Świat, który znamy dzisiaj nie może istnieć bez paliwa jakim jest nowa ropa, czyli dane. Dzięki rozwojowi technologii wytwarzamy i magazynujemy ich ogromne ilości. Dobrze wykorzystane mogą stać się naszym najlepszym sprzymierzeńcem w szybko zmieniającym się świecie.

W czasach ery cyfryzacji wdrażanie i ciągłe ulepszanie procesów za pomocą technologii takich jak Big Data, AI, ML, czy rozwoju wiedzy z zakresu Data Science jest niezbędnym elementem do tego by utrzymać się na rynku i zwiększać pozycję wśród konkurencji.

Magazyn Computerworld zaprasza na konferencję pt. Data Driven Innovation, która odbędzie się w całości w formule wirtualnej 12 października 2022. To trzecia edycja wydarzenia skierowanego do managerów i dyrektorów IT, jak również osób zajmujących się zaawansowaną analityką danych oraz wdrażaniem zmian i innowacji w organizacjach.

FOTOGALERIA:

 

PROGRAM WYDARZENIA

DATA DRIVEN INNOVATION ONLINE 12 października 2022
09.30–09.35

Powitanie uczestników. Rozpoczęcie konferencji.

Maciej Kautz Maciej Kautz, Konferansjer
09.35–10.05

Testowanie i wdrażanie innowacji analitycznych w Grupie PZU.

Jak dużym firmom udaje się efektywnie wdrażać nowe technologie? A może innowacyjność jest zarezerwowana tylko dla startupów? Jak uniknąć porażek w innowacjach? W Laboratorium Innowacji Grupy PZU weryfikujemy najnowsze trendy technologiczne i szukamy ich zastosowania w branży ubezpieczeniowej. Koncentrując się na zaawansowanej analityce danych, cyfryzacji procesów i nowych interakcjach z klientami tworzymy ewolucyjne i rewolucyjne projekty we współpracy z najlepszymi startupami z Polski i zagranicy. W trakcie prezentacji poznasz nasze sprawdzone sposoby na podejście do innowacji w dużej firmie. Zobaczysz na czym się skupiamy wdrażając rozwiązania np. z zakresu big data czy sztucznej inteligencji. Dowiesz się także o naszych najciekawszych projektach – jak udało nam się je wybrać sposób tysięcy pomysłów, a następnie zrealizować w krótkim czasie.

Marcin Kurczab Marcin Kurczab, Dyrektor ds. Innowacji, Grupa PZU
10.05–10.35

Dlaczego międzynarodowa firma z branży "Telco" całkowicie przeniosła analitykę danych ze środowiska Hadoop na platformy Kubernetes oraz Vertica?

Kiedy kilka lat temu Kubernetes wkroczyło na arenę analityki danych i uczenia maszynowego, natychmiast stało się bardzo popularną platformą do uruchamiania coraz bardziej złożonych procesów analitycznych. Wszystko to dzięki zaletom takim jak: łatwość wdrożenia, automatyzacja, elastyczność w skalowaniu. Jednakże konteneryzacja silnika bazodanowego dla obszaru BigData, jest posunięciem pionierskim. W trakcie prezentacji, opowiem o projekcie migracji uznanego i obecnego od wielu lat na rynku Telco, rozwiązania analitycznego.Firma zdecydowała się na wyjście z analityki bazującej na technologii Hadoop i zbudowanie nowej, przyszłościowej platformy analitycznej, działającej właśnie na Kubernetes oraz opartej o rozwiązanie bazodanowe Vertica. W prezentacji postaram się odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania "Dlaczego?" oraz "Jak?" ten projekt został zrealizowany. A więc jeśli jesteś zainteresowany i chciałbyś dowiedzieć się więcej, zapraszamy do udziału w tej sesji.

Maciej Paliwoda Maciej Paliwoda, Solution Architect, Vertica
10.35–11.05

Co niesie za sobą połączenie dwóch dużych organizacji? - case study AXA i UNIQUA

Jak wygląda "krajobraz po huraganie" w kontekście danych, zarządzaniu danymi oraz samego środowiska platform danych? Jakie wyzwania, możliwości, ale również i trudności pojawiają się po takim procesie? Na te oraz inne pytania postaram się odpowiedzieć na przykładzie połączenia dwóch dużych firm ubezpieczeniowych - AXA i UNIQA.

Marcin Tyrański Marcin Tyrański, IT Strategy & Data Platform Departament Director, UNIQA Insurance Group AG
11.05–11.35

Przerwa na odwiedziny Stref Partnerskich.

