Uprościć i usprawnić
- 13.04.2010
W pierwszej kolejności eliminuje się drukowanie dokumentów na zupełnie nieprzystosowanych do tego maszynach - na przykład folderów reklamowych na kosztownej w eksploatacji drukarce atramentowej. W drugim etapie wprowadza się nowe reguły rozmieszczenia urządzeń, czasem wstawiając urządzenia wielofunkcyjne zamiast zwykłych drukarek. W niektórych organizacjach sprawdza się model druku podążającego, gdy użytkownik wysyła zlecenie druku i podchodzi do dowolnej drukarki (tej, do której ma akurat najbliżej) i po uwierzytelnieniu, odbierze wydrukowany właśnie dokument. W ten sposób można także przekierowywać wydruki kierując się niższymi kosztami.
Przejście do modelu outsourcingowego nie zawsze musi się wiązać z wymianą sprzętu. Jeśli istniejące drukarki klasy enterprise spełniają założenia biznesowe, można objąć je opieką serwisową. Jedną z możliwości jest także wykup i podstawienie nowych urządzeń.
Dzięki automatyzacji można wprowadzić obieg zależny od cech dokumentu. Przykładowo, obsługa faktur na niewielkie kwoty może być znacznie prostsza od tych, które związane są z wartościowymi towarami lub usługami. Dzięki temu, wiele drobnych faktur można przetworzyć przy minimalnym nakładzie pracy człowieka, rezerwując sobie czas i zasoby na najważniejsze dokumenty, związane z dużymi wydatkami. Podobne zyski przynosi automatyzacja typowych czynności, takich jak sprawdzenie kompletności i poprawności najważniejszych cech dokumentu, kontrola dat związanych z daną sprawą i powiadomienia o nowym dokumencie.
W większości przypadków, przetwarzanie korespondencji elektronicznej jest dość proste, o ile posiadamy właściwe systemy IT, dobrą politykę i procedury oraz właściwie przeszkolony personel. Z drugiej strony, przetwarzanie papierowej formy korespondencji jest pracochłonne, narażone na błędy, wymaga specjalistycznego sprzętu i oprogramowania oraz dodatkowej powierzchni operacyjnej. Dlatego w firmach najczęściej korespondencja jest na etapie kancelarii sortowana ręcznie, a jej dystrybucja realizowana jest w pełni papierowo, bez informacji o aktualnym statusie sprawy.
Świat jednak cały czas się zmienia, a z każdym dniem posiadamy więcej nowych możliwości. Xerox Global Services proponuje nowe podejście do sposobu zarządzania dokumentami kancelaryjnymi. Mówimy tu o dokumentach w wersji papierowej, ale i elektronicznej. W naszych projektach outsourcingowych używamy technologii własnej, umożliwiającej automatyzację wstępnej obróbki i procesu kontroli, automatycznego określenia typu dokumentu (np.: umowa, faktura, przedłużenie kontraktu, zamówienia, reklamacje itp.) na podstawie treści oraz wyglądu, pobrania ważnych danych z każdego dokumentu, przy minimalnej ingerencji człowieka. Dane po procesie przetwarzania zasilają bazy danych klientów, inicjują procesy biznesowe, np. w systemie DocuShare, natomiast do kontrahenta wysyłana jest automatyczna odpowiedź potwierdzająca otrzymanie dokumentu. Wszystko w sposób prosty, tani i wydajny, a przede wszystkim bezpieczny, bo w pełni kontrolowany i audytowalny. Dokumenty przetwarzane są poza siedzibą klienta w centrach Xerox Imaging Platform, zlokalizowanych w kilkudziesięciu miastach Europy, w tym Polsce. Xerox to odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku i Klientów. To nowa jakość projektów outsourcingowych.
Bohdan Wójcicki, Imaging Specialist Products Solutions & Implementations, Xerox Polska Sp. z o.o.