Konferencja Agile w biznesie jest dedykowana liderom zmian i kadrze zarządzającej. To jedyne tego typu spotkanie w Polsce, które gromadzi przedstawicieli dużych i średnich firm, dzielących się swoim doświadczeniem z transformacji w duchu Agile. W programie konferencji znajdą się zagadnienia poświęcone transformacji Agile i zmianom w organizacji. Jednodniowa formuła umożliwia intensywną wymianę wiedzy i doświadczeń zaproszonych gości.

 

TEMATYKA KONFERENCJI:

  • Transformacje organizacji – jak trwale przyjąć kulturę Agile
  • Skalowanie Agile – jak realizować projekty o różnej wielkości i zakresie
  • Współpraca z dostawcami i klientami w duchu Agile
  • Zwinność organizacji i obszarów niezwiązanych z IT
  • Leadership w zmianie – rola menedżerów i coachów w transformacji
  • Jak zrealizować trwałe i efektywne zmiany w organizacji
  • Współpraca dużych zespołów rozproszonych globalnie

Fotogaleria

 

SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI PODZIELĄ SIĘ PRAKTYCY REPREZENTUJĄCY:

 

Program konferencji

 

Agile w biznesie 20 września 2018
08.30–09.00

Rejestracja. Poranny poczęstunek i networking.

09.00–09.10

Otwarcie, powitanie uczestników.

Aleksandra Zygarska Aleksandra Zygarska, Dyrektor Projektu, Computerworld
09.10–09.30

Agile+ = Cloud.

Zwinność, która objawia się szybszym dostarczaniem efektów projektów teleinformatycznych w oparciu o dynamicznie zmieniające się potrzeby firmy jest celem każdej nowoczesnej organizacji. Celem nie jest jednak zaprojektowanie idealnego procesu samo w sobie, Celem jest właśnie sprawne dostarczanie efektów. W swojej prezentacji pokażę Państwu jak migracja do chmury faktycznie zmienia firmę w zwinną.

Magdalena Dziewguć Magdalena Dziewguć, Head of Google Cloud, PL, HU, CZ, SK, Google Cloud
09.30–10.00

Autonomia – kreatywność – mistrzostwo – sens. Agility jako kluczowy element kultury innowacji.

WYNIKI BADAŃ
Najważniejsze wnioski z prowadzonej w ostatnich miesiącach przez zespół Freenovation ogólnopolskiej diagnozy innowacyjności. Badaniu poddaliśmy ponad 250 organizacji, głównie z sektora ITC, zatrudniających 1000+ pracowników. Innowacyjne środowisko pracy jest wynikiem wdrożenia przemyślanej kultury organizacyjnej opartej na takich wartościach jak: szacunek, zaufanie, otwartość, transparentność, przyzwolenie na błędy, autonomia, mistrzostwo. Kluczem do wdrożenia kultury innowacji jest wspierające przywództwo, zwinne środowisko pracy oraz poczucie sensu i wpływu. Jak zatem rozpoznać potencjał innowacyjności i zwinności w zespole i organizacji? Jakie elementy kultury organizacyjnej wspierają innowacyjność i konkurencyjność biznesową? Wreszcie, jak wdrażać kulturę innowacji? Czy da się tym procesem celowo zarządzać? Odpowiedziami na te i inne pytania podzielę się podczas prelekcji.

Justyna Pawlak-Mihułka Justyna Pawlak-Mihułka, Partner i współzałożyciel, Freenovation.org
10.00–10.30

Jak prowadzić proces zakupowy dla projektów IT realizowanych w Agile.

Współpraca z dostawcami usług IT to jeden z kluczowych obszarów transformacji Agile. W jaki sposób ułożyć proces zakupowy na potrzeby projektów IT realizowanych w modelu Agile? Jak formułować zapytania rynkowo-ofertowe (RFI / RFP) dla projektów IT realizowanych w modelu Agile? Co powinna zawierać dokumentacja zakupowa i na czym polegają jej różnice względem procesów zakupowych na projekty realizowane kaskadowo (Waterfall). W oparciu o jakie kryteria oceniać dostawców IT zarówno w trakcie postepowania zakupowego oraz już w trakcie realizacji projektu IT realizowanego w oparciu o metodyki zwinne? Jakie modele rozliczeń z dostawcą IT są optymalne dla projektów realizowanych w modelu Agile. I przede wszystkim jak dzięki współpracy z dostawcami IT zbudować w organizacji kulturę innowacji przy jednoczesnym zabezpieczeniu podstawowych interesów prawnych? 

