Telefony IP przegląd oferty rynkowej

Rodzina telefonów OptiPoint IP Siemensa

Telefony IP przegląd oferty rynkowej

W firmowej ofercie telefonów IP Siemensa jest m.in. wprowadzany obecnie optiPoint 600 Office

Wraz z pojawieniem się technologii VoIP firma Siemens zaoferowała rozwiązania umożliwiające realizację połączeń głosowych, wykorzystując protokół IP, oraz rozszerzyła funkcje istniejących platform. Do produktów realizujących usługi VoIP w sieci komputerowej należą serwery komunikacyjne rodziny HiPath (3000, 4000 i 5000). Klientami telefonii internetowej mogą być zarówno aplikacje SoftPhone instalowane na komputerach klasy PC, jak i firmowe telefony IP. W firmowej ofercie telefonów IP należących do rodziny optiPoint znajdują się zarówno zgodne ze specyfikacją H.323 modele: optiPoint 300 Advance, optiPoint 400 Standard i wprowadzany obecnie optiPoint 600 Office, jak też telefony rodziny optiPoint 100 Advance - działające na podstawie protokołu SIP (Session Initiation Protocol).

Opracowane przez Siemensa telefony IP mogą działać zarówno jako klienci platformy nadzorującej HiPath 5000, jak i niezależne elementy sieciowe komunikujące się pomiędzy sobą za pomocą adresów IP. W telefonie IP optiPoint 600 Office zastosowano duży wyświetlacz dotykowy, umożliwiający wizualizację stron Web oraz dostęp do poczty e-mail poprzez interfejs WML (Wireless Markup Language). Obsługa aparatów IP została rozszerzona o funkcję telefonu głośno mówiącego, pracującego w dupleksie, oraz rozbudowane funkcje pamięci połączeń z dużą ilością informacji pojawiających się na wyświetlaczu i możliwością ich definiowania.

Aparaty rodziny optiPoint zostały wyposażone w mechanizmy kontroli jakości QoS (standardy DiffServ i IEEE 802.1 p/Q), a element bezpieczeństwa zapewnia zaimplementowany protokół H.235. Wszystkie modele z rodziny optiPoint po włączeniu do sieci z serwerem telekomunikacyjnym HiPath umożliwiają realizację podstawowych usług: przekazywanie połączeń (CFU, CFB, CFNR), oddzwanianie (CCBS, CCNR), identyfikację ID (CLIP, CLIR, COLP, COLR) oraz realizację połączeń oczekujących. Jedynym produktem dla softphonów Siemensa jest firmowe oprogramowanie optiClient 360 (optiClient 350 dla nadzorcy gatekeeper), instalowane w lokalnych komputerach klasy PC.

Internetowe Reflexes Alcatela

Telefony IP przegląd oferty rynkowej

Internetowe rozwiązania telefonów IP Alcatela są oparte na serii aparatów cyfrowych Reflexes

Internetowe rozwiązania telefonów IP Alcatela są oparte na serii aparatów cyfrowych Reflexes, współpracujących z systemami komunikacyjnymi Alcatel OmniPCX, Alcatel 4400 oraz systemami Alcatel Office i Alcatel 4200, a także multimedialnym telecentrum OmniTouch IP. Najbardziej rozbudowanym z nich jest system serwerowy OmniPCX, przystosowany do współpracy z wszystkimi rozwiązaniami telefonów IP, a także programowanymi aplikacjami SoftPhonów. Podstawę firmowych terminali głosowych IP Alcatela stanowi rodzina aparatów telefonicznych Reflexes (Reflexes, Advance Reflexes, Premium), której poszczególne modele różnią się liczbą programowanych klawiszy funkcyjnych, wielkością wyświetlacza i różnorodnością automatycznych zapowiedzi głosowych. Technologia aparatów Reflexes pozwala na ich włączenie bezpośrednio do sieci LAN z możliwością działania w protokołach: TCP/IP, IP, UDP i RTP.

Oprócz tradycyjnych funkcji łączeniowych aparaty te za pośrednictwem modułowych przystawek dają możliwość integracji telefonii z aplikacjami komputera osobistego, także przyłączanie dodatkowych urządzeń peryferyjnych. Do telefonu IP można przyłączyć urządzenie faksujące, automatyczną sekretarkę bądź modem tradycyjny lub ISDN - z wykorzystaniem standardowej linii telefonicznej. Dla już zainstalowanych stacji roboczych i komputerów klasy PC Alcatel dostarcza oprogramowanie Alcatel 4980, zmieniające komputer stacjonarny w telefon internetowy klasy SoftPhone. Rozwiązanie to jest standardowo zintegrowane z pocztą Microsoft Outlook, pozwalając użytkownikowi inicjować i nawiązywać połączenia głosowe na podstawie pocztowej książki adresowej e-mail.


TOP 200