Zapraszamy do udziału w konferencji Computerworld Państwo 2.0, która od 9 lat stwarza okazję do spotkania osób odpowiedzialnych za kluczowe projekty IT realizowane na szczeblu centralnym.
Pierwszy dzień konferencji Państwo 2.0 poświęcony będzie priorytetom cyfrowym administracji centralnej na najbliższe lata oraz statusowi prac nad najważniejszymi rządowymi projektami IT.
Drugi dzień konferencji skoncentruje się na technologicznych zagadnieniach, których znaczenie dla rozwoju cyfrowego państwa w ostatnich latach znacząco rośnie.
Rejestracja uczestników. Poranny poczęstunek i networking.
Chmura publiczna - założenia i plany dotyczące wykorzystania chmury obliczeniowej przez polską administrację. Działania Rządu RP w obszarze cyberbezpieczeństwa państwa.
Twój e-PIT – czyli nowa globalna e-usługa Ministerstwa Finansów.
Prawo Zamówień Publicznych - planowane i wprowadzane zmiany. Działania podejmowane w kierunku cyfryzacji zamówień publicznych.
Proces transformacji technologicznej sektora publicznego w Polsce.
Lekcja płynąca z transformacji cyfrowej administracji publicznej w Estonii. Analiza wstępnych wyników III edycji badania „Cyfrowa Transformacja Sektora Publicznego"
Przerwa na kawę. NETWORKING
Architektura Informacyjna Państwa - narzędzie kierowania rozwojem e-administracji
Innowacje w sektorze publicznym – transformacja cyfrowa.
Współfinansowanie projektów informatycznych z Funduszy Europejskich w ramach perspektywy 2014-2020. Wnioski z dotychczasowych naborów zgłoszeń w ramach POPC osi priorytetowej II E-administracja i otwarty urząd.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w analizie zagrożeń i ochronie przed atakami.
W dobie transformacji cyfrowej skuteczna ochrona zasobów i procesów zapewniających skuteczne działanie organizacji staje się poważnym wyzwaniem technologicznym. W rzeczywistości równie istotne jest inwestowanie w badania nad zagrożeniami i właściwe wykorzystanie wyników tych badań. Prezentacja ma na celu przedstawienie analiz dotyczących obszaru Polski w zakresie cyberbezpieczeństwa wykonanych przez FortiGuard Labs.
Jak skokowo podnieść poziom bezpieczeństwa w organizacji.
W czasie, gdy na rynku dostępnych jest mnóstwo rozwiązań do ochrony systemów informatycznych, wybór konkretnego rozwiązania nie jest prosty. Ważna jest także relacja pomiędzy złożonością danego systemu, a jego skutecznością. Warto przy tym skupić się na czterech obszarach kluczowych dla zapewnienia bezpieczeństwa organizacji na najwyższym poziomie:
1. Systemy prewencyjne (ochrona brzegu sieci, ochrona stacji końcowych i użytkowników);
2. Detekcja incydentów (kolekcja logów i korelacja zdarzeń);
3. Reakcja na incydenty;
4. Wrażliwe dane (anonimizacja, szyfrowanie, ochrona baz danych).
Czy osiągnięcie znaczącego wzrostu poziomu bezpieczeństwa w organizacji może być zależne tylko od jednego komponentu? Co zrobić, aby cały system bezpieczeństwa był spójny i skuteczny? Jaka jest relacja pomiędzy skutecznością systemu bezpieczeństwa, a zachowaniem użytkowników systemów informatycznych?
LUNCH
Rozwój systemu cyberbezpieczeństwa resortu obrony narodowej.
Poprawa efektywności służby zdrowia poprzez centralne projekty informatyczne resortu zdrowia.
Debata: INNOWACJE ICT W SEKTORZE PUBLICZNYM
Strategia cyfryzacji państwa. Jak stymulować sferę zamówień publicznych w obszarze IT i jednocześnie odpowiadać na strategiczne założenia państwa cyfrowego.
Wsparcie II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Nowe otwarcie w finasowaniu projektów IT.
Za nami ponad rok działania Centrum Kompetencyjnego „POPC Wsparcie”. Centrum powołał Minister Cyfryzacji w październiku 2017 r. w Centralnym Ośrodku Informatyki w celu podniesienia liczby projektów, które finansowane są ze środków II osi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Intencją Ministra była też pomoc w skutecznej realizacji wydatków projektowych, zgodnie z ich przeznaczeniem.
W pierwszym roku działania aktywność Centrum Kompetencyjnego ukierunkowana była na zwiększenie liczby projektów, które otrzymały dofinansowanie. Przed rokiem – po 4 miesiącach działania – chwaliliśmy się 4 projektami o wartości 180 mln zł. Dzisiaj są to 24 projekty na kwotę ponad 712,5 mln zł. Choć nie wszystko zależy od nas, a niektórzy z naszych beneficjantów walczą z nami zamiast nas słuchać, udało mam się osiągnąć wysoki poziom skuteczności – 86 %.
