Rejestracja Uczestników konferencji.
Wystąpienia otwierające:
Polskie doświadczenia oraz plany w zakresie koncepcji jednego okienka w administracji publicznej.
Na styku dwóch unijnych perspektyw finansowych.
Tuż przed premierą Systemu Rejestrów Państwowych – pokaz demo PL.ID – największego rządowego projektu IT w Polsce.
Prawidłowe konstruowanie zamówień publicznych na dostawy i usługi ICT.
Stan realizacji e-PUAP oraz SIPR.
Korzyści dla pacjentów i administracji z wdrożenia P1 i P2, w tym dostęp do IKP, e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia.
Prezentacja online projektu e-Podatki.
System Informacyjny Statystyki Publicznej (SISP) oraz System Monitorowania Rozwoju (STRATEG).
Elektroniczne usługi dla obywatela w sądach (e-protokół, epu, e-ksiegi wieczyste) Prezentacja połączona z pokazem online wybranych e-usług.
Geoportal – dostęp do danych przestrzennych.
Nie wiecie, co macie? Obywatel.gov.pl
Prezentacje online portali biznes.gov.pl oraz ceidg.gov.pl.
Debata Ministrów (pytania publiczności)
LUNCH
Strategia zamówień publicznych w przedsięwzięciach informatycznych Ministerstwa Finansów.
Przykłady projektów rządu amerykańskiego z zastosowaniem technologii IBM.
Cyberbezpieczeństwo w Polsce i na świecie- najlepsze praktyki i rozwiązania dla sektora administracji publicznej.
Czy cyberbezpieczeństwo to tylko bezpieczna technologia? Jakie zmiany w podejściu do procesów i zasobów administracji publicznej są niezbędne, aby zminimalizować ryzyko związane z cyberatakami? Czy Virtual Data Embassy - nowatorskie podejście do cyberbezpieczeństwa w Estonii ma szansę w polskich realiach?
Płatności PayU w udostępnianiu danych geodezyjnych.
Przed erą płatności internetowych, aby uzyskać oczekiwane dane, konieczna była wizyta we właściwym terytorialnie Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Wiązało się to ze złożeniem zamówienia i dokonaniem stosownej opłaty. Wprowadzenie przez dysponentów danych geodezyjnych internetowego udostępniania danych wraz z powiązaniem z płatnościami internetowymi spowodowało, że urzędowe dane geodezyjne stały się dostępne dla ogółu społeczeństwa bez konieczności fizycznej obecności w jednostce udostępniającej dane. Płatności PayU wraz z technologią iGeoMap/ePODGiK firmy Geo-system były prekursorem we wdrażaniu takich usług w Polsce. Dzięki zdobytemu przez lata doświadczeniu w referacie autorzy przedstawiają skuteczne sposoby rozwiązanie problemów związanych z ze sprawnym udostępnianiem danych geodezyjnych.
Jak wygrać kolejne wybory?
Przykłady rozwiązań ICT które, zmieniają relację na linii urząd miasta - mieszkańcy. Przykłady ich wykorzystywania w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polsce. Centralizacja różnych kanałów komunikacji, rozwiązań CRM i centrów obsługi mieszkańca jako nowe narzędzie dla burmistrza do zarządzania miastem. Jak wiedza o rodzajach spraw, z którymi zgłaszają się mieszkańcy do urzędu, pomaga w lepszym funkcjonowaniu miasta i ocenie pracy samego urzędu.
Automatyzacja procesów i decyzji - jak pracę urzędnika lżejszą uczynić.
Obsługa spraw, przychodzących dokumentów, korespondencji i wszelkich aspektów komunikacji z obywatelem wymaga ciągłego podejmowania decyzji związanych z przydzielaniem odpowiednich osób do zadania, tworzenia i uzupełniania dokumentacji sprawy, weryfikowania kompletności dokumentacji lub poprawności wypełnienia formularzy z punktu widzenia danych sprawy, obywatela i przepisów. Wsparcie urzędnika ze strony systemów informatycznych jest coraz pełniejsze, ale czy te systemy nadążają za zmianami, czy dostosowują się szybko do modyfikowanych przepisów i sposobu funkcjonowania urzędów, czy wspierają wszystkie obszary, które dla urzędnika oznaczają mechaniczną pracę? Informatyka dysponuje rozwiązaniami pozwalającymi na wyjątkowo elastyczne i proste odwzorowanie procesów urzędu na w pełni funkcjonalną, wygodną i łatwą do dostosowania aplikację, która pomoże w automatyzacji powtarzalnych czynności i wesprze podejmowanie decyzji.
Jak zwiększyć bezpieczeństwo i wysoką dostępność e-usług dla obywateli?
Budowanie infrastruktury z wykorzystaniem sprawdzonych w wielu projektach zaleceń minimalizuje zagrożenia związane z bezpieczeństwem. Równie ważnym aspektem takiego podejścia jest optymalizacja kosztów oraz jakości dostępu do e-usług, co bezpośrednio przekłada się na zadowolenie obywateli, dla których usługi są świadczone. W trakcie sesji pokazane zostaną przykładowe architektury wykorzystane w już zrealizowanych oraz prowadzonych obecnie projektach.
Urząd 2.0 - wizja na podstawie obserwacji trendów organizacyjnych i zmian technologicznych.
Cyberbezpieczeństwo infrastruktury energetycznej Państwa.
Przerwa w pracy systemu elektroenergetycznego w Polsce to realny scenariusz wydarzeń, który może spowodować zagrożenie dla bezpieczeństwa Państwa, ogromne straty materialne firm, a także zagrożenie dla obywateli. W trakcie panelu omówione zostaną przyczyny i źródła blackoutu, a także działania innych krajów europejskich i USA w zakresie ochrony przed blackoutem.
Chmura hybrydowa w służbie obywatela.
Zaprezentujemy pomysł na budowę zaadaptowanej do polskich realiów chmury hybrydowej w oparciu o doświadczenia administracji publicznej w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Rozwiniemy ten pomysł mówiąc o założeniach koncepcji strategicznej i wdrożeniowej wraz z przykładami implementacyjnymi. W podsumowaniu przedstawimy propozycję uniwersalnej architektury warstwy infrastrukturalnej i aplikacyjnej dopasowaną zarówno do potrzeb Administracji Publicznej jako całości oraz poszczególnych resortów czy instytucji.
Pryncypia architektury korporacyjnej podmiotów publicznych.
Wykorzystanie pryncypiów architektury korporacyjnej w Programie Polska Cyfrowa.
Dlaczego budowa architektury korporacyjnej państwa może się nie udać i co zrobić, by tak się nie stało?
KOKTAJL
Konferencja Państwo 2.0 to nie tylko niezwykle bogaty program merytoryczny. To także KOKTAJL z pysznym poczęstunkiem, integracyjne spotkanie Uczestników, podczas którego będzie można lepiej się poznać i wymienić doświadczeniami.
© Copyright 2024 International Data Group Poland S.A.
00-131 Warszawa, ul. Grzybowska 2/44
tel. +48 22 3217800