Zarządzanie Zespołami IT to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, które w całości jest poświęcone tematyce pozyskania, motywowania i utrzymania specjalistów IT. Podczas konferencji prezentujemy perspektywy zarówno dyrektorów działów HR, jak i dyrektorów działów IT, CIO. Bogaty program wydarzenia, różnorodna forma – to wszystko umożliwia w pełni wykorzystać dwa dni konferencji i czerpać inspiracje.
W agendzie znajdą się najciekawsze case studies, sesje inspiracji, ogłoszenie wyników Najlepszy Pracodawca IT – AudIT 2019. Drugiego dnia uczestnicy będą mieli okazję pogłębienia wiedzy pod okiem ekspertów podczas interaktywnych warsztatów. Przez dwa dni konferencji towarzyszy strefa wystawiennicza z przeglądem rozwiązań i benefitów dla specjalistów IT.
JEDYNA KONFERENCJA W POLSCE,
KTÓRA ŁĄCZY PERSPEKTYWY
DYREKTORÓW, MENEDŻERÓW HR ORAZ IT
W PROGRAMIE I DNIA:
CASE STUDIES, PANELE DYSKUSYJNE, NAJLEPSZY PRACODAWCA IT, DEDYKOWANE SESJE DLA HR I IT
PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ
W STREFIE WYSTAWIENNICZEJ:
M.IN. BENEFITY, BODYLEASING, HRTECH, DIGITAL WORKPLACE
II DNIA KONFERENCJI:
INTERAKTYWNE SESJE WARSZTATOWE
I TRENINGI W MNIEJSZYCH GRUPACH
Rejestracja uczestników, poranna kawa, networking.
Rozpoczęcie konferencji, powitanie uczestników.
Nowy wymiar transformacji cyfrowej – człowiek w erze komputera kwantowego.
OPENING SPEECH
"Sztuczna inteligencja dopiero zaczyna sie rozpędzać" [Aleksandra Przegalińska]
Prezentacja dotyczyć będzie przede wszystkim nowego etapu transformacji cyfrowej, jakim jest wdrożenie sztucznej inteligencji i usług kognitywnych. Porozmawiamy także o przyszłości AI, zwłaszcza zaś o komputerze kwantowym i o tym, jak może on zmienić funkcjonowanie biznesu i organizacji.
Między intuicją i wskaźnikami. Budowa zwycięskich zespołów ery digital natives.
LIVE INTERVIEW ON STAGE
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces” [Henry Ford]
KMD to największa duńska firma informatyczna, jest częścią japońskiego NEC Corporation, a rosnące znaczenie ma oddział polski. Zbudowana na fundamentach centrum R&D spółka ma za zadanie wypracowanie nowej generacji rozwiązań wykorzystujących ostatnie zdobycze technologii, odpowiada za strategiczne rozwiązania i usługi, m.in. flagowe produkty dla duńskiej administracji, przodującej w Europie pod względem cyfryzacji. Polski zespół IT musi posiadać wyróżniające cechy, które umożliwiają realizację tych celów. Spory udział w sukcesie KMD mają techniki zwinne. Porozmawiamy m.in. o tym co wyróżnia zespoły projektowe, które trzeba budować dzisiaj: cele, sposób pracy, motywacje. Czy zespoły złożone z digital natives wymagają innego traktowania? Czy da się zmierzyć siłę i status zespołu digital natives? Wreszcie, ile tych zmiennych opartych jest na wskaźnikach, a ile na intuicji menedżerskiej.
Oczami kobiet: zarządzanie w IT w XXI wieku.
DYSKUSJA PANELOWA
Świat dorósł ekonomicznie i cywilizacyjnie do pełnego włączenia kobiet w kluczowe obszary - jak biznes, polityka i technologie. W obszarze IT udział kobiet jest wciąż skromny, ale to się w ostatnich latach bardzo zmienia. Czy branża jest gotowa na tę wielką zmianę i co może na niej zyskać? Czy dobre zarządzanie ma płeć? Jak kobiety radzą sobie w głównie męskich zespołach IT? A jak nimi zarządzają? O tym wszystkim porozmawiamy z profesjonalistkami które na pierwszym miejscu stawiają kompetencje.
Trudna sztuka zadawania pytań. Komunikacja między IT i biznesem.