Kilka przykładów, w czym i jak pomogliśmy! Kilka propozycji dla beneficjentów II osi POPC w czym jeszcze możemy pomóc. To główne treści wystąpienia.
Projekt „POPC Wsparcie” finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Informatyka w służbie podatnika – na przykładzie realizowanych inicjatyw.
E-Faktura 2.0 - fundamenty cyfryzacji Państwa z perspektywy twórców platformy PEF.
W całej Europie faktury elektronicznie zyskują coraz większe znaczenie. Motorem tych zmian jest konsekwentnie prowadzona polityka ustawodawcza na poziomie Unii Europejskiej. W następstwie tych działań Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, we współpracy z Instytutem Logistyki i Magazynowania rozpoczęło projekt zmierzający do stworzenia „Platformy pośredniczącej elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”, w skrócie PEF. Celem PEF jest dematerializacja faktur i innych dokumentów przesyłanych pomiędzy wykonawcami zamówień publicznych, a instytucjami zamawiającymi. Konieczność zbudowania Platformy Elektronicznego Fakturowania wynika głównie z potrzeby wsparcia przedsiębiorstw i administracji publicznej w Polsce w osiągnięciu organizacyjnej i technicznej gotowości do realizacji transgranicznych procesów gospodarczych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, a także umożliwienie uczestnictwa jednostek sfery finansów publicznych i przedsiębiorstw w unijnym rynku zamówień publicznych. Synergia doświadczeń, wiedzy oraz kompetencji zebranych w zupełnie odmiennych warunkach biznesowych pozwoliła firmom Softiq i Edison, tworzącym konsorcjum PEF Expert pozyskać zlecenie na realizację usług brokera Platformy Elektronicznego Fakturowania. Ponieważ regulacje prawne sankcjonujące PEF zaczną obowiązywać od kwietnia 2019 roku, to już w najbliższych miesiącach będziemy mogli obserwować się jak ten proces przebiegnie w Polsce.
Społeczeństwo, innowacje, chmura.
Centralizacja danych w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego
Rosnące zapotrzebowanie na pełną, wiarygodną i łatwo dostępną informację niezbędną do sprawnego projektowania strategii sektorowych zapoczątkowało działania legislacyjne zorientowane na ujednolicenie heterogenicznych zbiorów danych. Organizacją w której treść aktów prawnych transformowana jest w linie kodu, został Ośrodek Przetwarzania Informacji. Zbiory danych tworzone i zasilane w formule ad hoc, niesystematycznie, z długimi interwałami czasowymi są zastępowane lub integrowane przez coraz bardziej rozległe tematycznie, w ujęciu wertykalnym i horyzontalnym, struktury. Centralizacja zasobów informacyjnych pozwala na dostarczanie nowych jakościowo usług dla środowiska naukowego i akademickiego. Tworzenie ogólnopolskich repozytoriów oznacza jednak pojawienie się trudności. Część z trudności, związanych z zapotrzebowaniem na moc obliczeniową niezbędną do walidacji i rejestracji danych oraz opracowywania raportów analitycznych, jest relatywnie łatwa do przezwyciężenia dzięki rozwiązaniom chmurowym. Część zagadnień wymaga jednak głębokich zmian w architekturze rdzenia ekosystemu bazodanowego. Tradycyjnie rozumiana centralizacja wydaje się bowiem obarczona pewnymi ograniczeniami trudnymi do usunięcia w tradycyjny sposób.
Jak pozyskać ponad 500% więcej wykonawców w zamówieniach publicznych?
Dziś prawie każdy multidyscyplinarny projekt opiera się na technologii. Jednak jej pozyskiwanie w sposób zwinny, transparentny i jednocześnie angażujący dziesiątki przedsiębiorców z całej Polski nie należy do najprostszych. W Polsce mamy 2,5 miliona przedsiębiorców, o zamówienia technologiczne ubiega się średnio 3-4 firmy. Najwyższa pora to zmienić! Dowiedz się, jak pozyskać ponad 500% więcej wykonawców wykorzystując nowy model w zamówieniach publicznych.
SOC i zarządzanie incydentami bezpieczeństwa w świetle UoKSC
"Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (UoKSC) nakłada wysokie wymagania w odniesieniu do zarządzania incydentami bezpieczeństwa. Rozporządzenie Rady Ministrów określa kryteria uznania incydentu za poważny, kiedy to podmioty objęte ustawą mają obowiązek w 24 godziny opracować raport o incydencie i przekazać go do odpowiedniego organu nadzorczego. Zgodnie z zasadą "lepiej zapobiegać niż leczyć" warto jest wdrożyć w organizacji efektywny system zarządzania incydentami tak, aby wykrywać i obsługiwać incydenty na wczesnym etapie i nie dopuścić do sytuacji poważnego obniżenia jakości lub przerwania ciągłości świadczenia usług objętych UoKSC. W trakcie wykładu w praktycznym ujęciu zostaną zaprezentowane rozwiązania zarządzania bezpieczeństwem Forcepoint, które mogą pomóc organizacjom w Polsce w spełnieniu wymagań UoKSC.