Łukasz Węgrzyn Łukasz Węgrzyn, Partner, SSW Pragmatic Solutions
10.30–11.00

Przerwa na kawę.

11.00–11.30

Don’t push the elephant on your own, czyli jak wprowadzać zmiany w dużych organizacjach.

CASE STUDY BNP PARIBAS
Duże korporacje są jak słonie – wolne, ciężkie i mało zwinne.  W moim wystąpieniu pokażę jak „rozruszać słonia” poprzez m.in. współpracę ze startupami. Opowiem jaką drogę przebyliśmy od organizacji, która nie traktowała startupów jako potencjalnych partnerów biznesowych, do organizacji, która ma na swoim koncie szereg wdrożeń rozwiązań startupowych. Pokażę również jak powstawał nasz „Kodeks Współpracy ze Startupami”, czyli unikalny zbiór zasad, procesów i wzorów umów, który umożliwia nam szybkie i efektywne nawiązywanie współpracy ze startupami. Przedstawię również, jak podejście zwinne pomogło nam zarówno w samym opracowaniu „Kodeksu”, jak i w pracy ze startupami.

Piotr Widacki Piotr Widacki, Dyrektor Zarządzający – Head of Digital Transformation, BGŻ BNP Paribas
11.30–12.00

Nasz lodowiec stopniał, co dalej? Wyzwania i szanse trwającej transformacji Agile.

CASE STUDY MBANK

Transformacja to domena złożona. Na przykładzie trwających zmian w obszarze detalicznym opowiem o wyzwaniach związanych z dopasowaniem się do istniejących struktur, utrzymaniem jakości usług, regulacyjnym tsunami. Pokażę drogę, którą wybraliśmy. Na co się nie zdecydowaliśmy i dlaczego. Opowiem o nowej strukturze współpracy biznesu i IT – bez radykalnych zmian obu obszarów – i perspektywę właścicieli linii biznesowych. Na przykładzie zmian wyglądu serwisu transakcyjnego opowiem, jak sobie radzą duże projekty przekrojowe przez taką strukturę.

Scrum skupia się na empiryzmie na poziomie zespołów. Podzielę się naszym doświadczeniem z tego, jak staramy się to przeskalować na poziom całego obszaru detalicznego i naszymi planami na przyszłość z naciskiem się skupieniu na wytwarzaniu wartości.

Bartosz Janowski Bartosz Janowski, Leader of Agile, mBank
12.00–12.30

Ważne aspekty wprowadzenia Agile w organizacjach wielokulturowych.

CASE STUDY MOTOROLA SOLUTIONS

Współczesne organizacje chcą produkować więcej i szybciej. W odpowiedzi na swoje potrzeby zaczynają wdrażać Agile, zwinne podejście pozwalające przyśpieszyć dostarczenie rozwiązania dostosowanego do zmieniających się potrzeb. Traktują je jako zbiór technik i narzędzi pozwalających szybko osiągnąć cel. Dla wielu zespołów wdrożenie Agile kończy się chaosem w organizacji pracy. W efekcie firmy zaczynają weryfikować procesy, wdrażać te, które kiedyś działały, uznając, że nowa metodologia zawiodła. Tymczasem zignorowany został aspekt ludzki. Pominięty został fakt, że w metodologii Agile liczą się ludzie, interakcja między nimi oraz etyka zaufania. Jakie aspekty kultury organizacji są ważne dla zapewnienia powodzenia wdrożenia podejścia zwinnego? Co należy brać pod uwagę, wdrażając Agile w zespołach wielokulturowych? Podzielę się przykładami i obserwacjami ze wdrożeń metodyk zwinnych w firmach i zespołach, z którymi miałam przyjemność pracować.

Krystyna Pietrzykowska Krystyna Pietrzykowska, Dyrektor Ds. Projektów Strategicznych, Motorola Solutions
12.30–13.00

Przerwa na kawę.

13.00–13.30

Dlaczego CEO „zrezygnował”...?

CASE STUDY RINGER AXEL SPRINGER POLSKA

Jak Agile zmienił obraz organizacji o dużym stopniu złożoności i różnorodności biznesowej? Jakie nowe wyzwania narysowały się przed poszczególnymi rolami i procesami w organizacji? Kto tak na prawdę okazał się prawdziwym liderem zmiany i gdzie szukać dodatkowych narzędzi zwiększających efekty transformacji? Agile po latach zaczyna transformować siebie. Zmieniają się kryteria sukcesu, wartości oraz ludzie. Jak odnaleźć się w tej rzeczywistości i czy dalej gra toczy się o to samo...?

Jarosław Walaszek Jarosław Walaszek, IT Development Director, Ringier Axel Springer Polska
13.30–14.00

Ewolucja roli Product Ownera.

CASE STUDY BEST
W BEST S.A. transformacja Agile rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy przy realizacji projektu SIGMA postanowiliśmy korzystać z metodyk zwinnych. Po zakończeniu projektu i uruchomieniu produkcyjnym systemu rozpoczęła się praca nad jego utrzymaniem i dalszym rozwojem. To był etap, na którym zrewidowaliśmy podejście do zwinności i postawiliśmy na scruma. Przy współpracy z coachem zewnętrznym zmieniliśmy zespoły, od nowa ustaliliśmy Product Ownerów i Scrum Masterów. W tym miejscu zaczyna się zasadnicza treść prezentacji o ewolucji roli Product Ownera w organizacji. Opowiemy o zmianach w kontekście pracy Product Ownera z zespołem IT, interesariuszami, szefem product ownerów, kierownictwem IT oraz standardów organizacji.

Magdalena Berezowska Magdalena Berezowska, Chief Product Owner, BEST
Jakub Szczepanik Jakub Szczepanik, Konsultant Agile
14.00–14.50

Lunch.

14.50–15.10

Jak przekuć wiedzę w praktykę i dlaczego nie zawsze się to udaje?

Przyczyn, dla których wdrożenie nabytej wiedzy w organizacji może się nie udać jest dużo. „Może w IT to się sprawdza, ale w naszej firmie / branży nie... Z naszym zarządem to niemożliwe... Przy polskiej mentalności to jest nierealne...” To tylko niektóre obawy, z którymi spotykam się podczas szkoleń i transformacji w drodze ku zwinności. W prezentacji pokażę wyzwania, przed jakimi stoją uczestnicy szkoleń oraz zaproponuję kilka skutecznych rozwiązań dla menedżerów, które mogą ułatwić przekucie wiedzy ze szkoleń w realną zmianę w ich organizacji. Jak sprawić, by efektywność uczenia się można zaobserwować poprzez zmianę zachowania, która prowadzi nas do coraz lepszych sposobów pracy i metod działania lub do ich doskonalenie. Podczas prezentacji opowiem, dlaczego nie zawsze uczenie się procentuje (nawet w agile’owych zespołach) i co warto zrobić, by to zmienić.

Magdalena Wąsik Magdalena Wąsik, Agile Coach, akredytowany trener AgilePM, Inprogress
15.10–15.30

Rozwój biznesu w dobie transformacji Agile. Jak utrzymywać spójną wizję rozwoju biznesu, ale nie ograniczać tempa zmian i zwinności organizacji.

CASE STUDY RAIFFEISEN BANK
Jak w dobie szeroko panującej transformacji Agile i płynących z niej korzyści zapewnić spójny rozwój biznesu, wspólną wizję, jednakowy CEX, czy klientocentryczność? Jak „okiełznać” galopujące scrum’y? Jak nie pozbawiając ich zwinności i szybkości ukierunkowywać je we właściwe obszary dające oczekiwaną wartość biznesową? Jak nie wpaść w pułapkę budowy świata dwóch prędkości? Finalnie, transformacja agile jako zmiana modelu „wytwórczego”, czy  jako zmiana modelu rozwoju biznesu? Bankowość detaliczna to ogromny obszar biznesowy, dużo produktów, dużo kanałów. Różne segmenty klientów, rożne ich potrzeby. Jak to wszystko poukładać i efektywnie rozwijać? O tych właśnie aspektach opowiem na przykładzie działań w Raiffeisen Polbank.

Tomasz Dymowski Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej, Raiffeisen Bank Polska
15.30–16.00

Online Banking w modelu Scrum Studio.

CASE STUDY BGŻ BNP Paribas 

Do transformacji organizacji można podchodzić różnie. Zdarza się, że nie można sobie pozwolić na rewolucję, a ewolucja potrwałaby zbyt długo. Pozostaje podejście Scrum Studio, które wykorzystaliśmy. W ramach wystąpienia opowiem o tym, jak zaczęliśmy, jak wyglądała historia organizacji i start projektu New Online Banking. Jak wyglądało projektowanie Scrum Studio przez nowego Product Ownera i co było potrzebne, by umożliwić taki sposób pracy. Do jakich wniosków doszliśmy w trakcie Sprintów zderzając się z organizacją. Jak wyglądało wprowadzenie pierwszych zmian i ciągłe inspect & adapt. Co zadziałało, co nie zadziałało. Opowiem także, gdzie jesteśmy teraz i jakie mamy plany na przyszłość. Praz o tym, jak fuzja banków wpłynęła na Online Banking oraz transformację całej organizacji.

Krzysztof Suchan Krzysztof Suchan, Dyrektor Departamentu Nowy Bank, Bank BGŻ BNP Paribas
16.00–16.30

Agile portfolio management.

PRELEKCJA ZAMYKAJĄCA
Raporty z lat 2007-2015 o stanie zwinności w firmach wskazywały na to, że zwinne mogą być tylko niewielkie projekty i produkty. Skala sukcesu dla małych (poniżej 3 zespołów) przedsięwzięć przekraczała tę dla większych o rzędy wielkości. Sprawiło to, że upowszechnił się mit o niemożliwych do uzwinnienia dużych projektach. Ostatnie lata pokazały jednak, że projektu obejmujące tysiące osób i wiele produktów z powodzeniem stosują metody zwinne. Wymogiem jest jednak zaktualizowanie podejścia do zarządzania portfolio. Podczas prelekcji udamy się w podróż po najlepszych metodach i podejściach, przypadkach sukcesów i porażek dla działań w skali wieloproduktowej i wieloprojektowej.

Paweł Feliński Paweł Feliński, Professional Scrum Trainer, Brass Willow
16.30–16.40

Podsumowanie konferencji, zakończenie.

Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby konferencja odbyła się zgodnie z prezentowanym programem, jednak zastrzega się możliwość częściowych zmian.

W gronie prelegentów:

Magdalena Berezowska

Chief Product Owner, BEST

Tomasz Dymowski

Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej, Raiffeisen Bank Polska

Magdalena Dziewguć

Head of Google Cloud, PL, HU, CZ, SK, Google Cloud

Paweł Feliński

Professional Scrum Trainer, Brass Willow

Bartosz Janowski

Leader of Agile Coach Team, mBank

Justyna Pawlak-Mihułka

Partner i współzałożyciel, Freenovation.org

Krystyna Pietrzykowska

Independent Company Transformation Adviser

Krzysztof Suchan

Dyrektor Departamentu Nowy Bank, Bank BGŻ BNP Paribas

Jakub Szczepanik

Agile Consultant&Trainer

Jarosław Walaszek

IT Development Director, Ringier Axel Springer Polska

Magdalena Wąsik

Agile Coach, akredytowany trener AgilePM, Inprogress

Łukasz Węgrzyn

Partner, Szef Praktyki Technologie, Kochański&Partners

Piotr Widacki

Managing Director - Head of Digital Transformation, BGŻ BNP Paribas

DO UDZIAŁU SZCZEGÓLNIE ZAPRASZAMY:

  • dyrektorów i menedżerów IT
  • menedżerów odpowiedzialnych za realizację strategii i organizację IT
  • kierowników projektów i biur projektowych
  • praktyków Agile, Agile Coach'ów
  • kierowników działów biznesowych, w szczególności odpowiedzialnych za strategię i strategiczne przeobrażanie przedsiębiorstw

PRE-CONFERENCE WORKSHOP, 19 września, g. 9.00-17.00 


CAŁODNIOWY WARSZTAT: Digital Transformation - sposoby i przykłady.

Prowadzący: Paweł Feliński, Brass Willow 


Warsztaty są bezpłatne dla uczestników konferencji Agile w biznesie. Ze względu na interaktywny charaktej tej części, liczba miejsc jest ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. 

BRAK MIEJSC. Aby wpisać się na listę rezerwową, prosimy o maila: [email protected]

 

LOKALIZACJA

Siedziba Google Polska
ul. Emilii Plater 53
Warszawa

Organizator

Partnerzy merytoryczni

Współpraca

Patroni medialni

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI:



Aleksandra Zygarska
Tel. 662 287 872
[email protected]

Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]

Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]