Content marketing pod lupą

Content marketing staje się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w różnorakich kampaniach promocyjnych i komunikacyjnych. Przyzwyczailiśmy się, że sieci handlowe na święta oprócz dzwoneczków i pędzącego w saniach Świętego Mikołaja serwują nam również przepis na karpia. Kampanie te są zapewne skuteczne (co mnie nie dziwi) bo nie dość, że jest ich coraz więcej to marketingowcy wykorzystują kolejne nośniki: spoty radiowe i telewizyjne, książeczki z przepisami, dedykowane serwisy i próby gromadzenia społeczności. Czyli działa na wszystkich.

A jak wykorzystanie marketingu treści wygląda w biznesie? LeadFactory.pl postanowiło to sprawdzić, dlatego w najbliższych tygodniach zaproponujemy Państwu udział w badaniu poświęconemu wykorzystaniu narzędzi content marketingowych w strategii marketingu i sprzedaży.

Tymczasem na świecie (wg badania przeprowadzonego w 2014 przez Technology Marketing Community on LinkedIn) aż 72% firm deklaruje posiadanie strategii content marketingowej (z tym, że tylko 30% twierdzi, że strategia ta jest udokumentowana). Jak ważną rolę pełni strategia marketingowa ilustruje pytanie o ocenę skuteczności kampanii content marketingowych. 85% przedstawicieli firm posiadających strategię CM ocenia marketing treści jakkolwiek skutecznie (średnio, wysoko, bardzo wysoko). Natomiast wśród firm nie posiadających tej strategii ocena jest niższa o 33%! Może to wynikać z dwóch powodów:

  1. Działania poparte strategią są lepiej dostosowane do potrzeb organizacji i rynku co skutkuje wyższą skutecznością
  2. Respondenci, posiadający dokumentację działań mają lepszą wiedzę na temat procesu, w tym zdefiniowane realistyczne cele i odnosili się w swojej ocenie do tych danych

Content marketing pod lupą

Ocena efektywności narzędzi content marketingowych

Problemem, z którym borykają się marketingowcy jest sposób mierzenia skuteczności kampanii content marketingowych. Aby ocenić przeprowadzane działania stosują wiele różnorodnych wskaźników, np.: statystyki ruchu w sieci (63%), pobrania / odwiedziny strony (59%), ilość (42%) i jakość (39%) leadów, udostępnienia w mediach społecznościowych oraz wiele innych. Metody te są stosowane równocześnie lub zamiennie co wskazuje, że poszukiwania właściwej metody trwają.

Również wskaźnik satysfakcji ze sposobu pomiaru skuteczności kampanii ilustruje brak sprawdzonej metody. Jakiekolwiek zadowolenie deklaruje jedynie 39% respondentów.

Content marketing pod lupą

Poziom zadowolenia ze stosowanych sposobów oceny skuteczności content marketingu.

Mamy nadzieję, że planowane przez LeadFactory.pl oraz redakcję InternetStandard badanie pokaże stopień zaangażowania narzędzi marketingu treści w działania marketingowców sektora B2B, pozwoli określić moment rozwoju w którym znajduje ta gałąź promocji w odniesieniu do sytuacji na innych rynkach jak i innych trendów marketingowych. Po cichu liczymy również, że przyczyni się, chociaż w niewielkim stopniu, do rozwoju marketingu treści w Polsce.

Zapraszam już wkrótce do udziału w badaniu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200