Telefony IP przegląd oferty rynkowej

Od IPConnect do CVX Nortela

Telefony IP przegląd oferty rynkowej

Rys. 6. Realizacja telefoni IP w systemie NBX (3Com)

Pierwsze firmowe rozwiązania IPConnect Call Engine z przełącznikami dostępowymi CNX 1800 koncernu Nortel Networks zostały szybko zastąpione architekturą sieci ujednoliconych - Unified Networks. Pełniące w tej strukturze funkcję central telefonicznych wielousługowe przełączniki dostępowe CVX 600 (ponad 6 tys. rozmów) oraz CVX 1800 (przełączanie w pasmie 5,8 Gb/s) z bramami medialnymi CVX SS7 są obecnie podstawowymi elementami sieciowej infrastruktury głosowej telefonii IP Nortela.

W obsłudze niewielkich przedsiębiorstw rolę lokalnych centralek telefonicznych, operujących w technologii VoIP i rozszerzających funkcje centralowe produktów Meridian PABX Succession IP PABX, sprawują oddalone węzły pakietowe Remote Office 9110 oraz 9155. Mogą one współpracować (VoIP), przez bramy Succession Media Gateway 9000, z rdzeniem nowoczesnej sieci komunikacyjnej Succession Communication Serwer 2000. Serwery 9110 obsługują kompletną rodzinę telefonów cyfrowych Meridian 2000, natomiast oddalone serwery 9115 są przeznaczone do współpracy z aparatami cyfrowymi serii Meridian Digital 3900. Obydwa rozwiązania, oparte na technologii VoIP, zapewniają realizację połączeń głosowych z sieciami publicznymi PSTN, a uzupełnione o rodzinę firmowych produktów bezpieczeństwa Contivity - zapewniają odpowiedni poziom ochrony przekazywanych informacji.

Telefony NBX z 3Com w sieci LAN

Telefony IP przegląd oferty rynkowej

System NBX firmy 3Com realizuje wszystkie tradycyjne funkcje telefonii stacjonarnej oraz kilkadziesiąt dodatkowych

Produkowany przez 3Com system lokalnej telefonii komputerowej NBX pozwala na zastąpienie okablowania telefonicznego siecią komputerową przedsiębiorstwa. Dostępne w Polsce dwie firmowe wersje tego systemu: NBX 100 i SuperStack 3 NBX, różnią się liczbą obsługiwanych telefonów VoIP oraz kart liniowych do łączności z siecią publiczną PSTN. Dzięki temu, jak też modułowej rozbudowie każdej instalacji, można je optymalnie dostosować na potrzeby każdego przedsiębiorstwa. W rozwiązaniu NBX 100 maksymalna liczba obsługiwanych urządzeń abonenckich wynosi 200 numerów (telefony, telefaksy, telefony ISDN, odtwarzacze CD, telefony programowe pcXset, konsole, inne). Rozbudowana wersja serwerowa SuperStack 3 NBX w maksymalnej konfiguracji zapewnia jednoczesną obsługę 500 połączeń telefonicznych i przyłączenie do 750 innych urządzeń oraz 360 zewnętrznych linii telefonicznych.

Ponieważ każdy z telefonów IP pracujący w systemie NBX ma wbudowany lokalny koncentrator 10 Mb/s (w aparatach NBX 1102) lub przełącznik 10/100 Mb/s (aparaty NBX 2102 oraz NBX 2102-IR z portem podczerwieni), to można dołączyć komputer PC (Ethernet) na dowolnym stanowisku pracy - bez potrzeby używania okablowania telefonicznego. Do łączenia dwóch lub więcej systemów NBX między sobą (rozproszone oddziały przedsiębiorstwa) stosuje się oprogramowanie NBX ConneXtion Gateway. System NBX realizuje wszystkie tradycyjne funkcje telefonii stacjonarnej oraz kilkadziesiąt dodatkowych.


TOP 200