Unfied communications według decydentów IT
- Andrzej Maciejewski,
- 12.10.2009, godz. 14:40
Zwiększona wydajność oraz szybszy czas odpowiedzi to najczęściej wskazywane zalety systemów unified communications przez decydentów ankietowanych przez amerykański serwis CIO.com.
W badaniu przeprowadzonym w lipcu br. wzięło udział 413 gości serwisu CIO.com - decydujących o zakupach IT w swoim przedsiębiorstwie. Z systemów unified communications (UC) korzystało 32% ankietowanych. Użytkownicy UC, wśród największych jego zalet, wskazywali przede wszystkim na zwiększoną wydajność pracowników (64%) oraz szybszy czas odpowiedzi i uzyskania informacji (50%). Kupno systemów UC w ciągu pięciu lat zadeklarowało 35% uczestników badania. Co piąty nie ma planów wdrożenia unified communications, a 13% nie podjęło jeszcze decyzji.
Ankietowani są zainteresowani przede wszystkim zakupem narzędzi unified messaging (47%), systemów desktopowych widekonferencji oraz technologii telepresence (45%). Z kolei najczęściej wskazywani kandydaci do upgrade'u posiadanych już rozwiązań w nadchodzących 12 miesiącach to VoIP (27%), zestawy wideokonferencyjne (25%) oraz telefonia IP (25%).
Dla przeważającej grupy ankietowanych (79%) najważniejszym argumentem za wdrożeniem UC jest łatwość użycia. Na drugim miejscu znalazł się wzkaźnik zwrotu z inwestycji ROI (57%), wydajność i niezawodność (54%) oraz cena (51%).
Połowa zapytanych przez CIO.com decydentów twierdzi, że za wdrażanie strategii UC odpowiedzialny jest przede wszystkim dyrektor IT. Zaangażowanie strony biznesowej na poziomie zarządu wskazało 9%, tyle samo odpowiedzi dotyczyło odpowiedzialności za UC przypisanej do średniego szczebla kierowniczego (właścicieli linii biznesowych). Tylko 12% ankietowanych zbudowało dedykowany UC zespół. Wśród nich, w przypadku 6% w jego skład wchodzą reprezentanci kilku działów firmy, w kolejnych 6% przypadków - oddelegowani eksperci.
Zobacz także: