Data Driven Organization to jeden z istotnych kierunków transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Brakuje precyzyjnej definicja tego pojęcia, funkcjonuje jednak obiegowa opinia zgodnie z którą “Dane to nowa ropa naftowa”. Firmy, które reprezentują dziś świat cyfrowy, takie jak Amazon, Netflix czy Airbnb, a także organizacje, które pomyślnie przeszły cyfrową transformację, monetyzują dane wewnętrznie poprzez głębokie zrozumienie swoich klientów.
Bycie organizacją data-driven to przede wszystkim wielka i głęboka zmiana dla firmy, kosztowna ale niezbędna by zachować przewagę konkurencyjną. Podczas warsztatów, wraz z uczestnikami, postaramy się rozważyć wyzwania i sposobności związane z taką transformacją, a także narzędzia pomocne w jej trakcie.
Cel warsztatów:
W trakcie warsztatów przedstawimy nasze doświadczenia związane z transformacją przedsiębiorstw w kierunku data driven organization. Razem z uczestnikami podejmiemy próbę wypracowania mapy funkcjonalnej (capabilities map), a następnie skonfrontujemy ją z wybranymi przykładami case study. Celem dyskusji będzie wypracowanie praktycznej definicji i charakterystyki data driven organization.
Po warsztacie uczestnicy:
Michał Cichocki, Architekt Korporacyjny, Arch-IT
Maciej Kubicki, Architekt Korporacyjny, arch-IT