100 milionów na YouTube

Google poinformowało dzisiaj, że YouTube ma obecnie na całym świecie ponad 100 milionów użytkowników płatnych usług, takich jak YouTube Music i YouTube Premium.

Liczba ta wzrosła o 20 mln w porównaniu z danymi, które Google podał w listopadzie zeszłego roku. Cała usługa YouTube stanowi dużą część działalności Google. W czwartym kwartale 2023 roku przychody firmy z tej działalności wyniosły 9,2 mld USD (w porównaniu z 8 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku).

Jednocześnie szacuje się że przychody Google z subskrypcji – w tym również z płatnych planów YouTube – wynoszą obecnie ponad 15 mld rocznie. Warto przypomnieć, że Google uruchomił usługę YouTube Music w 2015 r. Wtedy subskrypcja Red kosztowała 9,99 USD miesięcznie i zapewniała użytkownikom – którym nie serwowano żadnych reklam - dostęp do usługi Muzyki Play. Nazwę usługi Red zmieniono na YouTube Premium w 2018 roku.

Zobacz również:

  • Google udostępnia AI Gemma dla developerów
  • Google wypróbowuje eksperymentalną funkcję bezpieczeństwa w Singapurze
  • YouTube zacznie walczyć z blokowaniem reklam

YouTube mocno skrytykowało w zeszłym roku twórców programów blokujących reklamy, argumentując, że narzędzia takie naruszają w oczywisty sposób sformułowane przez niego warunki korzystania z usług. Usługa strumieniowego przesyłania danych wideo zaczęła wyświetlać ostrzeżenie o tym iż korzystanie z niej będzie możliwe dopiero wtedy, gdy jej użytkownik wyłączy program blokujący reklamy. YouTube rozszerzyło w zeszłym roku swoją subskrypcję Premium, z której można obecnie korzystać w ponad 100 krajach. Pod koniec zeszłego roku firma rozszerzyła ofertę o kolejne 10 krajów, w tym o takie jak Algieria, Kambodża, Irak, Kenia i Senegal.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200