Wiedza podążająca z rozwojem technologicznym

W jaki sposób pozyskiwać kompetencje z HPE?

W badaniach redakcyjnych, które od wielu lat prowadzi Computerworld, niezależnie od tematu badania, zawsze istotną częścią pytań ankietowych są te dotyczące posiadanych przez organizacje kompetencji w zakresie danej technologii. Kompetencji i sposobach ich pozyskiwania. To jeden z filarów wdrażania każdej technologii. Tym bardziej, że zmienia się ona szybko. Elementy infrastruktury ulegają ciągłemu rozwojowi, tworzone są nowe modele serwerów, macierzy, zmienia się ekosystem IT. Organizacje zaczynają odczuwać braki kompetencyjne. Sposobem na to jest albo transfer wiedzy z zewnątrz firmy, wraz z kupowanymi rozwiązaniami, albo rozwijanie kompetencji własnych. Szczególnie, że nawet w organizacji korzystającej z zewnętrznych specjalistów często musi być własny ekspert znający się na danej technologii, by reagować na bieżąco na pojawiające się wyzwania.

Dział Szkoleń HPE od lat stara się dostarczać organizacjom i partnerom wiedzę niezbędną do funkcjonowania w środowisku technologicznym. Nauka na globalnych case study, ciągła aktualizacja biblioteki wiedzy czy dostęp do zajęć praktycznych w wirtualnych laboratoriach to tylko niektóre elementy oferty szkoleniowej HPE.

Teraz organizacje mogą skorzystać z najnowszej promocji szkoleń: klienci HPE i osoby chcące rozwijać swoje kompetencje związane z technologiami HPE i innych dostawców, współpracujących z amerykańskim vendorem, mogą właśnie teraz otrzymać 30-dniowy bezpłatny dostęp on-line do srebrnego pakietu HPE Digital Learner. To odpowiedź HPE na obecną sytuację na świecie, związana z wirusem COVID-19.

O korzyściach płynących z HPE Digital Learner, podnoszeniu kompetencji w organizacjach i roli dostawców technologii w podnoszeniu kwalifikacji redakcja Computerworld rozmawia z Konradem Kubicą i Arkadiuszem Knapkiewiczem z Education Services, HPE Pointnext.

Panowie, jaką rolę w strukturach HPE pełni wasz dział? Komu dostarczacie wiedzę technologiczną?

Wiedza podążająca z rozwojem technologicznym

Konrad Kubica, Education Pursuit Lead for Central Europe, Education Services, HPE Pointnext

Konrad Kubica, Education Pursuit Lead for Central Europe, Education Services | HPE Pointnext: Szkolenia to element części usługowej HPE, czyli HPE Pointnext. Naszym zadaniem jest dostarczenie szkoleń dla klientów, którzy posiadają nasze technologie, bądź chcą je posiadać i w związku z tym potrzebują więcej wiedzy na ich temat. Ale nie ograniczamy się jedynie do własnych rozwiązań, ponieważ posiadamy kompetencje związane z technologiami innych vendorów. Zajmujemy się też szkoleniami naszych partnerów, którzy, zgodnie z wymaganiami naszego programu partnerskiego muszą ciągle budować w tym zakresie kompetencje. Odpowiadamy też za szkolenia wewnątrz naszej organizacji.

Skoro chcecie dystrybuować wiedzę, musicie ją też najpierw pozyskać…

KK: Działamy w ramach rozległej sieci zespołów szkoleniowych, rozsianych po świecie, które wspólnie z innymi działami budują system szkoleń. Jeśli pojawia się nowe rozwiązanie, wraz z nim powstaje odpowiednia dokumentacja techniczna. Na jej bazie, jak i rozmów z zespołami technologicznymi, budujemy kontent szkoleniowy w danym zakresie, włącznie z wirtualnym środowiskiem, w którym uczestnicy szkoleń mogą testować nowe rozwiązania. Korzystamy z doświadczenia innych zespołów, więc nasze know-how jest globalne, oparte o analizę prawdziwych wdrożeń. W ten sposób jesteśmy w stanie dać organizacjom najwyższe kompetencje, w oparciu o aktualizowane dane. Technologia ciągle ewoluuje, zmienia się hardware, software. Dobrym przykładem jest macierz HPE 3PAR, która cały czas ewoluuje, a my zawsze jesteśmy na bieżąco z nową wiedzą na jej temat.

Jak wyglądają szkolenia proponowane przez HPE?

Wiedza podążająca z rozwojem technologicznym

Arkadiusz Knapkiewicz, Business Development Manager, HPE Education

Arkadiusz Knapkiewicz, Business Development Manager, HPE Education: Wiedzę dostarczamy na wszystkie możliwe sposoby, wyznając zasadę customer first. Jeśli dana organizacja chce przeszkolić pojedyncze osoby, wówczas zapraszamy ich do naszego centrum szkoleniowego. Jeśli klient ma większą grupę kursantów i życzy sobie, by szkolenia odbywały się u niego, wówczas dostosowujemy się do jego preferencji. Tym bardziej, że posiadamy cyfrowe narzędzia, dzięki którym poza naszą lokalizacją też jesteśmy w stanie dostarczyć szkolenia technologiczne. Mam tu na myśli nasze wirtualne laboratorium, dostępne z każdego miejsca. Są też takie projekty, w których uczestniczą ludzie z rozproszonych lokalizacji. Wówczas korzystamy z opcji szkolenia online, na żywo z instruktorem.

