Mniejsza sprzedaż komputerów PC - winowajcą Windows 8?

Zdaniem przedstawicieli firm Dell i HP, zbliżająca się premiera Windows 8 wpływa negatywnie na sprzedaż komputerów PC,bo klienci odwlekają zakup sprzętu do momentu premiery nowej wersji Windows. Co gorsze, nie należy spodziewać się, że rozpoczęcie sprzedaży "ósemki" spowoduje natychmiastowe uzdrowienie sytuacji.

Przedstawiciele HP i Della wspominali o tym problemie przy okazji omawiania wyników finansowych. Pracownik Della stwierdził wprost, że oczekiwanie na Windows 8 obniża bieżącą sprzedaż komputerów PC i że jakichkolwiek korzyści [dla producentów - red.] wynikających z premiery systemu należy spodziewać się najwcześniej na początku przyszłego roku.

Z opiniami tymi zgadzają się analitycy IDC - "Pojawienie się Windows 8 oraz rosnąca popularność ultrabooków mogą zaowocować pozytywnymi wynikami sprzedaży. Ale na drodze ku temu zjawisku znajduje się kilka poważnych problemów. Najważniejszym z nich wydaje się konieczność zaakceptowania przez klientów zupełnie nowego systemu operacyjnego, który zmienia sposób interakcji z oprogramowaniem. Przedstawiciele branży będą musieli poczynić pewne kroki w kierunku edukowania klientów na temat nowości" - tłumaczy Jay Chou, główny analityk badania Worldwide Quarterly PC Tracker.

Zobacz również:

  • Dane w centrum świata
  • HP – oferta wsparcia środowiska pracy w jednym miejscu

Pracownicy HP w czasie swojego spotkania z analitykami nie mówili wprost o Windows 8 - wspominali jednak o tym, że wielu klientów wstrzymuje się na razie z decyzją o zakupie komputera, czekając na "nowości", które mają pojawić się jeszcze w tym roku. "Rynek PC pozostaje słaby (...). Nasze przychody z tego sektora spadły w porównaniu z poprzednim rokiem o 10% - przyczyną jest właśnie słabość sektora oraz agresywna konkurencja cenowa ze strony innych firm" - wyjaśniała Meg Whitman, CEO koncernu HP.

HP wydaje się jednak dobrze przygotowany na najbliższe miesiące - Whitman zapowiedziała, że firma szykuje zupełnie nową linię produktów (komputerów i tabletów), podczas projektowania których szczególny nacisk położono na wzornictwo. Przedstawiciele HP sugerują dość jasno, że szykują rywali dla iPada oraz Surface - zapowiadając jednocześnie, że ich nowości będą wyposażone w pewne unikalne, niedostępne u konkurentów, cechy.

Dell na razie nie zapowiada tabletów - firma deklaruje, że nie uważa urządzeń z serii Surface za poważną konkurencję dla swojej oferty. Zdaniem Michaela Della, tablety z Windows 8 będą stanowić zaledwie 1-2% wszystkich urządzeń sprzedawanych z tym systemem (i według niego właśnie dlatego ich pojawienie się nie wpłynie znacząco na sprzedaż PC z nowym systemem Microsoftu).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200