Wsparcie w walce o nowych klientów

Uwolnienie rynku obrotu energią elektryczną dla ENERGA-OBRÓT oznaczało możliwość pozyskania nowych klientów. W praktyce nie udałoby się to bez narzędzia CRM.

Wsparcie w walce o nowych klientów
"Dzięki aplikacji Dynamics CRM handlowiec może obecnie skupić się na swojej pracy, zaś raporty sprzedażowe generuje narzędzie"

Ireneusz Kulka, wiceprezes ENERGA-OBRÓT

Wraz z uwolnieniem rynku obrotu energią elektryczną przed firmami z branży energetycznej otworzyła się nowa perspektywa - możliwość pozyskania i obsługi klientów spoza obszaru geograficznego, w którym firmy te do tej pory funkcjonowały. Choć formalne otwarcie rynku nastąpiło 1 lipca 2007 roku, to faktyczna konkurencja pojawiła się dopiero w ubiegłym roku. Energa, zajmująca się sprzedażą energii elektrycznej odbiorcom indywidualnym oraz biznesowym, zdążyła zawczasu przygotować się do zmian i w ubiegłym roku wdrożyła system klasy CRM. Przedstawiciele firmy przyznają, że bez tego systemu nie byliby w stanie walczyć z konkurencją o nowych klientów na taką skalę.

Sprzedaż potrzebuje wsparcia

Przed wdrożeniem CRM obsługa klientów w Enerdze, od strony informatycznej, oparta była o systemy billingowe, które posiadały szczątkowe funkcjonalności wspierające procesy obsługi klienta. "W żaden sposób narzędzia te nie były w stanie wspomagać aktywnej sprzedaży do nowych klientów" - zauważa Ireneusz Kulka, wiceprezes ENERGA-OBRÓT. Konieczne było jednak stworzenie atrakcyjnej oferty i wybór właściwych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Bez odpowiedniego narzędzia zorganizowanie procesu sprzedaży na właściwą skalę byłoby niemożliwe. Firma potrzebowała rozwiązanie, które wspomogłoby obsługę klientów strategicznych, obsługę procesu ofertowania do nowych klientów oraz obsługę przetargów publicznych. Dlatego w połowie 2008 roku zarząd firmy podjął decyzję o zakupie systemu CRM. "Wdrożenie trwało sześć miesięcy, a pracownicy mogli zacząć korzystać z systemu w pełnym tego słowa znaczeniu w lipcu 2009 roku. Tym samym, byliśmy przygotowani na zmiany zachodzące na rynku" - opowiada Ireneusz Kulka.

Wybierając rozwiązanie firma wiedziała, że musi ono zawierać funkcje pozwalające na sprawne organizowanie i nadzorowanie wewnętrznej pracy działów sprzedaży oraz utrzymywanie spójności procesu ofertowania. Jednocześnie wymogiem spółki była możliwość łatwej i sprawnej integracji z systemamem Windows Server i usługami Active Directory. "Wybór padł na Microsoft Dynamics CRM, który łatwo integruje się z aplikacjami pakietu Microsoft Office - Excel i Outlook, dzięki czemu pracownicy mogą w dalszym ciągu korzystać ze znanych już aplikacji" - wyjaśnia wiceprezes firmy. Ponadto ważna była możliwość adaptacji systemu do indywidualnych potrzeb spółki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200