Wsparcie w walce o nowych klientów

Już na etapie wdrożenia, które przeprowadzała firma Microplan, aplikacja Microsoft Dynamics CRM została wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności oraz zakresy danych, charakterystyczne dla obsługi klienta sektora energetycznego. Po uruchomieniu systemu Energa wspólnie z partnerem wdrożeniowym podjęła prace nad integracją CRM z autorskimi systemami IT funkcjonującymi w spółce. "Pierwsze próby wypadły bardzo pozytywnie i planujemy dalszą integrację CRM z systemami wykorzystywanymi przez naszych pracowników" - dodaje Ireneusz Kulka.

Narzędzie, które polubili handlowcy

Wdrożony system CRM stał się w Enerdze podstawowym narzędziem wsparcia i organizacji sprzedaży. System jest cały czas rozszerzany na nowe obszary i procesy. Przybywa też kolejnych użytkowników. Przedstawiciele spółki przyznają, że istotną zaletą narzędzia z punktu widzenia samych sprzedawców jest zdjęcie z nich obowiązków raportowania. "Dzięki aplikacji Dynamics CRM handlowiec może obecnie skupić się na swojej pracy, zaś raporty sprzedażowe generuje narzędzie" - tłumaczy Ireneusz Kulka. Podkreśla też, że podstawowym narzędziem pracy handlowca w firmie jest oprogramowanie Microsoft Outlook, i to za jego pośrednictwem handlowcy wykonują większość swojej pracy. Dzięki integracji Dynamics CRM z Outlookiem można powiedzieć, że proces raportowania o prowadzonych działaniach sprzedażowych odbywa się samoczynnie w tle. O tym, że użytkownicy w pełni zaakceptowali nowy system najlepiej, zdaniem wiceprezesa, świadczy fakt, że większość pomysłów na jego rozwój i obejmowanie nim nowych obszarów pochodzi od samych handlowców.

Wdrożenie systemu CRM pozwoliło firmie na stworzenie spójnej bazy danych dla wszystkich działów sprzedaży, dzięki której możliwy jest przepływ bieżących danych niezbędny do właściwego prosperowania. Specjaliści ds. sprzedaży otrzymali tym samym stały dostęp do szczegółowych informacji o klientach, które dostępne są zarówno online, jak i offline. Mają oni teraz przejrzysty obraz relacji z klientami od momentu nawiązania kontaktu, poprzez sprzedaż, aż do wszelkich działań posprzedażowych. W nowym systemie Energa gromadzi aktualne informacje na temat swoich klientów i może przeprowadzać ich bieżącą analizę. Dzięki temu zarząd spółki może szybko podejmować kluczowe decyzje, co jest niezmiernie istotne w dobie zmiennych warunków rynkowych. Z kolei zastosowanie przepływów pracy do obsługi przetargów i zamówień publicznych znacznie usprawniło działania oraz koordynację kilku działów firmy biorących udział w procesie ofertowania. "Podstawową miarą efektywności wdrożonego narzędzia jest poziom sprzedaży oraz jej metodyczny charakter. Z obu aspektów jesteśmy bardzo zadowoleni i z pewnością bez odpowiedniego wsparcia narzędzi informatycznych te wyniki byłyby gorsze. Niestety, urokiem takich systemów jest to, że wdraża się je ze względu na konkurencję, tak więc pozwolę sobie nie zdradzać dokładnych danych liczbowych, mimo że byłoby się czym pochwalić" - mówi wiceprezes firmy.


TOP 200