Microsoft Dynamics 365 – otwarte drzwi do nowego biznesu

Warunkiem koniecznym dla utrzymania lub wzmocnienia pozycji konkurencyjnej we współczesnym biznesie jest przeprowadzenie w firmie skutecznego procesu cyfrowej transformacji. Oznacza to potrzebę szybkiej realizacji szeregu projektów wprowadzających organizację na cyfrowe tory. Do tego niezbędne jest jednak skorzystanie z partnerów wdrożeniowych i dostawców rozwiązań, którzy skutecznie przeprowadzą przez proces cyfryzacji w kluczowych obszarach działalności.

Zapotrzebowanie na aplikacje biznesowe, a zatem także na kompetentnych partnerów wdrożeniowych i dostawców, wciąż rośnie. Bez partnerów, którzy rozumieją branżowe wyzwania cyfrowej transformacji, projekty tego typu są skazane na porażkę: znaczące opóźnienia czy wzrost całkowitych kosztów.

Punktem wyjścia jest tu zawsze klient, który wyznacza perspektywę dla inicjatyw informatycznych. To od jego potrzeb zależy bezpośrednio zarówno obszar jak i tempo wprowadzania nowych zmian. Z tego właśnie powodu w ostatnich latach ogromny wzrost inwestycji obserwowany jest na globalnym rynku systemów CRM, który według raportu Gartnera, wart był w zeszłym roku 39,5 mld dolarów. W tym roku wzrośnie o kolejnych 16 procent.

Cyfrowa transformacja dotyka w szczególności procesów biznesowych. Z tego wynika stałe zainteresowanie firm projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie klasy ERP. W tym segmencie także obserwujemy wzrosty. Jak podaje raport rynku aplikacji Apps Run The World, w 2021 rynek oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (łącznie z wyspecjalizowanymi systemami branżowymi, np. dla telekomunikacji czy bankowości) osiągnie wartość 84,7 mld USD, w porównaniu do 82,2 mld USD w 2016 r. Średnioroczna stopa wzrostu wyniesie w tym czasie 0,6%.

Silnikiem cyfrowej transformacji jest obecnie chmura obliczeniowa. Według Panorama Consulting rynek rozwiązań definiowanych jako cloud wraz z rozwiązaniami SaaS wynosił łącznie aż 33% rynku ERP. Po raz pierwszy w 2018 r. najwięksi dostawcy podwoją swoje inwestycje w tworzenie i promowanie rozwiązań w chmurze.

Istnieje zatem ogromna potrzeba rynku w zakresie realizacji projektów CRM i ERP w chmurze w oparciu o stabilną i sprawdzoną technologię. Tworzy to ogromny potencjał wzrostu dla partnerów (firm wdrożeniowych, dostawców rozwiązań), którzy w oparciu o technologię Microsoft mogą realizować kluczowe projekty z obszaru cyfrowej transformacji łącząc pełną ofertę rozwiązań Microsoft w tym Dynamics 365, Office 365, LinkedIn, Internet Rzeczy, Uczenie Maszynowe, Sztuczną Inteligencję czy Analizę Predykcyjną. Idealnym przykładem takiego Partnera jest Supremo, który dzięki produktom Microsoft realizuje obecnie wdrożenia na rynku niemieckim, w projektach które z innymi produktami w portfolio były praktycznie niedostępne.

Dynamics 365 przepustką do większych projektów?

Microsoft Dynamics 365 to produkt dojrzały i rozbudowany, dlatego też wybierany jest przez większe spektrum klientów oraz chętniej wdrażany przez większe organizacje. Jego funkcjonalność nie ogranicza się bowiem do modułów pełniących rolę systemów ERP i CRM. Rozwiązanie to w pełni pokrywa dziesięć obszarów tematycznych wśród których znajdziemy narzędzia dedykowane działom sprzedaży, automatyzujące obsługę klienta, optymalizujące pracę działów odpowiedzialnych za finanse, udoskonalające pracę działów marketingu czy współpracujące z rozwiązaniami w obszaru Sztucznej Inteligencji czy Internetu Rzeczy.

Partnerzy Microsoft mają jeszcze dodatkową przewagę. Produkty tej firmy stanowią szeroki ekosystem, w ramach którego poszczególne rozwiązania współdziałają ze sobą. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wdrożenie platformy Dynamics 365 połączyć z optymalizacją pracy grupowej zespołu programistycznego (Visual Studio) czy zaproponować elastyczne rozwiązanie w zakresie tradycyjnie rozumianego oprogramowania biurowego (Office 365). Możliwości są praktycznie nieograniczone także dzięki specjalnej platformie dedykowanej dla partnerów, gdzie mogą oni publikować własne aplikacje zaprojektowane dla konkretnych branż czy pod konkretne produkty. Partnerzy Microsoft są więc w stanie zaproponować kompletną ofertę, niedostępną nigdzie indziej na rynku i właściwie… uszytą na miarę oczekiwań Klienta.

Domyślna kompatybilność poszczególnych elementów jest również istotna z punktu widzenia optymalizacji kosztów wdrażania nowych technologii. Ich uruchomienie nie wymaga bowiem angażowania zasobów i narzędzi IT w wymiarze przekraczającym niezbędne minimum.

