CEO Oracle: wzorujemy się na Facebooku

Podczas konferencji CloudWorld organizowanej przez Oracle CEO firmy, Larry Ellison przyznał, że współczesne aplikacje biznesowe muszą przypominać Facebooka.

Ellison posunął się nawet o krok dalej w swojej wypowiedzi. Stwierdził, że aplikacje powinny być zbudowane jak współczesne serwisy społecznościowe i tak proste w użyciu, żeby nawet CEO firmy nie miał problemu z ich rozgryzieniem. Po chwili szef Oracle dodał, że oznacza to jednocześnie poprzeczkę zawieszoną dość nisko i bardzo wysoko.

Tak też, rzekomo, projektowane jest nowe oprogramowanie Oracle. Dzięki temu, według Ellisona, użytkownicy wcale nie muszą się uczyć posługiwania nawet specjalistycznymi narzędziami. To o tyle ważne, że w epoce Facebooka i Google'a pracownicy niechętnie podchodzą do kanciastego interfejsu charakterystycznego dla klasycznych, hermetycznych aplikacji biznesowych. W efekcie, boją się, nie potrafią, albo nie chcą używać narzędzi, które kupiła dla nich firma.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl

Do tych nieprzystających do obecnych warunków Ellison zaliczył samokrytycznie także oprogramowanie Oracle, wyposażone w interfejs sprzed 10 lat. Znalazło się też jednak miejsce na krytykę SAPa i jego wiekowych rozwiązań.

Tym samym Ellison podzielił zdanie Rossa Pipera z Dropboxa i wielu innych przed nim, mówiących publicznie, że same funkcje nie wystarczą nawet w aplikacjach dla biznesu. Oprogramowanie musi być wyposażone w wygodny, intuicyjny interfejs.

CEO Oracle dodał, że sam interfejs to nie wszystko. Aplikacje biznesowe wyposażone w funkcje portali społecznościowych mogą, na przykład, dać pracownikom - zamiast uczucia wyizolowania - poczucie stałego kontaktu z innymi, z pojedynczymi osobami i z całą organizacją.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200