Tablet BlackBerry już niebawem na rynku?

Kanadyjski koncern pracuje nad własnym tabletem, a także dwoma urządzeniami pośrednimi między smartfonem, a tabletem. Tak przynajmniej wynika z krążącej po Internecie prezentacji. Najprawdopodobniej nowe urządzenia trafią na rynek w ciągu najbliższego roku.

Przedstawiciele koncernu oficjalnie nie komentują doniesień na temat planów rozszerzenia oferty. Nie ukrywają jednak, że jeszcze w tym roku na rynek trafić mają kolejne urządzenia wykorzystujące możliwości nowego systemu operacyjnego BlackBerry 10. Na tej platformie bazują m.in. dwa nowe telefony kanadyjskiego koncernu - BlackBerry Q10 i Z10. Mimo ograniczonej dostępności obu urządzeń w ciągu dwóch miesięcy od premiery na rynek trafiło ok. miliona nowych telefonów BlackBerry.

Z opublikowanej w Internecie prezentacji wynika jednak, że jeszcze w tym roku na rynek trafić mają dwa nowe urządzenia BlackBerry wyposażone w ekrany o przekątnej powyżej 5 cali. Jednym z nich będzie tablet. Urządzenie określane nazwą B10 ma pojawić się w ofercie kanadyjskiego koncernu na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. Pod koniec roku do oferty BlackBerry dołączyć ma zaś mniejsze urządzenie znane pod nazwą U10. Będzie to najpewniej tzw. phablet, który stanowi połączenie telefonu i tabletu. BlackBerry U10 będzie zapewne konkurentem m.in. dla Samsung Galaxy Note. Natomiast na wiosnę przyszłego roku wstępnie zaplanowano premierę urządzenia zbliżonego do U10, ale wyposażonego w fizyczną klawiaturę. Robocza nazwa terminala to R10. Nie ujawniono natomiast żadnych informacji na temat specyfikacji technicznej nowych urządzeń BlackBerry.

Zobacz również:

  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023

Według analityków ujawnione informacje mogą okazać się prawdziwe - przedstawiciele firmy BlackBerry już wcześniej zapowiadali bowiem chęć rozszerzenia oferty o urządzenia typu tablet i nawiązania realnej konkurencji z firmami takimi jak Apple i Samsung. Kanadyjski koncern ma ambicje stać się dostawcą kompleksowej oferty urządzeń oraz przeznaczonych dla nich usług skierowanych przede wszystkim do użytkowników biznesowych. Zamiar rezygnacji ze strategii ukierunkowanej na rynek konsumencki i powrotu do pierwotnych założeń biznesowych BlackBerry ogłoszono niemal dokładnie rok temu. Warto dodać, że pierwszy tablet - PlayBook - pojawił się w ofercie BlackBerry dwa lata temu. Pierwszą generację urządzenia krytykowano m.in. za brak natywnej obsługi poczty elektronicznej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200