Jak obniżyć koszty, usprawnić IT i zwiększyć proaktywność w centrum danych


Duże organizacje mają coraz większe wymagania względem swoich centrów danych - niestety, przeciążone pracą zespoły IT mają do dyspozycji jedynie nieefektywne, niedostosowane do współczesnych wymagań narzędzia do monitorowania. Oprogramowanie SAP IT Operations Analytics współpracuje z Lenovo XClarity Administrator, oferując nowe, wyjątkowe możliwości pozwalające IT wspierać i transformować biznes.

Firmy znajdują się pod rosnącą presją związaną z koniecznością transformacji biznesu za pomocą cyfrowych technologii nowej generacji. W przeciwnym razie ryzykują, że zostaną pokonane przez bardziej zwinnych rywali. Blockbuster i Kodak to jedne z pierwszych znaczących ofiar cyfrowej rewolucji, która zniszczyła znane marki. Nie brak innych podobnych przykładów. Te potężne siły konkurencyjne sprawiły, że IT, centra danych oraz chmura obliczeniowa znalazły się w centrum zainteresowania.

W tym nowym cyfrowym świecie, w którym wszystko opiera się na danych przetwarzanych przede wszystkim w środowiskach cloud, wszystko sprowadza się do wydajności i efektywności ekonomicznej. Zespoły IT często stają przed trudnym zadaniem: są zmuszone do monitorowania serwerów, systemów operacyjnych i aplikacji w hybrydowej chmurze przy wykorzystaniu wielu różnych narzędzi, zwykle pracując w środowiskach silosowych. Każdego dnia trzeba monitorować miliony – a nawet miliardy – zdarzeń, z których część wymaga natychmiastowej uwagi.

Filtrowanie szumu i szybkie oraz efektywne reagowanie to stałe wyzwanie. Wymaga równoczesnej pracy wielu grup specjalistów. Zwłaszcza biorąc pod uwagę wyrafinowane SLA oraz inne oczekiwania, w których centrum znajdują się użytkownicy. Korzyści wynikające z dostarczenia zespołom IT lepszego obrazu sytuacji, poprawienia wglądu w środowisko IT są oczywiste. Badania przeprowadzone przez Aberdeen Group pokazują, że organizacjom dysponującym kompleksowym obrazem operacji IT trzykrotnie częściej udaje się ograniczyć czas usuwania awarii. Jednocześnie sześciokrotnie częściej mogą pochwalić się niskimi wskaźnikami błędów i dwukrotnie częściej - wysoką dostępnością IT.

Przedstawiamy SAP IT Operations Analytics

SAP IT Operations Analytics (ITOA) zaprojektowano z myślą o optymalizacji centrów danych poprzez dostarczenie lepszego wglądu w operacje. Oprogramowanie koreluje i unifikuje dane pochodzące z dużej liczby źródeł w całym ośrodku przetwarzania – w tym istniejących narzędzi do monitorowania – aby zapewnić, dostępny w czasie rzeczywistym, jednolity obraz wszystkich funkcji IT. Logi ABAP oraz SAP HANA mogą być analizowane w kontekście szerszego środowiska IT. Przy tym platforma łączy różne typy danych podstawowych z najważniejszymi zdarzeniami IT, co pozwala na dostarczenie kierownictwu IT szczegółowych informacji i raportów.

Biorąc pod uwagę, że każda minuta przestoju centrum danych kosztuje średnio 9 tys. USD, można przyjąć, że czas poprawnego działania to pieniądz. I to duży pieniądz. W przypadku SAP ITOA czas odświeżania - od czasu wydarzenia do momentu, kiedy można je wyszukać - wynosi zaledwie 5 sekund. To ogromna różnica w porównaniu z tradycyjnymi systemami analitycznymi, w których zajmuje to 15–20 minut. To oznacza, że eksperci IT, przystępując do działania, mają od razu komplet informacji: wiedzą, który zespół jest odpowiedzialny, i oszczędzają wiele czasu i wysiłku, co oznacza szybsze rozwiązanie problemu.

Bądź proaktywny

SAP ITOA wykorzystuje również SAP HANA PAL (Predictive Analysis Library). Dzięki temu umożliwia menedżerom IT przewidywanie niepożądanych sytuacji, zanim one wystąpią. Oznacza to jeszcze większą oszczędność czasu i pieniędzy – a przy tym optymalizację zasobów. Połączenie tego narzędzia z rozwiązaniem SAP Predictive Analysis pozwala też zwiększyć jego możliwości. Usprawnia to analizowanie przyczyny pierwotnej i ułatwia prowadzenie działań prewencyjnych oraz minimalizowanie przestojów.

Współpraca Lenovo i SAP

Dzięki mającym blisko dziesięcioletnią historię relacjom partnerskim SAP i Lenovo, SAP ITOA jest ściśle zintegrowany z Lenovo XClarity Administrator, co zapewnia precyzyjny wgląd we wszystkie aspekty wydajności serwera. Użytkownicy IT mają dostęp do danych z obu narzędzi za pośrednictwem "jednego ekranu". To otwiera dodatkowe możliwości usprawniania operacji, przyspieszania czasu odpowiedzi i ograniczania kosztów.

To połączenie jest ważne, ponieważ problemy z oprogramowaniem często wynikają z poważniejszych problemów sprzętowych – i na odwrót. Integracja tych dwóch narzędzi umożliwia administratorom IT łatwiejsze wykrywanie przyczyn problemów, a w konsekwencji przyspiesza czas ich rozwiązania. Ostatecznie pozwala także oszczędzać na opłatach licencyjnych związanych z wieloma różnymi narzędziami do monitorowania.

Więcej informacji na temat SAP IT Operations Analytics, Lenovo XClarity Administrator oraz sposobu, w jaki te narzędzia mogą wesprzeć transformację IT, można znaleźć w przygotowanej wspólnie broszurze opisującej rozwiązanie.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.