Prognoza pogody z rozpoznawianiem mowy

AngelFund, spółka startup budująca informacyjne systemy samoobsługowe, uruchomiła serwis prognozy pogody na żądanie, wykorzystujący technologię automatycznego rozpoznawania mowy firmy Nuance Communications oraz znaczeniowego przetwarzania mowy spółki SoftHUS z Gdyni.

AngelFund zaprezentowała testowe uruchomienie serwisu pogodowego podczas spotkania Nuance Partner Update w Warszawie. Usługa wykorzystuje technologię ASR (automatic speech recognition) firmy Nuance Communications -oraz w zakresie "rozumienia" wypowiedzi - technologię polskiej firmy SoftHUS.

Jak głosi komunikat autorów rozwiązania, serwis wykorzystuje technologie rozpoznawania mowy, analizy wypowiedzi opartej o ontologię semantyczną oraz sztucznej inteligencji. Rozmowa z automatycznym serwisem jest podobna do naturalnej rozmowy z żywym konsultantem, który rozpoznaje znaczenie wypowiedzi i reaguje odpowiednio do ich znaczenia.

Serwis jest dostępny całodobowo pod numerem telefonu +48 703 203 703 i przekazuje informację na temat prognozy pogody dla 1 000 największych polskich miejscowości. Koszt połączenia to 1,28 zł/min z VAT.

Jak podkreślają twórcy rozwiązania, serwis pogodowy służy jako przykład implementacji tej technologii, która może służyć do budowy funkcjonalnie bardziej rozbudowanych aplikacji wykorzystywanych zarówno przez profesjonalne "call center" świadczące usługi dla klientów takich sektorów jak: telekomunikacja, ubezpieczenia, energetyka, bankowość, służba zdrowia czy biura obsługi klienta (BOK) funkcjonujące w ramach struktury organizacyjnej przedsiębiorstw.

Firma AngelFund deklaruje, że usługa prognozy pogody na żądanie będzie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, takie jak pogoda dla narciarzy, żeglarzy czy kierowców. AngelFund chciałby również rozszerzać ofertę serwisu o kolejne wersje językowe oraz usługi typu: rozkład jazdy pociągów, szukanie i rezerwacja hoteli, czy inne usługi realizowane telefonicznie.

Projekt prognoza pogody na żądanie jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Zobacz także

Warszawski ZTM testuje portal głosowy pod numerem infolinii 9484.

SpeechStorm, dostawca rozwiązań automatyzujących telefoniczną obsługę klienta wprowadza na polski rynek system rozpoznawania głosowego.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200