Mapy Google po polsku
- Jarosław Ochab,
- 13.03.2008, godz. 12:10
Produkt Google jest znany i wykorzystywany na polskim rynku od dłuższego czasu. Wczoraj (12 marca) firma zaprezentowała oficjalnie jego zlokalizowaną wersję.
"Naszego produktu będzie używał każdy przyjeżdżający do Polski z zagranicy" - przekonuje dyrektor Google Polska, Artur Waliszewski. O sukcesie firmy ma przesądzić nie tylko międzynarodowy zasięg usługi. Szefostwo Google spodziewa się, że pomocne w tym będą także narzędzia jakie udostępnia klientom, umożliwiające samodzielne dodawanie i edycję danych o swoich firmach (informacje teleadresowe, zdjęcia), chociaż podobne usługi oferuje także konkurencja.
Siłą napędową Google Maps mają być również dobrze udokumentowane i udostępniane bezpłatnie interfejsy API, dzięki którym można łatwo tworzyć nowe usługi i różnego rodzaju "maplety" na bazie map Google. Dla serwisów ogólnodostępnych są oferowane za darmo. W pozostałych przypadkach konieczne jest wykupienie komercyjnej licencji umożliwiającej wykorzystanie Google Maps. Firma jest przekonana, że funkcje lokalizacyjne zyskają wkrótce dużą popularność w różnego rodzaju serwisach społecznościowych, zwłaszcza dzięki możliwości tworzenia spersonalizowanych map ('moje mapy').