11.35–12.05

Wywiad: Dlaczego dane, informacja i wiedza są ważne oraz jak mogą akcelerować innowacje i rozwój przedsiębiorstwa.

Maciej Nawrocki Maciej Nawrocki, Chief Data Officer, Bank Pekao S.A.
Wanda Zółcińska Wanda Zółcińska, Redaktor Naczelna, Computerworld
12.05–12.35

Federacja danych w Hybrydowym świecie.

Powędrowaliśmy z centrów danych do chmury, tak przynajmniej nam się wydawało. A co z danymi? Czy dane powinny zostać w naszym data center? Czy może powinniśmy je przesunąć również do chmury? Okazuje się, że takie pojęcia jak grawitacja danych zaczynają odgrywać kluczową rolę. Nowe technologie, takie jak rozwiązania chmurowe, wymagają nowego podejścia i odpowiednich narzędzi. Zapraszamy na prezentację rozwiązania HPE Ezmeral Data Fabric, które w środowiskach wielochmurowych czuje się jak ryba w wodzie.

Krzysztof Chibowski Krzysztof Chibowski, Advisory and Professional Services Sales, HPE Polska
Maciej Kalisiak Maciej Kalisiak, HPE Presales Leader, HPE Polska
12.35–12.55

Jak uodpornić dane na cyberataki – case study wybranych klientów Commvault.

Bez zachowania spójnego bezpieczeństwa danych, dostępu do nich i ścisłej kontroli nie unikniemy zwiększonego ryzyka włamań , wycieków, nieautoryzowanego dostępu czy ransomware. Czy wiesz gdzie znajdują się Twoje krytyczne dane i jak szybko można je odtworzyć po ataku? Czy kopie bezpieczeństwa są odporne na zagrożenia? Czy procedury odzyskiwania danych po zaszyfrowaniu przez ransomware są proste i regularnie testowane? Opowiem jak z tymi wyzwaniami poradzili sobie niektórzy klienci Commvault.

Przemysław Mazurkiewicz Przemysław Mazurkiewicz, Sales Engineering Director, Commvault Polska
12.55–13.15

Przerwa na odwiedziny Stref Partnerskich.

13.15–13.35

Dane w chmurze – oszczędności i wygoda czy może nowy paradygmat.

Migracja danych i przetwarzania do chmury to nie tylko obietnica oszczędności, wygoda i skalowalność, ale także otwarcie na zupełnie nowe możliwości. Silniki i bazy danych, które umożliwiają pełną separację gromadzenia i przetwarzania danych, rewolucjonizują podejście do rozwiązań analitycznych i Big Data. W trakcie prezentacji pokażę te możliwości na przykładzie rozwiązań, które budujemy dla naszych klientów.

Wojciech Winnicki Wojciech Winnicki, Chief Technology Officer i Członek Zarządu, C&F
13.35–14.05

Czym jest Dług Analityczny i jak go pokonać?

Każda firma dąży do tego, aby stać się organizacją prawdziwie Data/Analytics-Driven. Niezbędne do osiągnięcia tego celu jest dojrzałe środowisko analityczne, łączące ze sobą systemy technologiczne oraz kulturę danych w organizacji. Cel ten przestał być nieosiągalnym marzeniem czy Świętym Graalem, a stał się spektrum wystandaryzowanych rozwiązań. Jednak nawet wybierając konkretny cel, obranie odpowiedniej drogi do niego może nie być łatwe, szczególnie jeśli w podróż musimy zabrać ze sobą spory bagaż w postaci Długu Analitycznego. Opowiem o drodze jaką przebyliśmy w Veoli, o tym co na niej spotkaliśmy i jakie wyzwania czekają nas w przyszłości, a także o tym jak ewoluował towarzyszący nam widok.

Maciej Konieczka Maciej Konieczka, Head Of Analytics / Lead Data Scientist, Veolia Energy Contracting Poland
14.05–14.35

Rozwiązania chmurowe i chmura hybrydowa – co może oznaczać zastosowanie tych technologii w zaawansowanej analityce dużych zbiorów danych?

Jak zbudować nowoczesną platformę analityczna? Jaki model będzie najlepszy dla mojej organizacji? Jaką architekturę i jakie narzędzia wybrać? Jakie są dobre praktyki a gdzie czekają na nas potencjalne pułapki? Na te i inne pytania odpowiem  prezentując doświadczenia Link4 z transformacji w Data Driven Company.

