Mobilni giganci chcą usprawnić nawigację w pomieszczeniach
- Antoni Steliński,
- 24.08.2012, godz. 11:32
Nokia, Samsung Electronics, Sony oraz Qualcomm stworzyły organizację In-Location Alliance, której zadaniem ma być tworzenie rozwiązań, zwiększających precyzję i skuteczność określania pozycji urządzeń mobilnych wewnątrz budynków.
Polecamy:
Wedle założeń inicjatorów projektu, statutowym celem In-Location Alliance będzie rozwijanie oraz promowanie technologii usprawniających lokalizację w pomieszczeniach. Priorytetem będzie energooszczędność (co w przypadku urządzeń mobilnych ma niebagatelne znaczenie) oraz łatwość implementacji w wielu różnych typach urządzeń.
Zobacz również:
Podstawowymi technologiami, na których bazować ma pozycjonowanie wewnętrzne, będą Bluetooth 4.0 oraz Wi-Fi. To istotny atut nowego rozwiązania, bo oba te standardy są już obecnie popularne w urządzeniach mobilnych. Pierwsze testy nowych usług i aplikacji mają wystartować jeszcze w tym roku, zaś debiutu rynkowego powinniśmy spodziewać się w 2013.
Opracowanie technologii umożliwiającej precyzyjne określanie pozycji w pomieszczeniach pozwoli na stworzenie zupełnie nowych usług - np. wspomagających wyszukiwanie produktów w sklepach, znajomych podczas imprez masowych czy samochodu na wielkim, zadaszonym parkingu.
W skład In-Location Alliance wchodzi obecnie 22 członków. Warto odnotować, że brakuje w tym gronie kilku bardzo ważnych graczy z sektora mobilnego - przede wszystkim Apple’a oraz Google’a. Obie te firmy jednak samodzielnie rozwijają systemu pozycjonowania w budynkach (Gogle udostępnił już nawet aplikację Maps Floor Plan Marker for Android).