Nowy system CRM Microsoftu oficjalnie dostępny

Platforma Microsoft Dynamics CRM 2011 jest już oficjalnie dostępna w modelu on-premise oraz w ramach usług hostingu oferowanych przez partnerów koncernu Microsoft. Dopełnieniem nowej oferty jest oferowany w modelu usługowym pakiet Microsoft Dynamics CRM Online.

Nowe środowisko ma charakteryzować również m.in. niespotykana wcześniej skalowalność. Wedle zapewnień z jednej instancji Microsoft Dynamics CRM 2011 przy zachowaniu m.in. szybkich czasów reakcji systemu, korzystać może nawet 150 tys. jednoczesnych użytkowników. Zdaniem analityków Microsoft decydując się na rozwój systemu w kierunku tak wysokiej skalowalności rzuca wyraźne wyzwanie konkurentom w postaci firm takich jak Oracle i Salesforce. Jednocześnie eksperci są zdania, że to nie skalowalność może potencjalnie okazać się najważniejszym źródłem sukcesu nowej platformy. "Skalowalność systemu to w dużej mierze wynik wysokiej wydajności sprzętu, na jakim on działa. Warto jednak zauważyć, że Microsoft włożył wiele pracy w implementację mechanizmów, które odpowiadają najpopularniejszym nawykom większości użytkowników systemów klasy CRM. Właśnie nowy interfejs może przyciągnąć klientów" - uważa Denis Pombriant, ekspert firmy Beagle Research. Zmiany funkcjonalne wprowadzone w tej wersji systemu Microsoft Dynamics CRM w dużej mierze koncentrują się właśnie na usprawnieniach w zakresie obsługi oprogramowania i elastyczności interfejsu systemu. Rozszerzana jest m.in. liczba predefiniowanych ról użytkowników systemu. Wprowadzone zostały również rozwiązania pozwalające na dopasowanie oprogramowania do indywidualnych potrzeb firmy lub konkretnych użytkowników bez konieczności wykorzystywania dodatkowych aplikacji programistycznych. Z oficjalnych informacji wynika również, że względem poprzedniej wersji systemu rozbudowana została m.in. funkcjonalność w zakresie obsługi procesów marketingu i sprzedaży, kontaktów z klientami oraz zarządzania usługami wsparcia klientów i raportowania.

Według zapowiedzi pakiet Microsft Dynamics CRM 2011 może być ściśle integrowany m.in. z innymi systemami biznesowymi linii Dynamics, a także oprogramowaniem Microsoft Outlook. Przedstawiciele koncernu z Redmond zapowiadają również możliwość integracji systemu funkcjonującego w ramach korporacyjnego środowiska IT z funkcjami bazującymi na środowisku Windows Azure.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Co ciekawe, przedstawiciele koncernu Microsoft podkreślają, że wielu zmian dotyczących funkcjonowania systemu dokonywać będzie można w sposób graficzny, bezpośrednio z poziomu systemu. Niezależnie od tego system Microsoft Dynamics CRM 2011 ma zawierać również usprawnienia przygotowane pod kątem uproszczenia działań programistycznych. Wedle zapowiedzi standardowe funkcje oprogramowania Microsoft Dynamics CRM 2011, podobnie jak wszystkich nowszych wersji systemów linii Microsoft Dynamics, mogą być rozszerzane za pośrednictwem dodatkowych aplikacji oferowanych przez partnerów koncernu w ramach platformy Microsoft Dynamics Marketplace. Zgodnie z oficjalnymi informacjami platforma ta jest obecnie dostępna w 20 krajach: Austrii, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chile, Kolumbii, Danii, Niemczech, we Francji, w Indiach, we Włoszech, Japonii, Meksyku, Holandii, Portugalii, Rosji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Trwają prace nad rozszerzeniem dostępności serwisu Microsoft Dynamics Marketplace na inne kraje. Konkretna data wprowadzenia serwisu na polski rynek nie jest jednak jeszcze znana.

Tymczasem, bazująca na funkcjonalności pakietu Microsoft Dynamics CRM 2011 i oferowana w formie usługi platforma Microsoft Dynamics CRM Online jest od połowy stycznia br. dostępna w kilkudziesięciu wersjach zlokalizowanych pod kątem 40 krajów, w tym również Polski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200