Call Center zdobywa rynek

Call Center zdobywa rynek
Zdaniem Wojciecha Murzyna, dyrektora działu Call Center firmy Siemens, firmowa oferta tych usług spotkała się z dużym zainteresowaniem w Polsce, zwłaszcza wśród klientów już użytkujących centrale abonenckie klasy Hicom (100,150, 300). Dotyczy to zarówno instytucji publicznych i prywatnych - zainteresowanych posiadaniem własnych, wewnętrznych systemów telefonicznej obsługi klienta, rozszerzanych przy współpracy z firmą Siemens o aplikacje Call Center - jak i instalacji całkowicie samodzielnych systemów zewnętrznych świadczących odpłatnie usługi na rzecz wielu zleceniodawców.

Jednym z widocznych efektów następujących po uruchomieniu systemu Call Center jest znaczący wzrost efektywności pracy, a tym samym wzrost obrotów uzyskiwanych przez klientów. Dzieje się tak również dlatego, że w strategii sprzedaży systemów Call Center Siemens nastawia się na współpracę z klientami: wspólnie z nimi projektujemy służące im później systemy, dzięki czemu są one optymalnie dostosowane do aktualnych potrzeb, a nie stanowią tylko schematycznego powielania gotowych, już istniejących wzorców.

Call Center zdobywa rynek
Według Ala Rymarza, dyrektora generalnego BCS Lucent Technologies Poland, zmiany zachodzące na rynku polskim wymusiły na wielu firmach zmianę sposobu myślenia i obsługi klienta. Coraz szybsze tempo życia powoduje, że nikt z nas nie ma już teraz czasu na oczekiwanie w kolejkach na obsługę - czy to w banku, czy w biurach podróży - a klienci zaczynają wybierać te firmy, z którymi mogą się szybko skontaktować i "od ręki" załatwić sprawę. Najprostszy. najwygodniejszy i najbardziej powszechny jest - oczywiście - kontakt telefoniczny, co objawia się gwałtownym wzrostem zainteresowania rozwiązaniami dla telefonicznych centrów obsługi, czyli Call Center. Także koszty budowy dużego Call Center w jednej lokalizacji i obsługującego klientów z terenu całego kraju są znacznie mniejsze niż tworzenie sieci wielu małych placówek regionalnych. Ten kierunek zmian szczególnie wyraźnie widać w związku z reformą emerytalną, dla której już pięć nowo powstałych funduszy emerytalnych wybrało system Call Center firmy Lucent Technologies jako podstawowe narzędzie do kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami. Są to fundusze: PTE Nationale Nederlanden, Norwich Union, PTE Eurobig (fundusz Ego), PTE Dom i AIG Amplico.

Call Center zdobywa rynek
W opinii Bjorna Magnussona, prezesa firmy Ericsson sp. z o.o. rozwój rynku Call Center ma przed sobą duże perspektywy, gdyż nasycanie usługami tego typu w Polsce jest wciąż bardzo małe w porównaniu z innymi krajami. Zapotrzebowanie na zaawansowane usługi Call Center w Polsce będzie w najbliższym czasie nadal rosnąć. Główną przyczynę tego wzrostu firma Ericsson upatruje w rozszerzaniu oferty usług świadczonych przez narodowego operatora telekomunikacyjnego jakim jest TP SA (np. linie informacyjne typu 0-800).

Z drugiej strony wiele akcji promocyjnych - związanych z procesem prywatyzacji niektórych firm, początkiem działania powszechnych funduszy emerytalnych, czy rozwoju nowych form świadczenia usług w sektorze bankowym - spowodowało lawinowy wzrost zainteresowania firm usługami typu Call Center.

Poza klasycznymi funkcjami (wywołania automatyczne ACD, kierowanie wywołań w sieci ANCD) klienci w Polsce oczekują bardziej zaawansowanych rozwiązań obejmujących telefonię komputerową CTI, ze szczególnym naciskiem na operacje na bazach danych (IVR), automatyzację procesów biznesowych (Business Process Automation), interaktywne funkcje głosowe i multimedialne oraz planowanie z optymalizacją zasobów Call Center skierowanych do obsługi ruchu (Workforce Management).


TOP 200