Najcenniejsze marki na świecie warte łącznie 2000 mld USD

Największą wartość niesie marka Google, którą wyceniono na ponad 100 mld USD. Już po raz trzeci jest marką numer jeden na świecie.

Na drugim miejscu znalazła się marka Microsoftu (o wartości 76,2 mld USD), a na trzecim Coca-Cola - 67,6 mld USD. Ranking BRANDZ 100 najcenniejszych marek opublikowany dziś (29 kwietnia) przez Millward Brown Optimor przeprowadzono po raz czwarty. Dowodzi on, że marki zachowują wartość niezależnie od trudnych warunków gospodarczych.

"W obecnej sytuacji - przy zmniejszającej się wartości wielu firm - wzrosło znaczenie marek, które mogą pomóc firmom przetrwać trudny okres" - komentuje Joanna Seddon, CEO Millward Brown Optimor. "Firmy wciąż inwestujące w marki będą lepiej przygotowane do rozwoju biznesu, gdy sytuacja ekonomiczna zacznie się poprawiać niż te, które ograniczyły wydatki" - dodaje.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • 10 błędów, które mogą zablokować innowacje IT
  • Trendy technologiczne 2024 według AWS

Ranking BRANDZ Top 100 przedstawia wartość marek wyrażoną w dolarach. Wyniki są uzyskiwane z połączenia danych finansowych i badań konsumenckich, w tym prowadzonych metodą Business-to-Business BRANDZ, największych na świecie badań kondycji marek. W tym roku do rankingu dołączyło 15 nowych marek. Najwyższą pozycję z nich zajmuje Pampers na miejscu 31, za nią zaś Nintendo (32) i VISA (36).

W tegorocznym można było zaobserwować takie trendy, jak:

* Marki oferujące dobrą relację wartości do ceny dobrze sobie radzą - dotyczy to zarówno jakości jak i ceny, na przykład Wal-Mart (wartość marki wzrosła o 19%), ALDI (49%) i Auchan (48%), a H&M (8%) jest obecnie marką numer jeden w kategorii odzież.

* Ludzie nagradzają się małymi przyjemnościami w czasie, gdy mają ograniczone zasoby finansowe. To powoduje sukces takich marek, jak: McDonald’s (34%), Marlboro (33%) i Budweiser (23%).

* Sukces odnoszą marki do użytku domowego. Dotyczy to zarówno marek sklepów czy aukcji internetowych: Amazon (85%) i eBay (16%), ale i kawy rozpuszczalnej: Nespresso (27%) i Nescafe (23%); oraz gier — po raz pierwszy Nintendo pojawiło się w rankingu.

* Rosnąca popularność mobilnego Internetu, dzięki takim urządzeniom jak iPhone czy BlackBerry, doprowadziła do ogromnego wzrostu kategorii operatorów telefonii komórkowej. W pierwszej dziesiątce znalazł się w tym roku Vodafone (+45%).

Pełen ranking BRANDZ, zawierający rozkłady regionalne i kategorialne dostępny jest na stronach: www.millwardbrown.com/brandz i www.brandz.com.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200