Ericsson otworzył w Polsce centrum Global Service Delivery

Do końca roku Ericsson planuje zatrudnić w centrum kolejnych 50 pracowników. Obecnie pracuje tam 115 inżynierów.

Global Service Delivery Center (GSDC) ma oferować tzw. usługi Managed Services, adresowane do operatorów stacjonarnych. Centrum operuje w Warszawie i Katowicach. Polski GSDC jest jednym z 23 takich centrów na świecie. Centrum wykorzystuje rozwiązanie Ericsson Managed Service Delivery Platform (MSDP), dzięki któremu możliwe jest zarządzanie sieciami klientów.

GSDC w Polsce specjalizuje się w zarządzaniu sieciami operatorów stacjonarnych. Jest jednym z dziewięciu centrów firmy Ericsson o takiej specjalności. W Polsce obsługuje firmę Netia, a także sieci klientów krajowych i zagranicznych. Inżynierzy zatrudnieni w polskim GSDC pracują wg tych samych procesów, narzędzi i metod, którymi posługuje się 8000 specjalistów pracujących w innych 23 centrach GSDC na całym świecie.

Jari Lukkonen został szefem Global Service Delivery Center w Polsce.

Wyniki dotknięte kursem

Mimo wzrostu sprzedaży o 11% na świecie, zysk netto Ericssona spadł o blisko połowę. W Polsce firma zanotowała 11% spadek wartości obrotów, co jej dyrektor Lars Svensson przypisuje jednak wyjątkowo niekorzystnym zmianom kursów walut i wyjaśnia, że obiektywnie (czytaj w euro), nastąpił 8% wzrost obrotów w 2008 r.

Światowy kryzys ma oczywiście wpływ również na Ericssona, który ogłosił plan redukcji zatrudnienia o 5000 osób. Najprawdopodobniej nie będzie to miało wpływu na polski oddział, gdzie planowany jest wzrost liczby pracowników o przynajmniej 50 osób do końca tego roku. Obecnie Ericsson ma 955 pracowników, a w 2007 było ich tylko 633. Wzrost zatrudnienia ma związek głównie z rozwojem działu usługowego.

Jak zapewnia Frederic Strand, wiceprezes oddziału Ericsson Global Services, firma jest względnie uodporniona na wahania koniunktury, bo istotny udział (około jedna trzecia) w jej obrotach mają usługi.

Największe nadzieje Ericsson wiąże z popularyzacją szerokopasmowych sieci bezprzewodowego dostępu do Internetu LTE. W tym roku firma zawarła pierwszy kontrakt na uruchomienie systemu 4G ze szwedzkim operatorem Telia Sonera. W Polsce są już prowadzone testy, a Lars Svensson sądzi, że w tym roku nastąpi boom i operatorzy zaczną podejmować decyzje o inwestycjach w technologie LTE, co oznaczałoby, że w praktyce usługi takie pojawią się na polskim rynku w 2011 roku.

Kto jeszcze będzie zatrudniał w tym roku w Polsce

Kto, gdzie, na jakie stanowisko - firmy IT, przynajmniej te duże i znane, prowadzą akcje rekrutacyjne na niespotykaną dotąd skalę.

Sony Entertainment stworzy centrum BPO w Warszawie?

Rusza centrum usług Fujitsu Services w Łodzi

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200