Zdaniem analityków firmy MEC polscy użytkownicy smartfonów chętnie i intensywnie korzystają z niestandardowych aplikacji dedykowanych urządzeniom mobilnym. Autorzy badania twierdzą wręcz, że polacy chętniej niż obywatele innych krajów Europy korzystają z aplikacji mobilnych. Największą popularnością wśród polskich użytkowników telefonów klasy smartphone cieszą się bezpłatne aplikacje. Tylko co trzeci ankietowany posiadacz zaawansowanego telefonu jest skłonny płacić za dodatkowe oprogramowanie. Z przeprowadzonych analiz wynika również, że na polskim rynku najpopularniejszą marką wśród smartfonów pozostaje fińska Nokia. Z zaawansowanych telefonów tego producenta korzysta ok. 41,6 proc. ankietowanych. Na dwóch kolejnych miejscach pod względem popularności na polskim rynku znalazły się rozwiązania firm Samsung i Sony Ericsson. Korzystało z nich odpowiednio 25,6 proc. oraz 20,4 proc. respondentów. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast urządzenia firm Apple(8,8 proc.) i Research In Motion (5,1 proc.). Badanie ankietowe na grupie ok. 5 tys. respondentów przeprowadzili w czerwcu 2011 roku analitycy domu mediowego MEC.