Najnowsze technologie w pigułce

Jednym z głównym atutów Microsoft Dynamics 365 jest bardziej zaawansowana technologia, funkcjonalności odpowiadające na potrzeby wielu potencjalnych Klientów i dostosowanie do bieżącego rozwoju rynku. Klienci potrzebują narzędzi, które umożliwiają im realizację wyzwań, niedających się uchwycić w ramach jednego rozwiązania. Dlatego coraz częściej wbudowuje się lub integruje najnowsze trendy w postaci IoT, AI czy Machine Learning w rozwiązania takie jak CRM czy ERP. To z kolei otwiera drogę do bardziej ambitnych projektów i dużych kontraktów. Tak właśnie jest w przypadku rozwiązań Microsoft.

Tym, co stanowi argument dodatkowy jest możliwość budowania aplikacji biznesowych przez pracowników „nietechnicznych” z wykorzystaniem usługi Power Apps – zarówno na użytek wewnętrzny jak i zewnętrzny. Pracownicy mogą więc samodzielnie tworzyć nowe rozwiązania metodą „przeciągnij i upuść” oraz definiując ich logikę działania.

Nie tylko dla największych

Pomimo, iż Microsoft Dynamics 365 stanowi jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi dostępnych na rynku, to jest to rozwiązanie stworzone z myślą także o mniejszych Klientach. System posiada modułową budowę i poszczególne elementy funkcjonalne mogą być wdrażane pojedynczo. Stanowi to ogromną zaletę dla mniejszych organizacji, które na początku swojej drogi biznesowego rozwoju nie są zobowiązane do inwestowania znacznych środków finansowych. Warto podkreślić, że moduły pominięte we wstępnej fazie współpracy mogą zostać wdrożone w dowolnym momencie w przyszłości. Wszystko zależy od aktualnego zapotrzebowania oraz możliwości finansowych Klienta.

Nie bez znaczenia dla efektywności kosztowej projektów opartych o Microsoft Dynamics 365 jest również fakt pełnej dowolności jeśli chodzi o formę wdrożenia. Możliwe do zastosowania są tu trzy opcje: on-premise, chmura lub hybryda. Dla partnerów Microsoft wdrażających to oprogramowanie to jasna informacja: Dynamics 365 sprawdzi się u każdego Klienta niezależnie od tego czy posiada już własną infrastrukturę i chce z niej korzystać czy może nie opłaca mu się w nią inwestować w danym momencie, a chce jak najszybciej wdrożyć odpowiednie dla siebie aplikacje.

Elastyczny jest w tym przypadku także model płatności – comiesięczna subskrypcja. Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza barierę wejścia, bowiem nie wiąże się ze znacznymi opłatami początkowymi. Efekt ten jest tym bardziej widoczny przy opcji wdrożenia Microsoft Dynamics 365 w środowisku chmurowym. Warto jednak dodać, że dla Klientów przywiązanych do jednorazowej płatności, w modelu on-premise taka możliwość jest także dostępna.

Microsoft Dynamics 365, czyli bezpieczeństwo

Niezwykle ważną cechą oprogramowania Dynamics 365, będącą jednocześnie silnym argumentem sprzedażowym dla firm potencjalnie zainteresowanych jego wdrożeniem, jest bezpieczeństwo. Rozwiązania Microsoft są bowiem zgodne z polskim prawem, co jest szczególnie istotne w przypadku systemów ERP. W szczególności chodzi tu o zgodność z przepisami prawa dotyczącymi rachunkowości, VATu, CITu oraz RODO z uwzględnieniem specyfiki lokalnej. Dynamics 365 otrzymał również pozytywną opinię kancelarii prawnej SKS dotyczącą spełnienia wymogów określonych w komunikacie UKNF w sprawie korzystania przez podmioty nadzorowane z usług przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej z 23 października 2017 roku.

Podsumowanie

Wszystkie zebrane powyżej zalety funkcjonalne Microsoft Dynamics 365 pokazują, że aplikacja ta jest w stanie zaspokoić wymagania szerokiego spectrum klientów. To w dużej mierze sprawia, że wdrażanie tego oprogramowania stanowi realną szansę biznesową dla wielu firm technologicznych. Dynamics 365 to tak naprawdę niezwykle plastyczny zestaw narzędzi, z których dla każdego Klienta można uszyć ofertę "szytą na miarę". Daje więc dostęp zarówno do dużych projektów wdrożeniowych jak i idealnie sprawdzi się także w przypadku wielu mniejszych firm. Dodatkowo: elastyczność kosztowa, właściwie nieograniczone opcje rozbudowy, kompatybilność z wieloma zewnętrznymi narzędziami i technologiami, gotowość do obsługi najnowszych technologii i trendów – to tylko pierwsze z brzegu, mocne argumenty sprzedażowe.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z materiałem omawiającym realne korzyści biznesowe dla partnerów Microsoft Dynamics 365. Zachęcamy również do poznania kilku Case Study z rynku polskiego.


Czy jesteś zainteresowany partnerstwem z firmą Microsoft
w zakresie wdrażania oprogramowania Microsoft Dynamics 365?


odśwież reCaptche