,,Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny” [John D. Rockefeller]
Wszystkie projekty IT wynikają z konkretnych potrzeb biznesowych. Może to być poprawa lub automatyzacja procesów biznesowych, rozszerzenie funkcjonalności istniejącego oprogramowania czy też otwarcie nowych kanałów dostępu dla klientów. Takie potrzeby stają się fundamentami, na których opiera się projekty informatyczne. Podczas prezentacji przedstawimy metody komunikacji, które ułatwią pracę w projekcie IT. Powiemy m.in. jak zadawać właściwe pytania aby wydobyć prawdziwe oczekiwania biznesu wobec budowanego systemu i na czym polega skuteczna komunikacja w przekazie i budowaniu zaangażowania - FUKO w praktyce.
Przerwa na kawę, networking.
Jak dostosować styl zarządzania do wyzwań transformacji Agile?
CASE STUDY
Transformacja Agile to zmiana kultury firmy, procesów i narzędzi. I to właśnie zmiana kultury często jest największym wyzwaniem zwłaszcza w dużych organizacjach IT. Jak dostosować swój styl zarządzania do wyzwań Transformacji Agile tak by zmiany te były trwałe? Jak połączyć swoje osobiste wyzwania z wyzwaniami firmy? Jak motywować pracowników IT by chcieli być częścią zmiany? W czasie prelekcji postaram się odpowiedzieć na te i inne pytania, na podstawie case study Nordea.
Jak pociągnąć ze sobą ludzi – skuteczny leadership.
CASE STUDY
„Liderem jest ten, kto widzi więcej niż inni, patrzy dalej niż inni i kto dostrzega rzeczy, zanim zobaczą je inni.” [L. Eims]
Jednym z świętych grali zarządzania jest skuteczne zaangażowanie pracowników. W Sabre zatrudniamy ponad 1500 inżynierów i programistów, dostarczających z sukcesem oprogramowanie, które w 2019 roku umożliwiło podróże dla ponad 900 milionów turystów na całym świecie. Przy tak dużej skali i dużej grupie pracowników, budowanie zaangażowania to szczególnie duże wyzwanie. Podczas tej sesji zaprezentuję przykład projektu w którym udało się nam skutecznie zrealizować zmianę z udziałem kilkuset pracowników. Opowiem o działaniach, które rozpoczęliśmy w czerwcu zeszłego roku i są zaplanowane na kolejne miesiące – co się udało i o tym, co się nie powiodło. I jaką rolę w tej zmianie pełniła rola lidera, by pociągnąć ludzi w zmianę.
Jak zarządzać zespołami hybrydowymi?
CASE STUDY
PREZENTACJA CIO ROKU 2019
Dzisiejsze oczekiwania biznesowe wymagają zastosowania nowoczesnych technologii. Nie da się jednak ich wdrażać w pojedynkę – do tego potrzebny jest zespół wybitnych specjalistów. Zbudowanie własnego Teamu, który stanie się ekspertem w danej technologii jest nie lada wyzwaniem. To często kosztowny i czasochłonny proces, dlatego korzystanie z zewnętrznych zespołów staje się koniecznością. Jak skutecznie zarządzać projektem w którym uczestniczy kilka zespołów technologicznych oraz biznes? Jak motywować i komunikować zespół aby doprowadzić go do celu? Na to i inne pytania postaram się odpowiedzieć na przykładzie własnych doświadczeń.
Koniec instrumentalizmu, by pociągnąć za sobą ludzi musisz być prawdziwy.
Świat się zmienia coraz szybciej, ale nie ludzie. Wartości pozostają niezmienne i coraz bardziej w tym świecie pożądane. Nasze podejście do pracownika może się zmieniać, bo nie zawsze mamy czas na rozmowę, ale zachęcam, by go mieć i budować wiarygodność, inicjatywę, biznesowe marzenia i na końcu wspólny język i zaufanie, sprawdzoną polisę na skuteczne relacje i z dużym prawdopodobieństwem również biznes. W ciągu 15 minut podzielę się z Państwem moją praktyką biznesową z tego obszaru.
Budowanie zaangażowania w zespołach IT – dobre praktyki i antywzorce.
