Tylko 15% pracowników wg badań Instytutu Gallupa jest zaangażowanych w swoją pracę. Mało zaangażowani pracownicy w najlepszym wypadku nie osiągają wyników, a w najgorszym… odchodzą. Walka o talenty, rynek pracownika, rotacja… to pojęcia, które mogą spędzać menedżerom IT sen z powiek. Dodatkowo na rynek pracy wchodzi pokolenie Z, które oczekuje od swoich przełożonych doceniania, zaufania, dzielenia się pomysłami, współpracy i partnerstwa.
Nowy paradygmat przywództwa: “servant leadership”, łączący się z filozofią SCRUM sprawia, że pracownicy bardziej się angażują, osiągają lepsze wyniki i dłużej zostają w organizacji. Sukcesów firm, które wdrażają servant leadership jest coraz więcej. Firma Waste Connections obniżyła wskaźnik rotacji swoich pracowników z 40% do 17%. Zmiana postaw i zbudowanie roli menedżerów jako “servant leaders” przyniosły wymierne rezultaty.
Celem warsztatu jest pokazanie założeń “servant leadership” oraz określenie skutecznych sposobów na wcielenie tej postawy w menedżerskie działania w branży IT. Omówimy kluczowe czynniki motywujące do pracy w XXI wieku - i stanie się jasne, dlaczego stosowanie nagród i kar już nie działa. Uczestnicy określą, jaki styl przywództwa wykorzystują najczęściej i przekonają się, jak różne postawy menedżerskie wpływają na motywację i zaangażowanie pracowników. Wspólnie wypracują kroki, które mogą przedsięwziąć, aby zacząć stosować założenia servant leadership w praktyce - zarówno będąc menedżerem, jak i pracując w HR i wspierając liderów w rozwoju.
Na warsztatach wykorzystamy mini-kwestionariusze, pracę w podgrupach, burzę mózgów i dyskusję oraz elementy design thinking, aby aktywnie, angażująco i w praktyczny sposób wypracować kluczowe wnioski i pomysły na przyszłość.
DLACZEGO WARTO:
Do udziału w warsztacie zapraszamy szczególnie:
Firma WD-40 wdrożyła filozofię "Nie sprawdzaj mojego testu (liderze), pomóż mi dostać szóstkę". Ta filozofia propagowana jest też przez Ben'a Zandera - słynnego dyrygenta, który jest również mówcą i nauczycielem przywódców na całym świecie. Ben uważa, że lider znaczy tyle, ile jest w stanie wydobyć potencjału ze swojego zespołu. Na warsztacie podążymy za tą perspektywą i zaprosimy do odkrywania i poszerzenia swoich możliwości jako lider! Ten warsztat może być rozpoczęciem nowej drogi - by mniej rozporządzać, a bardziej - przewodzić.
Justyna Lichtarska
Coach przywództwa i kariery, menedżer HR, ACC ICF
Iwona Kunach
Coach kadry zarządzającej, ACC ICF