Prawie 10,5 mln złotych kosztować będzie Nowy Portal Informacyjny ZUS

Mimo iż Platforma Usług Elektronicznych ZUS to "zestaw nowoczesnych usług dla wszystkich klientów ZUS", konieczne jest wprowadzenie w systemie kilku zmian. Stąd przetarg na rozwój Nowego Portalu Informacyjnego ZUS.

Przetarg w formie ograniczonej otwarto w styczniu 2013 roku. Budżet zamawiającego określono na 31,2 mln złotych brutto. O wyborze konkretnej oferty cena miała zdecydować tylko w 40%. Pozostałe 60% szali miała zająć koncepcja rozwoju Nowego Portali Informacyjnego (NPI).

Oferentów zgłosiło się trzech: AMG.net z propozycją za około 10,46 mln złotych, Sygnity za 26,45 mln złotych, oraz HP Polska za 30,77 mln złotych. Według oczekiwań i przepowiedni rynkowych ekspertów, ostatecznie ZUS podpisał umowę właśnie z AMG.net. Wartość projektu wynosi dokładnie 10460106,46 złotych.

Zawierając kontrakt, AMG.net zobowiązało się - jak czytamy w opisie przetargu - "do rozwoju Nowego Portalu Informacyjnego, w ramach Platformy Usług Elektronicznych w zakresie prac programistycznych, instalacyjnych i wdrożeniowych oraz jego utrzymanie". Samo AMG.net dodaje, że w ramach projektu rozbudowy NPI znajduje się też rozbudowa szyny ESB, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji B2B.

Ciekawostką może być fakt, że realizowanie projektu rozliczane będzie zgodnie z metodyką COSMIC, a zatem za pomocą punktów funkcyjnych (CFP). Na wykonanie prac AMG.net ma więc 47 miesięcy lub pulę 6500 punktów CFP.

Rozwój NPI ZUS to nie pierwszyzna dla AMG.net. Firma ma w swoim portfelu takich klientów jak Orange, PTC, TP SA., czy BRE Bank.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200