Zmiana strategii rynkowej Infovide-Matrix przynosi efekty
- Piotr Waszczuk,
- 25.08.2011, godz. 13:00
Według danych za pierwsze półroczne 2011 roku Grupa Kapitałowa Infovide-Matrix wypracowała 1,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To wartość niemal dwukrotnie wyższa niż przed rokiem.
W stosunku do pierwszego półrocza 2010 roku przychody Infovide-Matrix z tytułu obsługi sektora energetycznego wzrosły ponad trzykrotnie. Zdaniem przedstawicieli spółki wynika to przede wszystkim z realizowanymi u klientów projektami ukierunkowanymi na poprawę efektywności procesów sprzedaży i obsługi odbiorców energii i gazu. Obroty w sektorze bankowości wzrosły natomiast o 38 proc. W tym segmencie dominowały projekty związane m.in. z automatyzacją procesów biznesowych banku oraz usług realizowanych kanałami bankowości elektronicznej. Największy udział w przychodach Infovide-Matrix (39 proc.) nadal stanowią jednak usługi świadczone dla klientów z sektora telekomunikacyjnego. Istotną udział ma również sektor administracji publicznej. Jednym z najważniejszych projektów doradczych prowadzonych w pierwszym półroczu br. był realizowany dlaCentrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia projekt budowy Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych . Przedstawiciele spółki podkreślają również, że dobre wyniki osiągnęły m.in. należące do grupy spółki CTPartners i DahliaMatic, które wypracowały odpowiednio zysk netto na poziomie 0,94 mln zł oraz 1,4 mln zł.
Realizowana od roku strategia biznesowa Infovide-Matrix zakłada m.in. zmianę profilu oferty i koncentrację na pięciu sektorach rynku : telekomunikacji, bankowości, administracji, energetyce oraz przemyśle. Zmiany dotyczą również wewnętrznej struktury spółki Infovide-Matrix i całej grupy kapitałowej. W ramach strategicznych projektów operacyjnych w Infovide-Matrix przeprowadzono wdrożenie nowego systemu motywacyjnego. W ramach zmian przeprowadzonych w pierwszym półroczu br. powstał m.in. wyspecjalizowany ośrodek szkoleniowy CTPartners. Planowany jest też rozwój oferty w drodze przejęć.