Mobilne urządzenia w procesie nauczania
- Monika Tomkiewicz,
- 21.04.2010, godz. 12:55
Uczelnia Abilene Christian University, wydawnictwo Cambridge University Press oraz laboratoria Bell Labs Alcatela-Lucenta biorą udział we wspólnym projekcie badawczym. Partnerzy chcą publikować materiały cyfrowe i wykorzystać urządzenia mobilne nowej generacji, umożliwiając dynamiczną, zindywidualizowaną naukę.
W związku z pojawieniem się konwergentnych technologii mobilnych (zastosowanych po raz pierwszy w mobilnych urządzeniach cyfrowych Apple iPhone oraz iPod touch, a ostatnio w tablecie Apple iPad), te trzy instytucje analizują możliwości, jakie daje czytanie, pisanie i publikowanie materiałów cyfrowych w serwisach edukacyjnych.
Oprogramowanie, nad którym będą pracować partnerzy ma umożliwić zmianę metod nauczania i wykorzystanie w tym procesie urządzeń, na których można prezentować zróżnicowane treści — w postaci obrazów, informacji tekstowych, nagrań audio i filmów — dające nieszablonowy dostęp do informacji. Narzędzia te będą także umożliwiać personalizowanie i dostosowywanie materiałów, co ma zwiększyć skuteczność uczenia się.
W realizacji tego programu trzej partnerzy będą się uzupełniać. Laboratoria Bell Labs będą przeprowadzać badania techniczne i opracowywać prototypy. Wydawnictwo Cambridge University Press dostarczy treści, opracuje szczegółowe wymagania dotyczące usług i zatwierdzi integrację. Uczelnia Abilene Christian University opracuje wymagania użytkowników, przeprowadzi eksperymenty techniczne oraz przeanalizuje wzorce wykorzystania na podstawie zachowań użytkowników w kampusie uniwersyteckim.