Telefonia IP głos z wartością dodaną

Siemens dla sieci IP

Współczesnym rozwiązaniem telefonii IP Siemensa jest platforma komunikacyjna HiPath 5000, której podstawę tworzą produkty technologii VoIP. W jej skład wchodzą zarówno serwery komunikacyjne i bramy VoIP, jak i telefony IP oraz aplikacje realizujące funkcje telefonu SoftPhone. Serwery serii HiPath 5000 działają jak centrale telefoniczne PABX, przenosząc ich funkcjonalność do świata IP z konwersją klasycznej numeracji wewnętrznej. W systemie z otwartymi interfejsami zaimplementowano standardy LDAP, H.450, CSTA oraz JTAPI, a jako systemową platformę serwerową zastosowano Windows NT lub Windows 2000. Innym rozwiązaniem firmowym telefonii IP dla niewielkich firm jest rozproszona platforma komunikacyjna HiPath AllServe, udostępniająca w sieciach rozproszonych aplikacje na standardowej platformie serwera PC (all-in-one). Uzyskuje się w ten sposób dostęp do scentralizowanej poczty głosowej, automatyczne przekazywanie rozmów ACD, rozliczanie i obsługę połączeń indywidualnych oraz administrowanie systemu.

Dla operatorów oferta Siemensa obejmuje serię urządzeń według koncepcji systemu Surpass, pozwalającego na przesyłanie głosu łącznie z danymi przez sieci IP. Platforma Surpass stanowi nową architekturę IP klasy operatorskiej, przeznaczoną do stopniowego przechodzenia od tradycyjnej sieci w technologii TDM (działającej z podziałem czasu między usługi) w kierunku wielousługowej sieci IP. Od maja 2004 r. Siemens ICN zaczął udostępniać największą skalowaną platformę HiPath 8000 Real-Time IP System (do 100 tys. użytkowników na jeden węzeł), działającą na parze serwerów linuksowych IBM i przydatną do tworzenia ośrodków data center.

OmniPCX Alcatela

Dostarczane przez firmę platformy komunikacyjne IP Alcatel OmniPCX Enterprise, Alcatel OmniPCX Office oraz system obsługi call center Alcatel OmniTouch stanowią podstawę do kablowej i bezprzewodowej komunikacji głosowej IP dla przedsiębiorstw. W skład rozwiązania telefonii IP wchodzą serwery komunikacyjne Alcatel OmniPCX, stanowiące element firmowej platformy komunikacyjnej OmniTouch oraz cyfrowe telefony Alcatel IP Touch. Poza zaawansowanymi funkcjami telefonicznymi telefony IP udostępniają przedsiębiorstwom usługi internetowe i dostęp do aplikacji ujednoliconego systemu komunikacji UMS. Systemy OmniPCX umożliwiają hostowanie aplikacji oraz dostosowanie technologii VoIP do realizacji telefonicznych połączeń głosowych - w ramach tej samej sieci konwergentnej. Udostępniona niedawno przez Genesys Telecommunications Laboratories (spółka zależna od Alcatela) platforma Voice Platform pozwala na tworzenie samoobsługowych aplikacji głosowych opartych na VoiceXML 2.0 i tworzenie nowych, które zapewniają dostęp do informacji i usług przy użyciu komend wydawanych głosem.

Cisco CallManager i Unity Express

W tym roku Cisco Systems przedstawiła dwa nowe produkty telefonii IP dla małych i średnich przedsiębiorstw (do 100 użytkowników): Cisco CallManager Express i Cisco Unity Express. Obydwa rozwiązania stanowią kontynuację produktów IP do tworzenia głosowych rozwiązań komunikacyjnych i obejmują rozszerzenia wzmacniające bezpieczeństwo w sieciach LAN i WAN, obsługę głosu i wideo oraz aplikacje internetowe podnoszące mobilność użytkownika. Oprogramowanie Cisco CallManager Express (CME) pełni rolę centrali telefonicznej IP i jest przeznaczone do routerów dostępowych pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Cisco IOS: 1751, 1760, 2600XM, 3600 i 3700, a także do modułów komunikacyjnych AGM (Access Gateway Module) instalowanych do przełączników z serii Cisco Catalyst 4500.

Produkt Cisco Unity Express (CUE) rozszerza CME o funkcje poczty głosowej oraz automatycznej telefonistki - powodującej automatyczne przekierowywanie połączeń zgodnie z predefiniowanymi regułami. Obydwa rozwiązania pozwalają na przekształcenie routera w telefoniczny system komunikacyjny, zapewniający łączność pakietową (IP) z Internetem lub centralą firmy. Zapewniają one łączność telefoniczną również przez styk z PSTN (przy zastosowaniu bramek głosowych do routerów), czuwają nad bezpieczeństwem przekazu oraz buforują treści intranetowe i internetowe. Oba systemy mogą współpracować z wieloma telefonami Cisco IP Phone (7970G, 7940G, 7960G, 7902, 7905, 7910 i 7912G), a operatorzy telekomunikacji mogą je użytkować w modelu usług zarządzanych - jako operatorskie centrale telefoniczne PABX.

Mobilnie z Solidus eCare Ericssona

W koncepcji głosowych usług Ericssona przedsiębiorstwa mogą korzystać jednocześnie ze stacjonarnych i mobilnych usług IP - za pomocą jednej zintegrowanej platformy komunikacyjnej Solidus eCare. Operuje ona za pośrednictwem firmowego systemu centralowego MD110 Convergence Communication System, przystosowanego do tworzenia wirtualnych ośrodków informacyjnych typu contact center. Wybór odpowiedniego medium komunikacyjnego, ustalającego sposób łączenia rozproszonych lokalizacyjnie użytkowników z centralą IP PABX, należy do klienta. Podstawowe usługi o globalnym zasięgu obejmują pocztę elektroniczną oraz przekaz głosowy IP za pośrednictwem telefonów analogowych, lokalnych telefonów IP oraz komputerów i notebooków wyposażonych w oprogramowanie softphone.

Brzegowe routery IP Junipera

Telefonia IP głos z wartością dodaną

Struktura systemu SDS IP (Juniper Networks)

Juniper Networks zapewnia zintegrowany przekaz głosu i danych z pakietowym dostępem do sieci IP przez szerokopasmowe routery brzegowe serii ERX - wchodzące w skład firmowego systemu Service Deployment System SDS-300. Instalowane na brzegu sieci IP, skalowane produkty pakietowego przełączania Edge Router ERX (ERX 700, ERX 1400) dostarczają praktycznie wszelkie możliwe usługi dostępne w sieciach z protokołem IP, łącznie z usługami głosowej telefonii IP. Korzystając z kompleksowego oprogramowania SDS-300, operatorzy mogą dostarczać również inne usługi szerokopasmowe obejmujące: pasmo na żądanie, skalowany dostęp do Internetu, gry i usługi multimedialne, wideo na żądanie, dostęp do telewizji IP, płatne usługi multimedialne pay-per-view oraz integrowanie przekazów głosowych z danymi.


TOP 200