TV jednak internetowa
- Dorota Konowrocka,
- 16.06.2009
Trudno powiedzieć, jaką strategię internetową obrała TVP. W zeszłym roku dokonano integracji dwóch istniejących wcześniej portali - interaktywnego portalu iTVP.pl i klasycznego TVP.pl. Ani graficznie, ani funkcjonalnie TVP.pl nie dorównuje treściom oferowanym przez Ipla i Onet.tv. Prezentuje obraz wideo pośledniej jakości i wielkości dwóch znaczków pocztowych, nie udostępniając użytkownikom podstawowych możliwości serwisów społecznościowych. Nie pozwala na dodawanie komentarzy ani komunikację na żywo ze znajomymi w trakcie trwania programu, za to często na pierwszy plan wybija się zakładka cennik lub okienko informujące widzów, że obejrzenie danego programu wymaga uiszczenia odpowiedniej należności. Z drugiej strony, TVP posiada największe zasoby programowe i największe możliwości stworzenia najbardziej na rynku konkurencyjnej oferty.
to wartość przychodów firm IT z sektora media, które wzięły udział w rankingu Computerworld TOP200.
Porządki wewnętrzne
W tej chwili największym wyzwaniem dla wszystkich telewizji internetowych są systemy archiwizacji, dystrybucji i zarządzania treścią, które rozwiązywałyby problem skalowalności gnębiący posiadaczy potężnych archiwów multimedialnych, i pozwalały na nieprzerwaną transmisję zróżnicowanych materiałów wysokiej jakości do indywidualnych odbiorców o zindywidualizowanych gustach. Zainteresowanie takimi systemami wyrażają dziś już nie tylko najwięksi gracze na rynku nadawców telewizyjnych, ale i telewizje regionalne.
"Od początku 2008 r. na rynku mediów cyfrowych obserwujemy też silny nacisk na wdrożenia systemów podnoszących jakość i efektywność obsługi klientów i zmniejszające jej koszty. Pojawiają się projekty i zapytania dotyczące obszaru CRM, samoobsługi klientów przez kanały mobilne i elektroniczne - WWW i IVR. Braliśmy udział w tego rodzaju przedsięwzięciach realizowanych dla Polsatu Cyfrowego i telewizji n" - mówi Dariusz Janeczko, odpowiadający za sektor medialny w Infovide-Matrix.
Coraz większe jest także zainteresowanie rozwiązaniami umożliwiającymi kompleksowe zarządzanie prawami autorskimi, które daje się zauważyć w Telewizji Polskiej. TVP ma niezwykle bogate archiwa i w zasadzie monopol na pewne materiały, a z jej archiwów korzystają niemal wszystkie stacje telewizyjne. Każdorazowa emisja tego rodzaju materiałów wymaga odprowadzenia tantiem z tytułu praw autorskich. Nad wdrożeniem tego rodzaju systemu zastanawiają się właśnie na Woronicza. Rozwiązałby on być może częściowo problem braku dostępu do wielu materiałów.