25. urodziny ThinkPada: wszystkiego najlepszego!


Lenovo świętuje ćwierćwiecze ikony, wprowadzając na rynek limitowaną wersję ThinkPada Anniversary Edition 25

Premiera modelu limitowanej edycji urodzinowej miała miejsce podczas wyjątkowej uroczystości w Yamato Labs w Japonii, czyli miejscu narodzin ThinkPada, podczas której świętowano 25 lat innowacji technologicznych i designu. ThinkPad Anniversary Edition 25 to nowoczesne wcielenie klasycznego wzornictwa, uwzględniające kultowe retro-funkcje, takie jak podświetlana 7-rzędowa klawiatura ThinkPad Classic, dedykowane przyciski głośności, diody LED stanu oraz wielokolorowe logo.

Projekt oryginalnie zaprezentowano w mediach społecznościowych 25 czerwca 2015 r. z myślą o zebraniu informacji zwrotnych i poznaniu preferencji fanów oraz lojalnych użytkowników ThinkPada z całego świata. Poza kilkoma klasycznymi funkcjami, ThinkPad Anniversary Edition 25 to absolutnie nowoczesny laptop. Retro-komputer, wyposażony w procesor Intel® Core™ i7-7500U oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce 940MX i 14-calowy dotykowy wyświetlacz full HD, oferuje wydajność, która daleko przekracza możliwości oryginalnego 700C.

25 lat innowacji bez kompromisów

Zaprojektowany przez Richarda Sapera i opracowany w laboratoriach Yamato Labs w Japonii, oryginalny ThinkPad 700C został zaprezentowany światu 5 października 1992 r. Zainspirowany przez tradycyjny japoński pojemnik na żywność bento box, 700C był zaledwie początkiem niesamowitej podróży. Na przestrzeni kilku miesięcy zdobył ponad trzysta nagród i stał się symbolem statusu dla prezydentów oraz dyrektorów generalnych największych firm.

Do dzisiaj sprzedano 130 milionów sztuk. ThinkPad jest prawdziwą ikoną branży IT. Pomagał odkrywcom i podróżnikom dotrzeć do najdalszych miejsc na ziemi, wspierał dziesiątki misji w kosmos i ułatwiał rozwój niezliczonej liczbie przedsiębiorstw. Dlatego, przeglądając archiwa, zebraliśmy kilka historii pokazujących, jak ThinkPad zmienił świat. Co sprawia, że ThinkPad jest tak wyjątkowy?

Wzornictwo ThinkPada tworzy potężną, synergistyczną relację pomiędzy formą a funkcją. Równoważy wyrafinowaną estetykę, starannie wypracowane doświadczenia użytkownika i uznane rozwiązania techniczne - co pozwala na zaoferowanie produktów najwyższej jakości” - powiedział David Hill, były dyrektor odpowiedzialny za wzornictwo w Lenovo. „25 lat po wprowadzeniu na rynek oryginalnego 700C, najnowszy model X1 Carbon jest automatycznie rozpoznawany jako ThinkPad”.

Pięćdziesięciolatek - co dalej z ThinkPadem?

W miarę jak technologia rozwija się z ogromną prędkością, projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za ThinkPada nie ustają w dążeniach do ciągłego zmieniania świata rozwiązań mobilnych, przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnej koncepcji. Od ThinkPada 701C z klawiaturą typu butterfly do modelu 2-w-1 X1 Yoga z klawiaturą typu rise and fall, nieustanne dążenie do doskonałości uczyniło z ThinkPada numer jeden na liście biznesowych laptopów wszech czasów. Przez najbliższe dwadzieścia pięć lat ThinkPad będzie w dalszym ciągu rozwijany, będzie wzbogacany o kolejne innowacje oraz technologie jutra. Arimasa Naitoh, były szef Yamato Labs, człowiek nazywany ojcem ThinkPada, jest przekonany, że przyszłość jest w dobrych rękach.

Począwszy od oryginalnego 700C do najnowszych modeli X1, ThinkPad konsekwentnie dowodzi swoich możliwości, jako narzędzie transformacji oferujące klientom bezkompromisową mobilność” - twierdzi Arimasa Naitoh. „Nasz zespół inżynierów wyobraża sobie przyszły świat, w którym ThinkPad tworzy nowe segmenty i jeszcze bardziej wzbogaca doświadczenia użytkownika, w miarę jak technologia w coraz większym stopniu staje się integralnym elementem naszego życia”.

ThinkPad pomógł zrewolucjonizować to, jak robimy wiele rzeczy. Biznes, edukacja, opieka zdrowotna, łańcuch dostaw, transport i finanse to tylko kilka segmentów, które zmieniły się dzięki rozwiązaniom mobilnym w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat” - powiedział Gianfranco Lanci, prezes i dyrektor operacyjny w Lenovo. „Następne dwadzieścia pięć lat to okazja dla nowych pokoleń do odkrywania wyjątkowości ThinkPada. Tak długo jak są klienci, będzie mierzyć się z wyzwaniami, będzie myśleć, jak je zrealizować za pomocą ThinkPada”.

Sukces ThinkPada to jednocześnie sukces relacji Lenovo z partnerami. „Nasza współpraca z Lenovo napędza prawdziwe innowacje w obszarze mobilnych komputerów PC i pozwala transformować sposoby, w jaki prowadzony jest biznes” - stwierdził Jim Johnson, wiceprezes działu Client Computing Group i dyrektor generalny działu Client Customer Engineering Group w Intel Corporation. „Od ThinkPada 700C z 1992 r. do współczesnych ultralekkich modeli X1 2-w-1, które pozwalają pracować praktycznie wszędzie, wspólnie przesuwamy granice wydajności rozwiązań biznesowych, zabezpieczeń i sposobów zarządzania, które otwierają przed użytkownikami nowe możliwości”.

Praca z zespołem ThinkPad była zaszczytem. Wspólnie kreowaliśmy i wspieraliśmy ewolucję rozwiązań mobilnych - od pierwszego ThinkPada pracującego pod kontrolą Windows 3.1 do najnowszego ThinkPada X1 Yoga, który umożliwia zaoferowanie nowoczesnych doświadczeń w systemie Windows 10” - powiedział Peter Han, wiceprezes odpowiedzialny za dział Partner Devices and Solutions w Microsoft. „Cieszymy się ze stałej współpracy z Lenovo, mającej na celu dostarczanie nowych doświadczeń, takich jak mixed reality oraz sztuczna inteligencja, które pomogą użytkownikom ThinkPadów osiągnąć jeszcze więcej”.

Ceny i dostępność:

ThinkPad Anniversary Edition 25 będą dostępne w ograniczonej ilości w wybranych krajach.

Cena wynosi 1899 USD, a produkt będzie można kupić na stronie na Lenovo.com oraz za pośrednictwem partnerów biznesowych.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.