Outbox: 4 mln zł na rozwój usług w modelu cloud

Warszawska firma Outbox planuje stworzenie własnej platformy umożliwiającej rozwój oferty w modelu usług typu cloud. Wartość inwestycji ma wynieść ok. 4 mln zł. To jeden z nielicznych tego typu projektów w Polsce i część szerszej strategii spółki.

Planowana inwestycja jestem elementem strategii rozwoju oferty firmy Outbox. Strategia warszawskiej spółki zakłada bowiem tworzenie wyspecjalizowanych i unikalnych rozwiązań, które będą oferowane w modelu usługowym. "Postanowiliśmy wzbogacić naszą strategię o rozwinięcie usług typu cloud. W ten sposób będziemy budować naszą pozycję w oparciu o nowoczesne rozwiązania, które stanowią jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku IT" - mówi Marcin Ciesielski z zarządu spółki Outbox. Nie wyklucza on jednak, że firma skorzysta z rozwiązać oferowanych przez największych międzynarodowych dostawców usług w modelu cloud. Środowisko tworzone przez warszawską firmę ma być dostępne także dla oprogramowania innych producentów. "Chcemy by na tej platformie znalazły się zarówno nasze rozwiązania jak również produkty innych firm. Nasza platforma będzie oparta na rozwiązaniu architektonicznym unikalnym w skali światowej. Planujemy zmienić sposób pracy użytkownika z systemami informatycznymi" - dodaje Jakub Wasielewski z zarządu Outbox. Opłaty za wykorzystywanie rozwiązań opartych na nowej platformie firmy Outbox mają być uzależnione od rzeczywistego wykorzystania mocy obliczeniowych. Nowa platforma ma być uruchomiona najpóźniej pod koniec przyszłego roku.

Niebawem do oferty firmy Outbox dołączy autorskie rozwiązanie usprawniające tworzenie i obsługę ofert marketingowo-promocyjnych. Oprogramowanie Outbox Order Capture Suite ma wspierać wprowadzanie na rynek nowych ofert. Dzięki integracji z rozwiązaniami wykorzystywanymi w branży telekomunikacyjnej pozwala na przyspieszenie czasu implementacji ofert w różnych systemach. Częścią Outbox Order Capture Suite będzie centralny katalog produktów automatycznie dystrybuujący informacje o nowej ofercie po innych systemach - od rozwiązań billingowych, przez CRM i aplikacje self service, aż po rozwiązania klasy ERP. Aplikacja będzie również wykorzystwać rozwiązania oferowane przez firmę IntelliWISE. Stosowne porozumienie zawarto w styczniu br. Według przedstawicieli spółki oprogramowanie Outbox Order Capture Suite będzie wspierać wprowadzanie wszystkie etapy wprowadzania na rynek nowych produktów telekomunikacyjnych - od pomysłu, aż po realizację. Pierwotnie rozwiązanie Outbox Order Capture Suite oferowane będzie głównie dostawcom usług telekomunikacyjnych. Przedstawiciele spółki nie wykluczają jednak, że z czasem zostanie dopasowanie również do specyfiki innych rynków - m.in. firm z sektora finansowego.

Zobacz również:

  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Czytaj też:

Outbox zoptymalizuje procesy Mazowieckiej Spółki Gazownictwa

Potencjał trwania Grupy TP

Salesforce.com: narzędzie upraszczające projektowanie procesów biznesowych

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200