Projekty w obszarze IT zazwyczaj wymagają współpracy z wieloma innymi obszarami funkcjonalnymi w firmie. Największe wdrożenia nie mogą się udać bez ścisłej kooperacji między działami. Jednak specyfika pracy w każdej komórce jest inna, podobnie jak bardzo różny jest stopień znajomości skutecznych zasad realizacji projektów. Dużym wyzwaniem jest znalezienie wspólnego języka w świecie projektów. Multidyscyplinarne zespoły, których członkami są zarówno eksperci IT, jak i przedstawiciele innych części biznesu (w tym HR), muszą szybko ustalić wspólne reguły gry, znaleźć sposób na płynną komunikację, podział ról czy rozwiązywanie problemów. Przychodzimy z nieco innych mikrokultur naszej organizacji, ale w projekcie musimy działać wspólnie, dobrze się rozumieć i mieć patent na efektywność.
Warsztat z grą "TRIP" pokazuje, że sukces projektu nie jest możliwy bez wkładu każdej z funkcji (choć mogą się one bardzo od siebie różnić specyfiką pracy). Uczestnicy mają również szansę przekonać się, że proste rozwiązania mogą okazać się bardzo przydatne w podniesieniu efektywności mieszanych zespołów projektowych.
DLACZEGO WARTO
Zadania, z którymi mierzą się gracze w trakcie warsztatu TRIP zostały zaprojektowane tak, aby każdy podjął się funkcji do jakiej ma predyspozycje, poznał ją i ją rozwijał.
Uczestnicy warsztatu zmierzą się z ciekawym lecz wymagającym projektem, który muszą zrealizować. Zaobserwujemy typowe wyzwania, które rodzą się pod presją czasu, jak niełatwa komunikacja w zespole, wspólne zrozumienie zakresu i ograniczeń czy dylemat: na czym się skupić? Raczej uwierzymy w sukces czy się zniechęcimy? Kilka prostych podpowiedzi metodycznych powinno znacząco pomóc! W końcu - last but not least - zastanowimy się, jak należy rozumieć role, które pełnimy w projekcie, aby pracowało nam się efektywniej.
Michał Kopczewski, Trener, Konsultant, Doradca, Pracownia Gier Szkoleniowych