Seria awarii routerów Junipera
- Antoni Steliński,
- 08.11.2011, godz. 12:46
W poniedziałek rano doszło do serii awarii usług internetowych oraz popularnych stron WWW na całym świecie - pierwsze teorie głosiły, że może to być efekt zmasowanego ataku hakerskiego. Okazuje się jednak, że przyczyna jest dużo bardziej banalna, bo wszystko wskazuje na to, że powodem całego zamieszania była awaria urządzeń sieciowych firmy Juniper.
- Eksperci ponaglają Microsoft i Juniper, żeby załatały niebezpieczna lukę
- OpenFlow - nowe możliwości zarządzania ruchem w sieci
- Jak zabezpieczyć Windows 2008
Zobacz też:
Firma na razie nie udziela szerszych informacji na temat tego incydentu, wydaje się jednak, że wszyscy jej klienci zaimplementowali już poprawkę i ich sprzęt działa prawidłowo. Wiadomo, że błąd w BGP był związany z obsługą pamięci - powodował on, że router wykonywał niezaplanowany zrzut pamięci, a następnie się resetował i zaczynał przebudowywać tabele routingu.
Zobacz również:
Dodajmy, że jako pierwsi o prawdziwych przyczynach zmasowanej awarii sprzętu sieciowego informowali przedstawiciele firmy Level 3 (amerykańskiego dostawcy usług telekomunikacyjnych) - opublikowali oni komunikat, w którym napisano, że problem dotyczy sprzętu jednego konkretnego producenta, aczkolwiek nie podali jego nazwy.
Początkowo niektórzy sądzili, że awaria mogła wystąpić w infrastrukturze Level3, ale gdy problemy zaczęli zgłaszać również użytkownicy nie korzystający z jej usług, jasne stało się, że powód leży gdzie indziej. Wspólnymi mianownikiem wszystkich poszkodowanych klientów okazał się sprzęt sieciowy Junipera (niedługo później awarię oficjalnie potwierdziła firma).