Nowy system i nowe usługi Totalizatora Sportowego
- Adam Jadczak,
- 30.11.2011, godz. 11:35
Dzięki migracji do nowego systemu loteryjnego w przyszłości możliwe ma być - o ile pozwoli na to ustawa - m.in. dokonywanie zakładów za pomocą Internetu i urządzeń mobilnych, a także doładowanie telefonu komórkowego, czy opłacenie rachunków.
Nowy system Totalizatora, zastąpi rozwiązanie działające ponad 10 lat. System został zbudowany w oparciu o architekturę modułową. Takie rozwiązanie ma ułatwiać m.in. późniejszą modernizację oprogramowania - nie trzeba bowiem ingerować w całą aplikację centralną. Wykorzystanie nowego systemu loteryjnego ma pozwolić m.in. na rozszerzenie oferty Totalizatora Sportowego. W ramach nowych usług możliwe będzie m.in.: dokonywanie opłat za rachunki (pilotaż objął 100 placówek), sprzedaż zdrapek konkursowych bezpośrednio w automatach Totalizatora, czy kuponów loteryjnych w terminalach POS obsługujących karty płatnicze. Rozszerzany będzie też projekt sprzedaży kuponów loteryjnych w kasach sklepowych.
Umowa z GTech obowiązuje do roku 2018. Projekt wdrożenia nowego systemu - instalacji, szkoleń, rozwiezienia nowych terminali, instalacji nowej sieci - trwał 1,5 roku. Warto dodać, że system centralny "wymieniono" w ciągu jednej nocy. Spowodowało to jedynie kilkugodzinne opóźnienie otwarcia placówek Lotto w niedzielę 27 listopada. System centralny działa w centrum danych firmy GTech. Totalizator podpisał z partnerem umowę SLA określającą poziom niezawodności usług. Ten sam system ES firmy GTech, który wdrożył Totalizator Sportowy działa w Finlandii i Wlk. Brytanii - najbardziej rozwiniętych rynkach loteryjnych.