CASE STUDY
"Ludzie pracujący razem jako jedna grupa potrafią dokonać rzeczy, których osiągnięcie nie śniło się nikomu z osobna" [Franklin Delano Roosevelt]
Grupa Empik od kilku lat przeprowadza dynamiczny proces zmian, który w bardzo dużym stopniu bazuje na nowoczesnych i efektywnych rozwiązaniach technologicznych, dostarczanych głównie przez mocno rozbudowane wewnętrzne zespoły developerskie. Nowa struktura i filozofia działania wymusiły pryncypialne zmiany w pracy zespołów technologicznych, stosowanych narzędziach, procesach wytwórczych, a także i przede wszystkim w podejściu do budowania, utrzymywania efektywnych i zmotywowanych zespołów. Podczas wystąpienia opowiemy o naszych doświadczeniach z powyższymi zmianami oraz o tym, jak ważną rolę odgrywała współpraca pomiędzy departamentami IT i HR.
Najlepsze miejsce pracy IT w Polsce 2019.
BADANIE AUDIT – prezentacja wyników, ogłoszenie laureatów.
Współzawodnictwo o tytuł najlepszego miejsca pracy IT to nie tylko konkurs, ale i okazja do zbadania, co dla pracowników jest ważne, co motywuje ich do pracy i jak poszczególne aspekty pracy oceniane są na tle innych firm. W wystąpieniu przedstawione zostaną wnioski dotyczące przeprowadzonych badań oraz ich wyników – czynników motywujących pracowników IT, poziomu zaspokojenia ich oczekiwań i potencjalnych pól budowy przewagi nad konkurencją. Ponieważ badanie AudIT zrealizowane zostało już po raz ósmy pokazana zostanie również dynamika wybranych wskaźników.
Forecast 2030 – jak nowe technologie i rewolucja 4.0 zmieniają rynek pracy.
SESJA GRYWALIZACYJNA
"Mógłbyś osiągnąć w życiu wszystko, co chcesz, gdybyś tylko choć trochę pomógł innym ludziom osiągnąć to, czego oni chcą." [Zig Zigler]
Każdego roku powstają kolejne raporty dotyczące trendów w różnych branżach w tym w branży IT. Jak angażować pracowników? Jak nowe technologie i rewolucja 4.0 zmieniają rynek pracy i działające na nim firmy? Jak przyciągnąć do firmy kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy? Podczas tej sesji, uczestnicy konferencji przyjrzą się najciekawszym tezom zawartym w branżowych raportach oraz wypowiedzą się na temat tego jak bardzo w ich ocenie dane tezy są prawdopodobne. Wszystko odbędzie się w angażującej, zgrywalizowanej formie przygotowanej przez Pracownię Gier Szkoleniowych, który najtrafniej przewidzi na ile uczestniczki i uczestnicy konferencji wierzą, że dane trendy staną się rzeczywistością.
Lunch, networking.
Wyzwania rekrutacji międzykontynentalnej i adaptacji obcokrajowców.
CASE STUDY
Jak pewna historia Polakow na emigracji moze wplynac na rekrutacje specjalistow IT? Czy mozna skuteczne rekrutowac kandydatow, ktorzy Polske kojarza wylacznie z mrozna zima? Jak Luxoft pomaga relokowanym pracownikom w adaptacji w Polsce? Jakie elementy programu adaptacyjnego wdrożyliśmy i dla kogo? Jak mierzymy nasz serwis i jakie mamy wyniki? Podczas wystąpienia podzielimy się z Państwem naszymi praktykami, które są wynikiem wieloletniej praktyki w rekrutacji i adaptacji obcokrajowców.
Jaki jest „tajny przepis” na innowacyjny zespół i zmotywowanych inżynierów Przemysłu 4.0?
CASE STUDY
Kolejnym poziomem digitalizacji produkcji i fabryki przyszłości, oczywiście nie tylko, są autonomiczne systemy, roboty, które „czują” otaczający ich świat, są w stanie samodzielnie się utrzymywać i naprawiać. Są to systemy, które same się uczą i przeprogramowują w oparciu o swoje doświadczenie i wyniki wcześniej podjętych działań. Nie powinniśmy mieć żadnych złudzeń, czwarta rewolucja przemysłowa wymaga nowego podejścia do edukacji, zarówno na etapie szkolnym czy uniwersyteckim, jak i na poziomie dokształcania pracowników wewnątrz organizacji. Konieczna jest modyfikacja programów szkoleń i metodyki dzielenia się wiedzą. Pytanie co pierwsze: specjalistyczne kompetencje twarde czy umiejętności interdyscyplinarne? Potrzebujemy stałego, długoterminowego planu działania osadzonego w standardowych zadaniach. Powstaje potrzeba solidnej odpowiedzi na pytanie: jakie elementy powinniśmy wziąć pod uwagę, planując i oceniając nasze wysiłki wkładane w prace badawczo-rozwojowe oraz operacje IT.
