zmienić domyślne ustawienia. Od teraz po założeniu konta na portalu Facebook widoczność postów będzie od razu ograniczona do znajomych. Portal wyświetli też stosowny komunikat wyjaśniający działanie funkcji ograniczania widoczności postów. Co więcej, Facebook będzie stopniowo przypominał o tym polu wyboru osobom, które założyły kontro wcześniej.

Jest szansa, że dzięki nowym ustawieniom domyślnym liczba publicznych wpisów, które mieli widzieć tylko znajomi autora, zmaleje. Większość użytkowników usług online nie zadaje sobie trudu zmiany ustawień domyślnych, a Facebook nie jest wyjątkiem. Teraz osoby dopiero zaczynające przygodę z serwisem Marka Zuckerberga będą chronieni przed swoją własną nieostrożnością i lekkomyślnością.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200