Handel detaliczny: mocniejsza infrastruktura, wyższa jakość obsługi klienta


Digitalizacja zmienia oblicze handlu detalicznego. Konsumenci oczekują od miejsca, w którym robią zakupy znacznie więcej niż wcześniej - dotyczy to zarówno internetu, jak i tradycyjnych sklepów. Przeprowadzony niedawno sondaż Harrisa pokazuje, że 88% dorosłych Amerykanów chciałoby szybszej obsługi w sklepach. I chociaż klienci, którzy mają dobre doświadczenia w kontakcie z handlem detalicznym, wciąż wracają do swoich ulubionych sklepów, to Forbes przekonuje, że 59% klientów, którzy mają złe doświadczenia, przestaje kupować od takiej firmy.

Wzrost ma swoją cenę

Jeśli sklep chce zatrzymać klienta, musi zapewnić mu szybkie i łatwe usługi. Niemiecka sieć Ernsting's Family GmbH & Co. KG postawiła na oferowanie swoim klientom usług o najwyższej jakości. Dzięki temu przez ostatnie kilka lat sieć ciągle się rozwijała. Teraz kierownictwo spółki ma ambitny cel: firma ma zdobyć pozycję czołowego dostawcy odzieży dla kobiet i dzieci w Niemczech. Równocześnie rozpoczęła się ekspansja międzynarodowa. Niedawno, firma weszła na rynek austriacki.

Sukces ma jednak pewną cenę. Za wzrostem biznesu nie była w stanie nadążyć obsługująca blisko 1800 sklepów infrastruktura IT. Ruch generowany przez terminale POS zaczął przekraczać jej możliwości. Przykładowo, przedłużające oczekiwanie na akceptację transakcji kartami kredytowymi oznaczało, że wydłużały się kolejki. Firma uznała, że dla klientów oznacza to frustrację, a w konsekwencji sprawi, że ocena jakości świadczonych usług pogorszy się. Dlatego koniecznie trzeba było szybko rozwiązać ten problem.

Rozwiązanie Lenovo przyspiesza obsługę przy kasie

Ernsting's Family zwróciła się do zaufanego partnera, technologicznej firmy doradczej CANCOM. Oczekiwała pomocy w znalezieniu rozwiązania, które zapewniłoby lepszą wydajność i skalowalność na potrzeby przyszłego rozwoju. Ostatecznie zdecydowano o wyborze Lenovo. W każdym z centrów danych firmy, zainstalowano obudowę Lenovo Flex System Enterprise Chassis z węzłami obliczeniowymi Lenovo Flex System x240 M5.

Teraz, kiedy popyt na terminalach POS gwałtownie rośnie, pracownicy sklepu nie muszą się obawiać, że klienci będą musieli czekać. Mogą obsługiwać więcej klientów niż wcześniej, ponieważ proces realizacji transakcji przy kasie jest szybszy, a kolejki krótsze. A ponieważ Ernsting's Family nadal otwiera nowe sklepy i wdraża nowe terminale POS, można łatwo dodawać węzły obliczeniowe, aby nadążyć za rosnącymi wymaganiami wobec systemu.

Dzięki rozwiązaniu Lenovo, Ernsting’s Family może utrzymać pozycję wiodącego sprzedawcy, który zapewnia doskonałą obsługę klienta - nawet jeśli nadal się rozwija. Dowiedz się więcej na ten temat czytając pełną wersję case study.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.