Plaut wraca na polski rynek wdrożeń SAP

Firma wróciła do Polski po 7 latach nieobecności. O przeszłości i planach na przyszłość rozmawiamy z Joanną Osińską, wiceprezes zarządu Plaut Polska.

Plaut wraca na polski rynek wdrożeń SAP
Z początkiem stycznia firma acctus Consulting zmieniła nazwę na Plaut. To powrót do znanej na w Polsce marki konsultingowej, która znikła z rynku w 2003 roku w wyniku fuzji z firmą IDS Scheer. Firma ma nadal oferować usługi doradztwa biznesowego i informatycznego, realizować projekty wdrożeniowe systemów wspierających zarządzanie i rozwijać swoje kompetencje głównie w zakresie rozwiązań związanych z oprogramowaniem SAP.

Skąd decyzja o powrocie do dawnej marki? Co odróżnia nową ofertę firmy od usług realizowanych pod tą marką przed laty?

Obecna zmiana nazwy spółki w Polsce z acctus na Plaut jest logiczną konsekwencją trwającej od trzech lat fuzji acctus Consulting GmbH z Grupą Akcyjną Plaut Consulting. Dla polskiego zespołu oznacza to przede wszystkim powrót do korzeni, gdyż zarówno zarząd, jak i przeważająca część zespołu konsultantów rekrutują się z pracowników spółki Plaut działającej na polskim rynku przez kilka lat. Podstawą naszej obecnej oferty jest, tak jak przed laty, doradztwo w zakresie systemów SAP. Dzisiaj jest ono bogatsze dzięki szerszemu spektrum usług - bardziej kompleksowych, bardziej innowacyjnych oraz zgodnych z dzisiejszymi wymaganiami klienta. Pod jedną marką będzie nam również łatwiej oferować rozwiązania prekonfigurowane, tzw. Plaut Works, które są dorobkiem całej grupy.

W jaki sposób pozycjonują Państwo firmę Plaut na polskim rynku? Na jakich segmentach rynku koncentrują Państwo swoją działalność?

Wiedza oraz doświadczenia naszych konsultantów zdobyte w wielu projektach pozwalają nam działać praktycznie w każdym segmencie rynku, wszędzie tam, gdzie klienci oczekują profesjonalnych usług z zakresu systemów SAP ERP/SAP BW. Oczywiście, ze względu na historię naszych projektów naturalne obszary naszej działalności to przemysł spożywczy, wydawnictwa, towarzystwa ubezpieczeniowe, producenci opakowań, producenci związani z branżą samochodową oraz sektor farmaceutyczny. W ostatnich latach szczególną uwagę zwracamy na usługi związane z wdrażaniem specjalistycznych rozwiązań, poszerzających tradycyjne obszary implementacji systemu SAP ERP.

W jakich projektach konsultingowych lub wdrożeniowych widzą Państwo swoją przewagę nad rywalami?

Z wieloma partnerami SAP współpracujemy w zakresie realizacji niektórych projektów i w tym samym czasie konkurujemy w realizacji innych. Wysoko cenimy współpracę z niektórymi partnerami biznesowymi. Wymagają tego również projekty, które ze względu na wielkość i czas trwania mogą przekraczać możliwości jednej firmy. Nasza przewaga konkurencyjna oparta jest na stabilności zespołu, wieloletnim doświadczeniu oraz bogatej liście referencyjnej klientów. Myślę jednak, że na tym rynku znajdzie się miejsce dla każdego.

Jakie są plany rozwojowe firmy Plaut na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej?

Obecnie działamy w Austrii, Rumunii, Czechach i w Polsce. Planujemy też ekspansję na rynek rosyjski. Strategia taka jest następstwem wielu zapytań naszych klientów o możliwość wprowadzenia projektów typu roll out na rynek rosyjski. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte.

Ile osób zatrudnia obecnie polski oddział firmy Plaut? Czy planują Państwo rozwój kompetencji? Jeśli tak, to w jakim kierunku?

Obecnie w Polsce zatrudniamy czterdzieści osób, w tym trzydziestu kilku konsultantów. Nasze kompetencje rozwijamy przede wszystkim w obszarach związanych z implementacją specjalizowanych funkcji systemów SAP, takich jak SAP WM, SAP QM, komunikacja EDI w obszarach sprzedaży i zaopatrzenia oraz hurtowniach danych. Skupiamy się także na opracowywaniu specjalizowanych aplikacji wykorzystujących standardowe rozwiązania SAP rozszerzone o specyficzne wymagania biznesowe klienta. Jednym z naszych kluczowych kierunków działania jest dążenie do oferowania klientom eksploatującym systemy SAP nowych rozwiązań zwiększających możliwości i obszary wykorzystywania oprogramowania tej firmy w biznesie.

Przeczytaj też:

SAP ujawnia swoje zamiary wobec Sybase

Software AG i IDS: Przede wszystkim synergia

Comarch: Chiny tak, joint-venture raczej nie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200