Skydrive w Windows 8.1 - Microsoft ma problem

Użytkownicy system Windows 8, którzy zaktualizowali go do wydania 8.1, od kilku tygodni narzekają na liczne problemy z poprawną obsługą sieciowego dysku SkyDrive (zintegrowanego z OS-em). Na oficjalnym forum Microsoftu znaleźć można ponad 120 oddzielnych wątków na temat różnych problemów i wygląda na to, że na razie koncern nie jest w stanie pomóc użytkownikom.

Problemy z poprawną współpracą Windows 8 ze Skydrive'em zaczęły się po oficjalnym udostępnieniu aktualizacji 8.1 (pełniącej rolę typowego Service Packa, choć Microsoft w tym przypadku nie używa takiej nazwy). Użytkownicy narzekają m.in. na dramatyczne spowolnienie procesu synchronizacji z usługą, znikające pliki i foldery, zduplikowane dokumenty, a czasami nawet brak możliwość przesłania na Skydrive jakichkolwiek danych.

Microsoft na razie udziela w tej sprawie raczej wymijających odpowiedzi - rzecznik koncernu przyznał, że "na firmowym forum niewielka grupa użytkowników narzeka na Skydrive", jednak zastrzegł, że zdecydowana większość użytkowników Windows 8.1 korzysta z sieciowego dysku bez żadnych problemów.

Zobacz również:

  • Awaria Microsoft Teams - nie działa aplikacja i portal WWW
  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Zdaniem analityków, awarie opisywane w aż 120 oddzielnych wątkach trudno uznać za odosobnione przypadki - dlatego dla koncernu z Redmond najlepiej będzie, jeśli szybko zidentyfikuje i rozwiąże problem. Al Gillen z IDC sugeruje, że przyczyną kłopotów może być szybko rosnąca liczba użytkowników Skydrive (usługa jest ściśle powiązana z systemem Windows 8, więc wraz z wzrostem jego popularności, rośnie również jej obciążenie). "Jeśli kłopoty wkrótce nie ustaną, Microsoft może się spodziewać odpływu użytkowników do konkurencyjnych usług" - komentuje Gillen.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200