Łukasz Michalczyk Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Link4
14.35–15.05

Dialog między biznesem a zespołem ML.

Uruchomienie w Allegro własnej usługi płatności odroczonych (Allegro Pay) przyniosło ze sobą ogromne zapotrzebowanie na zaawansowaną analitykę. Jak w przypadku wielu produktów finansowych potrzeby biznesowe były wymagające, a skala i ograniczenia czasowe zaskutkowały specyficznymi wyzwaniami analitycznymi. Jak te dwa światy pogodzic, aby sprostać stawianym wymaganiom wyjaśnię na przykładzie case study dot. modelowania ryzyka w Allegro Pay.

Mateusz Dorobek Mateusz Dorobek, Data Scientist, Allegro Pay
15.05–15.10

Zakończenie konferencji i pożegnanie uczestników.

Maciej Kautz Maciej Kautz, Konferansjer
Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby konferencja odbyła się zgodnie z prezentowanym programem, jednak zastrzega się możliwość częściowych zmian godzin poszczególnych wystąpień.

Wśród prelegentów konferencji m. in.:

Krzysztof Chibowski

Advisory and Professional Services Sales, HPE Polska

Mateusz Dorobek

Data Scientist, Allegro Pay

Maciej Kalisiak

HPE Presales Leader, HPE Polska

Maciej Konieczka

Head Of Analytics / Lead Data Scientist, Veolia Energy Contracting Poland

Marcin Kurczab

Dyrektor ds. Innowacji, Grupa PZU

Przemysław Mazurkiewicz

Sales Engineering Director, Commvault Polska

Łukasz Michalczyk

Chief Data Officer, Link4

Maciej Nawrocki

Chief Data Officer, Bank Pekao S.A.

Maciej Paliwoda

Solution Architect, Vertica

Marcin Tyrański

IT Strategy & Data Platform Departament Director, UNIQA Insurance Group AG

Wojciech Winnicki

Chief Technology Officer i Członek Zarządu, C&F

Wanda Zółcińska

Redaktor Naczelna, Computerworld

Prowadzący konferencję:

Maciej Kautz

Konferansjer

TEMATYKA KONFERENCJI:

  • Dlaczego dążenie do modelu organizacji opartej na danych jest kluczowym czynnikiem dla budowania przewagi na konkurencyjnych rynkach? 
  • Jak przygotować proces przekształcania organizacji w data driven? 
  • Demokratyzacja danych w organizacji – jakie efekty może to przynieść? 
  • Rozwiązania chmurowe i chmura hybrydowa – co może oznaczać zastosowanie tych technologii w zaawansowanej analityce dużych zbiorów danych? 
  • Kiedy i dlaczego warto inwestować w architekturę Data Mesh? 
  • Dashboardy managerskie – jak przełożyć siłę drzemiącą w danych na podejmowane przez managerów decyzje? 
  • Bezpieczeństwo danych w organizacji – jak utrzymać je na wysokim poziomie i być odpornym na cyberataki? 
  • Jakie wskaźniki zbudować i wykorzystać do mierzenia efektywności biznesowej przy wdrożeniach narzędzi AI/ML etc.?  
  • Implementacja Machine Learning i AI do hurtowni danych – od czego zacząć? 
  • DataOps/ML Ops – jak budować interdyscyplinarne zespoły? 
  • Jakie znaczenie dla biznesu ma utrzymanie porządku i jakości danych w organizacji? 
  • Jak zidentyfikować obszary w organizacji, w których warto implementować zaawansowaną analitykę danych? 
  • W jaki sposób wybrać dostawcę technologii na jakiej opieramy transformację organizacji do modelu data driven? 

ZOSTAŃ PARTNEREM  DATA DRIVEN INNOVATION!

Udział w roli Partnera to wyjątkowa okazja do zaprezentowania swojej wiedzy i osiągnieć oraz rozwiązań technologicznych w środowisku praktyków zajmujących się wdrożeniami zaawansowanej analityki danych.

 

Zostań partnerem

Poznaj wybrane opinie uczestników poprzedniej edycji konferencji Data Driven Innovation

DO UDZIAŁU W SZCZEGÓLNOŚCI ZAPRASZAMY:

  • Managerów i Dyrektorów IT
  • Top Management i zarządzających transformacją cyfrową 
  • Kierowników i liderów zespołów analitycznych 
  • Ekspertów technologii AI, ML, Big Data etc.

Organizator

Partnerzy generalni

Partner strategiczny

Partner merytoryczny

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI



Filip Walicki
Tel. 662 287 904
[email protected]

Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]

Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]