Internship That Matters. Program Praktyk, który zmienia standardy.
CASE STUDY
Na początku była… wizja. Powiedzieliśmy sobie, że jeśli przy tak niewielkiej znajomości brandu i poważnej konkurencji globalnych gigantów, chcemy robić w HL Tech program praktyk, to będzie on najlepszym programem praktyk spośród oferowanych na rynku IT. Już dwa razy z rzędu ten plan się powiódł. W I edycji otrzymaliśmy w sumie 850 aplikacji, w II - 1600. W jaki sposób z takiej ilości CV wyłoniliśmy 10 kandydatów, stworzyliśmy zgrany zespół, który z zerowym doświadczeniem komercyjnym, pod skrzydłami mentorów, zrealizował w 3 miesiące projekt end-to-end, który wszedł na produkcję? W swoim wystąpieniu opowiem o tym, jak zaprojektować atrakcyjną i jednocześnie jakościowo wyróżniającą się ofertę praktyk w IT, przyciągnąć prawdziwych pasjonatów programowania oraz czego my nauczyliśmy się, realizując te programy. Zapraszam serdecznie!
Transformacja Agile, a świadomość biznesowa zespołu.
Obecnie większość organizacji wykorzystuje metodyki zwinne w procesie dostarczania oprogramowania. Ale czy sam fakt ich wdrożenia pozwala nam osiągnąć założone cele? W jaki sposób powinniśmy wdrożyć Agile w organizacji, żeby nie był on tylko pustym zbiorem reguł tworzącym dodatkowe bariery? Na czym powinniśmy się skoncentrować, aby poprawić współpracę między biznesem, a działem IT, tak aby osiągnąć założenia bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów? Czy istnieją narzędzia i w jaki sposób możemy wykorzystać narzędzia, które pozwolą pogłębić świadomość biznesową w zespołach IT?
Mapa kariery specjalistów IT w obliczu transformacji Agile w organizacji.
CASE STUDY
Branża motoryzacyjna przechodzi na naszych oczach prawdziwą rewolucję. Ilość linijek kodu wykorzystywana w samochodzie zjeżdżającym już dzisiaj z taśmy produkcyjnej jest większa niż wykorzystywana przez najpopularniejszy portal społecznościowy zaczynający się na literę F. Aby sprostać tym wymaganiom Aptiv, który należący do największych na świecie dostawców oprogramowania, systemów oraz części dla producentów samochodów, firma wkroczyła kilka lat temu na ścieżkę transformacji Agile. W mojej prezentacji omówię, w jaki sposób metodyki zwinne zmieniają struktury organizacyjne, mapy karier oraz poszczególne role i odpowiedzialności, zarówno liderskie jak i techniczne. Skupię się na najważniejszych dla działów HR krokach które moim zdaniem warto podjąć na transformacyjnej drodze, sięgając do przykładów w których daliśmy prawdziwy pokaz zarządzania zmianą, jak również tych w których koncertowo polegliśmy. Estradowe analogie nie są przypadkowe – w ramach ciekawostki udowodnię, że podręcznik do prowadzenia transformacji Agile, oraz dobrze skalibrowanego zaangażowania działów HR można znaleźć w odpowiednio dobranej antologii piosenki polskiej!
TAaaS – Talent Acquisition as a Service w IT.
Outsourcing procesów rekrutacyjnych to biznes, którego wartość rośnie o ponad 20% z roku na rok. Gdy proces rekrutacyjny ma bezpośredni wpływ na rentowność firmy, współpraca z odpowiednim partnerem oraz wybranie odpowiedniego modelu współpracy staje się kluczowe. W NATEK od ponad 15 lat wspomagamy naszych klientów w budowaniu zespołów IT i zdobywaniu talentów na tym niezwykle konkurencyjnym rynku i stworzyliśmy własne rozwiązania, by ten proces usprawnić.. Jak więc budować kompetentne zespoły IT i sprawić by były wydajne i stabilne?