Wsparcie sztucznej inteligencji AI oraz zapewnienie jakości w obsłudze klienta w administracji centralnej i samorządowej
Czy zastanawialiście się Państwo nad znaczeniem komunikacji z Klientem, nad jego potrzebami i Waszymi wyzwaniami z nią związanymi? Przez pryzmat doświadczenia instytucji rządowych oraz największych metropolii ze świata przedstawimy Państwu możliwości które niesie ze sobą wsparcie najnowocześniejszych rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) w kontakcie z Klientem oraz jak i w jaki sposób efektywnie zarządzać jakością kontaktów organizacji z jej klientem.
LIVE INTERVIEW ON STAGE: Plany informatyczne ZUS ze szczególnym uwzględnieniem KSI 2.0
Zakończenie pierwszego dnia konferencji. Zebranie ankiet i losowanie nagród dla uczestników.
KOKTAJL. Rozmowy kuluarowe. Zapraszamy do odwiedzenia strefy wystawienniczej.
Powitalny poczęstunek. Rejestracja Uczestników.
Przedsięwzięcia informatyczne GUGiK i ich miejsce w architekturze informacyjnej państwa.
Statystyka publiczna jako HUB informacyjny państwa
Modernizacja procesu produkcji statystycznej, wprowadzanie nowoczesnych metod zbierania danych przy jednoczesnym wykorzystaniu wszystkich możliwych źródeł danych, zarówno administracyjnych, poza administracyjnych, Big Data oraz spisów powszechnych pozwala statystyce publicznej na gromadzenie ogromnych bezcennych zasobów informacyjnych. Dane te po przetworzeniu i standaryzacji podlegają udostepnieniu jako dane referencyjne obejmując swoim zakresem informacyjnym wszystkie zjawiska społeczne, gospodarcze i środowiskowe. Wdrażając politykę open data, open source, open access oraz open knowledge statystyka publiczna staje się centralnym punktem informacyjnym zarówno dla społeczeństwa, przedsiębiorców jak i administracji publicznej.
Wystąpienie wprowadzające: Krajowy System Cyberbezpieczeństwa. Jakie zmiany w kwestii odpowiedzialności instytucji publicznych w obszarze cyberbezpieczeństwa wnosi Ustawa o KSC.
Działalność kontrolna Najwyższej Izby Kontroli w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Debata: CYBERBEZPIECZEŃSTWO PAŃSTWA
Budowa Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa.
Zmiany jakie ustawa o KSC wnosi w kwestii odpowiedzialności instytucji publicznych w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Największe wyzwania związane z zapewnieniem cyberbezpieczeństwa państwa.
Cyberprzestrzeń jako V domena operacyjna - system cyberbezpieczeństwa resortu obrony narodowej.
Dobre praktyki z obszaru ochrony IT w administracji.
PRZERWA NA KAWĘ. POCZĘSTUNEK
Status prac nad centralnymi projektami ICT w obszarze ochrony zdrowia.
Debata: ZDROWIE 2.0
Czynniki warunkujące technologiczny rozwój sektora ochrony zdrowia.
Priorytety inwestycyjne polskiego sektora ochrony zdrowia.
Perspektywy rozwoju centralnych projektów informatycznych.
Nowe technologie oraz finansowanie inwestycji w sektorze ochrony zdrowia.
Zamknięcie konferencji. Zebranie ankiet i losowanie nagród dla uczestników.
LUNCH. Rozmowy kuluarowe.
Uczestnicy konferencji mają zapewnione preferencyjne stawki w hotelu Ibis Stare Miasto, doskonale skomunikowanym z miejscem odbywania się konferencji - Muzeum POLIN.
Poniższe stawki obowiązują w terminach 27.02.2019-1.03.2019.
ul. Muranowska 2, 00-209
WARSZAWA
[email protected]
Tel: (+48)22/3101000
Pokój jednoosobowy ze śniadaniem w cenie 260 PLN brutto za dobę.
Pokój dwuosobowy ze śniadaniami w cenie 300 PLN brutto za dobę.
Rezerwacji z ustalonymi cenami można dokonywać do 28.01.2019.
Rezerwacje powinny być dokonywane drogą mailową na adres [email protected], powołując się na hasło PAŃSTWO 2.0.
Pokoje będą rezerwowane w ramach dostepności, pula pokoi jest ograniczona.
Położone w Śródmieściu Warszawy, w siedzibie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN,
nowoczesne i przestronne centrum konferencyjne.
Magdalena Szczodrońska
Tel. +48 662 287 935
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]
Kamil Sułkowski
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]