Jaki stworzyłbym świat

Mój przyjaciel humanista, nauczyciel w szkole podstawowej, przyniósł mi efekty swej pracy. Przyniósł, i sprawiał wrażenie człowieka zdruzgotanego. Nie były to bezpośrednio efekty jego pracy, lecz pośrednie efekty jego pracy, ponieważ przyniósł mi wypracowania dzieci, które uczy. Trzecioklasistów. Temat wypracowania brzmiał: "Jaki stworzyłbym świat, gdybym był stwórcą". Nie proponuję, żebyśmy zajęli się tym problemem, bo to mógłby być dla nas temat już zbyt trudny, ale proponuję parę fragmentów autorstwa dzieci.

Mój przyjaciel humanista, nauczyciel w szkole podstawowej, przyniósł mi efekty swej pracy. Przyniósł, i sprawiał wrażenie człowieka zdruzgotanego. Nie były to bezpośrednio efekty jego pracy, lecz pośrednie efekty jego pracy, ponieważ przyniósł mi wypracowania dzieci, które uczy. Trzecioklasistów. Temat wypracowania brzmiał: "Jaki stworzyłbym świat, gdybym był stwórcą". Nie proponuję, żebyśmy zajęli się tym problemem, bo to mógłby być dla nas temat już zbyt trudny, ale proponuję parę fragmentów autorstwa dzieci.

"Na początku bym stworzył świat komputerowy. Wszystkie gry byłyby same fajne. Później byłoby tak, że rodzice by pozwalali każdemu dziecku grać na komputerze. Zwierzęta byłyby komputerowe. Żyłyby w komputerze. Można by się nimi bawić na komputerze i tresować. Jedzenie by było wytwarzane przez komputery i by się nigdy nie kończyło. Nie byłoby na świecie głodnych dzieci. Książki stworzyłbym takie, że naciskałoby się na guzik i same by czytały. W szkole nauczyciele pozwalaliby się bawić malutkimi, przenoszonymi komputerkami. Na całym świecie nie byłoby dziecka bez komputera".

"Najpierw bym zrobił samochody. Każdy miałby po 100 cylindrów i 1000 koni, 23 poduszki powietrzne i podwójny ABS. Ja sam miałbym w garażu około 15 szybkich wozów i 4 bardziej komfortowe. Ludzie byliby nieśmiertelni. Znaliby całą kulę ziemską i wszystkie inne planety. Wiedzieliby, czy na danej planecie są żywe istoty. Dzięki komputerom wszystko byłoby czyste".

"Świat stworzyłabym tak, że nie byłoby biednych ludzi, biednych domów. Zamiast nich byłyby zamki, pałace, wille. W nich byłyby skarbce z różnymi klejnotami. Ludzie byliby dla siebie dobrzy. Nie byłoby wojen. Ludzie by sobie pomagali. Nikt by nie chorował. Wszystkie zwierzęta, nawet te ogromne i niebezpieczne, można by głaskać i na nie patrzeć z bliska. Nie byłoby też bezdomnych zwierząt i ludzie by o nie dbali jak o samych siebie. Nie byłoby polowań ani zabijania zwierząt. Nie byłoby komputerów, bo ludzie się przy nich tak naprawdę nudzą i psują sobie oczy".

"Najpierw stworzyłbym komputery. Później gry komputerowe i akceleratory. Grać w gry można by o każdej porze i w każdym miejscu. Wszystkie dzieci mogłyby grać na komputerze, bo dorośli nie mogliby im tego zabraniać. W szkole, w każdej klasie, na każdej ławce stałby komputer. Nauczyciele na każdej lekcji uczyliby grać. Zamiast sklepów z zabawkami byłyby EMPiK-i, a w nich tylko stoiska z grami. W Dungeon Keeper rogacz nie walczyłby ze swoimi wojskami, a tylko z dobrymi. Mucha nie walczyłaby z pająkiem, demon żółciowy z kościotrupem. Wampir by nie walczył z czarodziejem. Demon żółciowy nie wyrastałby z demona pączkującego, tylko z muchy. Źli wygrywaliby ciągle z dobrymi".

"Stworzyłabym świat dobrych ludzi. Mój tata byłby dobry dla mojej mamy. Przychodziłby z pracy i razem z nami jadł obiad. Potem chodziłby ze mną i z mamą na spacery. Po kolacji tata układałby z nami pasjanse. Tata kupowałby mamie kwiaty. Nigdy nie siedziałby przed komputerem. Dzieci miałyby dużo zwierząt. Psy, koty, żółwie, króliki, chomiki i inne. Dorośli byliby bardzo dobrzy dla dzieci".

Przyjaciel chciał koniecznie rozmawiać. Powiedziałem, że chyba nie ma już o czym. Zaproponowałem piwo w osiedlowym pubie.

PS Rozmawiać nie było o czym, ponieważ dzieci te niczym nie różnią się od nas, gdy byliśmy w ich wieku. Ich życie przybrało taką formę. Nie- wykluczone że ja jako np. pierwszoklasista rozpocząłbym stwarzanie świata od hulajnogi, a jako trzecioklasista - od roweru.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200