Comarch: chce aktywniej działać zagranicą
- Andrzej Maciejewski,
- 09.02.2010, godz. 16:54
Comarch planuje wydać w tym roku 40 mln zł na rozwój działalności Sektora Usług na rynkach zagranicznych.
W 2010 roku na rozwój Sektora Usług Comarch przeznaczy 40 mln zł, ponad 50% więcej niż rok wcześniej. Kompetencje sektora obejmują cztery obszary: Elektroniczne Centrum Obsługi Dokumentów (ECOD), systemy wspierające programy lojalnościowe, system klasy Document Management System oraz niezbędną infrastrukturę do ich obsługi. Obecnie 30% łącznych przychodów Sektora Usług w Comarchu pochodzi z rynków zagranicznych, a w przypadku systemów lojalnościowych aż 90%. Pełne dane za 2009 r. spółka opublikuje 1 marca.
Inwestycje w centra przetwarzania danych w Niemczech i Francji mają pozwolić Comarchowi powalczyć o kontrakty BPO o wartości nawet kilkudziesięciu mln euro. "Negocjujemy już dwa tego typu kontrakty" - mówi Marcin Warwas, członek zarządu Comarch, dyrektor działu Sektor Handel i Usługi. Spółka liczy także na duże kontrakty infrastrukturalne w Europie.
Zrestrukturyzowany SoftM ma być nie tylko przepustką na rynek chiński, ale przede wszystkim niemiecki, austriacki i szwajcarski (DACH). Firma chce tam wejść z systemami ERP, lojalnościowymi oraz ECOD, na który Comarch zamierza w tym roku pozyskać 200 klientów. Spółka planuje też wprowadzenie ECOD 2.0. Premiera nowej wersji została zaplanowana podczas tegorocznych targów CeBIT. Kolejnej edycji doczeka się także system klasy Document Management System - Infostore, szwajcarskiego Solitas, spółki SoftM. "Po regionie DACH oraz Francji czas na mocniejsze zaistnienie w Wlk. Brytanii. Mamy tam już pierwsze kontrakty i klientów. Przychodzi więc czas na budowę oddziału. Jest to rynek porównywalny wielkościowo z DACH" - zapowiada Marcin Warwas, członek zarządu Comarch, dyrektor działu Sektor Usługi.
Comarch nie zapomina o Europie Środkowo-Wschodniej. W Rosji i na Ukrainie ma znaczącą pozycję rynku elektronicznej obsługi dokumentów i systemów lojalnościowych. "Widzimy tam znaczącą poprawę nastrojów" - mówi Marcin Warwas. Wzmocniony zostanie oddział w Moskwie. Oddział we Lwowie funkcjonuje od czterech lat, w 2008 rozszerzył się o telefoniczne centrum wsparcia dla użytkowników systemu ECOD.
Niedawno Comarch wdrożył system lojalnościowy dla linii lotniczych JetBlue. "Jest to piąta co do wielkości linia lotnicza w USA, uznawana za najbardziej innowacyjną. Ta referencja otwiera nam wiele drzwi, zarówno na globalnym rynku lotniczym jak i w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Dlatego wzmacniam sprzedaż i marketing na tamtejszym rynku" - mówi Marcin Warwas. Deklaruje on, że w 2010 zwiększy łączne zatrudnienie zagraniczne do 100 osób z obecnych 60. Kierowany przez niego dział zatrudnia łącznie 500 osób.