IoT – informacje o klientach w czasie rzeczywistym


Globalny internet zapewnia organizacjom wiele nowych możliwości – przede wszystkim w obszarze wykorzystania niedostępnych wcześniej informacji. Dane płyną ze wszystkich stron i - w połączeniu z tymi zgromadzonymi w firmowych aplikacjach - umożliwiają zadawanie nowych pytań. Pozwala to na budowanie kompletnego obrazu 360 stopni – zarówno firm, jak i konsumentów. Włączenie ogromnych zewnętrznych ilości danych do głównego nurtu firmowej analityki to znacząca zmiana dla firm, które zdecydowały się na taki projekt. Lenovo, Bluefin oraz SAP zbudowały rozwiązanie, które może Was zainteresować.

Rozwiązanie to zaprezentowano podczas SAP SAPPHIRE NOW 2016. Uczestnicy konferencji mieli okazję poznać realne wykorzystanie Internet of Things zbudowanego według scenariusza, w którym wszyscy jesteśmy cały czas – za pośrednictwem rozmaitych urządzeń - podłączeni do sieci. Dane, takie jak analiza ruchu, są przechowywane i używane do tworzenia w czasie rzeczywistym informacji przydatnych z biznesowego punktu widzenia przy zastosowaniu takich technik, jak „mapy ciepła”.

Jak Lenovo to wykorzystało? Prowadziliśmy zaawansowaną analizę ruchu na stoisku oraz wprowadzaliśmy na bieżąco zmiany, które podnosiły jakość i wzbogacały doświadczenia uczestników. Analiza predykcyjna pozwala na generowanie „mapy ciepła”, prezentującej aktywność odwiedzających na stoisku. To z kolei umożliwiło określenie jego konfiguracji na podstawie wiedzy, które miejsca są najbardziej popularne. Dzięki otrzymywanym na bieżąco informacjom mogliśmy przekierowywać ruch, ogłaszając promocje - w odpowiednich momentach mieliśmy możliwość zachęcania odwiedzających do przeniesienia się do sali głównej lub strefy demo, a także zwiększania liczby pracowników obsługujących gości itp. To w sumie proste rozwiązanie pozwoli uczestnikom na bezpośrednie doświadczenie, jak może współdziałać IoT oraz rozwiązania analityczne.

Co ważniejsze, umożliwiając odwiedzającym uczestnictwo w eksperymencie, Lenovo mogło zaprezentować potencjał technologii wspierającej rozwiązanie – SAP HANA obsługiwanej przez systemy Lenovo, aplikacji IoT Bluefin oraz urządzeń Lenovo, na których prezentowane były bieżące informacje.

Możliwości wykorzystania tego rozwiązania przez sektor rządowy/publiczny, handel detaliczny, służbę zdrowia czy finanse są praktycznie nieograniczone!

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.