Połączeniem tych ścieżek jest HPE Digital Learner. To program szkoleniowy, w którym w zależności od subskrybowanego pakietu 12-miesięcznego uczestnicy mają dostęp do wielu źródeł wiedzy – od czytanej, nagranej sesji szkoleniowej, do lekcji z instruktorem na żywo.

Ważne też jest, że ścieżki szkoleniowe nie są równe, a ich długość zależy od tego, jak skonstruowany jest dany produkt i jaka wiedza jest wymagana, by nim efektywnie zarządzać.

Kto może skorzystać z programu HPE Digital Learner? Pytam szczególnie z uwzględnieniem obecnie trwającej promocji na darmowy 30-dniowy dostęp do pakietu srebrnego, w ramach którego HPE udostępniło 5000 godzin lekcyjnych szkoleń z naprawdę szerokiego spectrum zagadnień.

KK: Oferta kierowana jest do wszystkich, ponieważ dotyczy nie tylko technologii HPE, ale też dobrych praktyk jak ITIL, czy PRINCE2, rzeczy niezwiązanych z konkretnymi vendorami, jak zagadnienia DevOps czy Blockchain. Jest też wiedza związana z technologiami firm trzecich, umiejętności miękkie. Nie ograniczamy się do wielkości organizacji, sektora działalności czy technologii. Tak naprawdę z HPE Digital Learnera mogą skorzystać wszyscy, którzy mają potrzebę wiedzy. Naprawdę mogą być wszyscy. Ci, którzy mają potrzebę wiedzy.

AK: Warto zaznaczyć, że decyzja menedżmentu, by umożliwić zainteresowanym ludziom edukację i zachęcić ich do tej formy samouczenia jest naprawdę przemyślana. Teraz jest najlepszy czas, by szybko podnieść swoje kompetencje, ponieważ po pandemii tego czasu na naukę już nie będzie za wiele. Firmy będą się wówczas skupiały na szybkich działaniach przywracających sprawność biznesową i mających na celu wsparcie gospodarki. Więc ta wiedza szkoleniowa naprawdę może się przydać.

Jak to wygląda w praktyce? Kiedy można się zarejestrować, jaki jest porządek szkolenia, co jest dostępne?

AK: Jak już było wspomniane, dajemy dostęp do około 5000 godzin lekcyjnych szkoleń technologicznych i miękkich. Pełna subskrypcja to 12 miesięcy, to natomiast jest darmowe okno, by wybrać z tej bazy godzinowej elementy, które nas interesują. Kolejność lekcji jest dowolna, podobnie jak tematyka. To zarejestrowany użytkownik – pojedynczy czy nawet całe działy organizacji – wybiera, co chce zobaczyć i jakie kompetencje rozwinąć. Jeśli ktoś w danej technologii posiada bardziej zaawansowaną wiedzę, może na przykład pominąć pierwsze lekcje i przejść do innego poziomu. Te elementy są modułowe, nie wymuszają jakiejś ciągłości. To duża zaleta i oszczędność czasu.

KK: Promocja trwa przynajmniej do końca kwietnia. Sytuacja jest jednak rozwojowa, bo z dostępnego darmowego pakietu brązowego zrobił się pakiet srebrny. Warto jednak zainteresować się możliwością pozyskania dodatkowych kompetencji już teraz i skorzystać z dostępu do tej wirtualnej biblioteki wiedzy technologicznej. Tym bardziej, że dla tych, którzy po przetestowaniu HPE DL uznają, że ten program wart jest inwestycji, to przy zakupie pełnej, rocznej subskrypcji otrzyma 20% zniżki na każdy z dostępnych poziomów, od brązowego do złotego.

Poza zniżką otrzyma też coś znacznie cenniejszego…

KK: Wsparcie i rozwój kompetencji. Szkolenia rozwijają się wraz z rozwojem technologicznym organizacji. Nowe produkty i usługi cały czas uzupełniają bazę wiedzy, z której można czerpać. Wiedza jest dziś elementem przewagi konkurencyjnej.

LEARNING AS A SERVICE: Anytime, Anyway Learning to attract, retain, and develop top IT talent

Learning as a service (LaaS) delivers a continuous learning channel which is reshaping every aspect of how companies attract and retain the best IT talent. Successful LaaS programs deliver high caliber talent and strategic skills to pave the way for exceptional business outcomes. 50% of today’s workforce is comprised of millennials, with that number growing to 75% by 2025.2 Millennials work, think, consume information and learn differently from past generations. They demand more from digital systems and business processes, and are less forgiving of companies that struggle to be progressive.