Producent BlackBerry nadal na minusie, ale lepiej od prognoz

Od czerwca do sierpnia 2012 roku na świecie sprzedano 7,4 mln urządzeń BlackBerry i 130 tys. tabletów PlayBook. To mniej niż przed rokiem. Przy przychodach rzędu 2,9 mld USD koncern Research In Motion zamknął drugi kwartał roku finansowego stratą na poziomie 235 mln USD.

W okresie od czerwca do sierpnia kanadyjski producent zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 2,9 mld USD. Rok wcześniej obroty RIM sięgały 4,2 mld USD przy ok. 30 proc. wyższej sprzedaży ilościowej. "Nasze wyniki są dowodem jak dużą wagę przywiązujemy do realizacji planów optymalizacji w zakresie finansów i działalności operacyjnej. Jednak w pełni zdajemy sobie sprawę, że jest to dopiero początek drogi" - czytamy w oświadczeniu wystosowanym przez Thorstena Heinsa, dyrektora generalnego Research In Motion. Przedstawiciele koncernu poinformowali również, że z usług BlackBerry w skali świata korzysta już ok. 80 mln użytkowników. W drugim kwartale trwającego roku finansowego ich liczba wzrosła o 2 mln.

W zwiększeniu rentowności firmy pomóc ma m.in. wprowadzenie na rynek nowej linii urządzeń BlackBerry opartych na nowej wersji mobilnego systemu operacyjnego RIM. Pierwsze telefony wykorzystujące system operacyjny BlackBerry 10 mają zadebiutować na rynku na początku 2013 roku. Władze koncernu Research In Motion podkreślają, że zapowiadane wcześniej terminy zostaną dotrzymane.

Zobacz również:

  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200