Między candidate a employee experience - onboarding w Brainly.
CASE STUDY
Kiedy zaczyna się i kończy onboarding? Jak długo powinien trwać? Jak użyć onboardingu do zwiększania zaangażowania i poczucia przynależności do organizacji, nie tylko nowego pracownika ale całego zespołu? Czy rzeczywiście poświęcamy wystarczającą ilość czasu i środków na przygotowanie ciekawego i angażującego programu onboardingu? Zapraszam na prezentację w trakcie której podzielę się doświadczeniami Brainly i opowiem na podstawie przykładów jak pracujemy nad ciągłym ulepszaniem naszego procesu onboardingu
Uzwinnianie organizacji przy dużej skali.
CASE STUDY
Zwinnie działający dział IT to nie tylko oczekiwanie biznesu, ale i niezbędne kryterium efektywności. Podczas gdy jest to zadanie relatywnie proste w przypadku małych firm, tak bywa znacznie trudniejsze w dużych korporacjach. Managerowie IT, którzy chcą realnie uzwinnić działanie swojej organizacji muszą znaleźć odpowiedzi na szereg pytań. Jak poprawić sprawność organizacji IT, a jednocześnie nie wprowadzić chaosu? Jak włączyć pracowników w proces podejmowania decyzji, tak by czuli się współodpowiedzialni za rezultat? Jak pozyskać i rozwijać talenty IT niezbędne w interdyscyplinarnych zespołach? Podczas mojej prezentacji podzielę się swoimi doświadczeniami i konkretnymi przykładami, które adresują postawione pytania.
Poczęstunek, rozmowy kuluarowe. Zakończenie konferencji.
Rejestracja uczestników, poranna kawa, networking.
Uczestnicy mają możliwość spersonalizowania swojego programu poprzez wybór 2 interesujących ich tematów. Dzięki interaktywnej formule, to doskonała okazja do zgłębienia wybranych zagadnień pod okiem ekspertów i wymiany własnych doświadczeń.
ZAPRASZAMY DO WYBORU TEMATU
Ze względu na interaktywny charakter tej części, liczba miejsc na każdym warsztacie jest ograniczona do 30 osób. O rezerwacji miejsca decyduje kolejność zgłoszeń na konferencje - zapraszamy do rejestracji!
Jakub Ujejski, GTD® Certified Master Trainer & CEO ProOutcome
Justyna Lichtarska, Coach przywództwa i kariery, ACC ICF
Iwona Kunach, Coach kadry zarządzającej, ACC ICF
Mirosław Dudek, Dyrektor Change Management, Silfra Consulting
Anna Zielińska-Wolfigiel, Trenerka, Coach, Pracownia Gier Szkoleniowych
Przerwa na lunch
ZAPRASZAMY DO WYBORU TEMATU
Ze względu na interaktywny charakter tej części, liczba miejsc na każdym warsztacie jest ograniczona do 30 lub 16 osób. O rezerwacji miejsca decyduje kolejność zgłoszeń na konferencje - zapraszamy do rejestracji!
Jakub Ujejski, GTD® Certified Master Trainer & CEO ProOutcome
Justyna Lichtarska, Coach przywództwa i kariery, ACC ICF
Iwona Kunach, Coach kadry zarządzającej, ACC ICF
Mirosław Dudek, Dyrektor Change Management, Silfra Consulting
Anna Mianowska, Psycholog, COO, Experience Corner
Jakub Radolak, Facylitator, Konsultant, Experience Corner
Zakończenie konferencji.
Udział w roli Partnera to wyjątkowa okazja do zaprezentowania doświadczeń oraz rozwiązań podczas wydarzenia, które w całości poświęcone jest tematyce pozyskania, motywowania i utrzymania specjalistów IT
Aleksandra Zygarska
Tel. 662 287 872
[email protected]
Klaudia Kałuska
Tel. +48 662 287 865
[email protected]
Agata Rydzewska
Tel. 662 287 833
[email protected]
Włodzimierz Duszyk
Tel. 662 287 870
[email protected]