Outlook.com - Microsoft prezentuje nowego webmaila
- Antoni Steliński,
- 01.08.2012, godz. 10:49
Microsoft udostępnił wczoraj serwis Outlook.com - nową, bezpłatną usługę pocztową. Przedstawiciele koncernu mają nadzieję, że nowy webmail (który docelowo ma zastąpić Hotmail) zainteresuje użytkowników, którzy obecnie korzystają z rozwiązań konkurencji (takich jak Gmail czy Yahoo Mail).
Polecamy:
Na potrzeby serwisu opracowano zupełnie nowy interfejs - Microsoft opisuje go jako "przejrzysty i intuicyjny". Wyróżniono w nim elementy najczęściej używane przez użytkownika i zmniejszono te, po które sięga się rzadziej. Dodajmy, że w Outlook.com nie ma reklam.
Zobacz również:
Dzięki obsłudze technologii Exchange ActiveSync konta z Outlook.com można synchronizować na większości urządzeń mobilnych obsługujących pocztę elektroniczną; serwis oferuje też natywną integrację z serwisami Facebook, Twitter, LinkedIn oraz Google (a wkrótce również z należącą od niedawna do Microsoftu usługą Skype).
Ciekawostką jest również funkcja grupowania wiadomości w oddzielne katalogi, w zależności od typu nadawcy (do oddzielnych zbiorów trafią wiadomości od osób z listy kontaktów, newslettery, oferty zakupów, alerty z mediów społecznościowych itp.).
Z poziomu Outlook.com można również korzystać z Office Web Apps, czyli webowych wersji aplikacji z pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint oraz OneNote), a także z dysku chmurowego SkyDrive.
Przedstawiciele Microsoftu zapowiadają, że gdy zakończą się beta testy Outlook.com to zastąpi on serwis Hotmail.com (oczywiście, zachowane zostaną wszystkie adresy - w domenach @hotmail.com, @live.com oraz @msn.com, wiadomości, kontakty, hasła czy reguły).
"Outlook.com jest właściwie gotowy do stania się naszą podstawową usługą pocztową. Mamy nadzieję, że wypróbują go miliony użytkowników. Od dziś można zakładać adresy w domenie @Outlook.com, choć oczywiście istnieje również możliwość zachowania swojego starego adresu e-mail" - mówił Chris Jones.