Serwicyzacja i jej potencjalne znaczenie dla Twojego przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto pomyśleć o serwicyzacji?

Odpowiedź jest prosta: aby zwiększyć przychody, zapewnić rozwój firmy i utrzymać jej pozycję na rynku.

Zwykle kiedy myślimy o wzroście przychodów, staramy się doprowadzić do zwiększenia sprzedaży produktów, a to na ogół oznacza konieczność inwestycji w infrastrukturę, działania marketingowe i personel operacyjny. Jednak sprzedaż pewnej usługi wraz z produktem albo oferowanie klientowi wsparcia realizacji konkretnych celów biznesowych pozwala zwiększyć przychody bez konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych.

W każdej rozwiniętej gospodarce wartość sprzedawanych usług przekracza wartość produkcji towarowej. Wydaje się oczywiste, że ten obszar ma potencjał wzrostu.

Klienci są zainteresowani taką ofertą – dotyczy to zarówno odbiorców indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Ich oczekiwania są następujące:

  • elastyczność i poczucie bezpieczeństwa (gwarantowany brak przestojów, kary umowne, zdefiniowane wyniki, umowy SLA)
  • zapewnienie jakości (automatyczne aktualizacje do najnowszej wersji)
  • kontrola kosztów (przewidywalne opłaty miesięczne bez żadnych nieoczekiwanych zmian)

Dla przedsiębiorstwa oznacza to więcej regularnych, przewidywalnych dochodów w dłuższej perspektywie czasowej.

Serwicyzacja — jak rozumieć to pojęcie?

Czym jest serwicyzacja? Dlaczego warto pomyśleć o serwicyzacji? Co powstrzymuje przedsiębiorstwa przed wdrożeniem serwicyzacji? Zapraszamy do zapoznania się z materiałem, w którym otrzymasz odpowiedzi na powyższe pytania. Ponadto poznasz przykłady firm - takie jak Apple, Philips, BMW, Mercedes - które w swojej strategii wdrażają model serwicyzacji.