Snowflake - nowy szef, nowe usługi

Zmiany w Snowflake. Adam Wojtkowski, menedżer z wieloletnim doświadczeniem na kierowniczych stanowiskach w branży IT, dołączył do organizacji i został Country Managerem na region CEE. W tle trzecie urodziny warszawskiego biura i szereg nowości z Mobile World Congress 2024 w Barcelonie.

fot. mat. pras

Adam Wojtkowski to znana na rynku IT postać. Nic dziwnego – od ponad ćwierćwiecza aktywnie na nim działa, zarządzał lub zajmował wysokie stanowiska w strukturze między innymi w Oracle, EMC, Dell EMC, Orange Polska, Cisco, Ericsson czy Red Hat.

Do Snowflake’a trafia po krótkiej historii w firmie Canonical, obejmując stanowisko Country managera CEE.

Zobacz również:

  • Efektywny marketing napędzany przez AI
  • GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

Nominacja nie oznacza zmian w strukturze zarządzania polskim oddziałem firmy – Grzegorz Kapusta nadal pozostaje dyrektorem ds. inżynierii i szefem warszawskiego biura Snowflake, które właśnie obchodzi swoje trzecie urodziny.

Polski oddział, w którym 350 specjalistów, a w przyszłości znacznie więcej, świadczy swoje usługi na rzecz firmy, to drugi europejski ośrodek tej firmy. Polscy inżynierowie Snowflake odegrali między innymi kluczową rolę w ulepszaniu platformy Snowflake dla klientów globalnych, odpowiadając za opracowanie np. Document AI, rozwiązania, które pomaga przedsiębiorstwom korzystać z dużych modeli językowych w celu łatwego wyodrębniania treści z danych nieustrukturyzowanych, natywnej integracji do migracji danych z ServiceNow, czy wsparcia dla repozytoriów git. Piszemy o tym więcej tutaj

Medialne zainteresowanie Snowflake podbijają na pewno nowości produktowe firmy, które ta przedstawi na rozpoczynającym się dziś w Barcelonie Mobile World Congress 2024. Chodzi między innymi o ulepszoną ofertę Chmury Danych dla branży telekomunikacyjnej (Telecom Data Cloud), w tym innowacje w zakresie sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), a także nowe rozwiązania dla partnerów telekomunikacyjnych. Obejmują one inteligentną optymalizację nakładów inwestycyjnych, planowanie przepustowości, operacje w terenie, działania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla, predykcyjną i zautomatyzowaną konserwację sieci oraz wzbogacanie danych i zarządzanie otwartą siecią dostępu radiowego (ORAN).

„Branża telekomunikacyjna znajduje się w punkcie zwrotnym, ewoluując poza tradycyjne usługi. Telekomunikacja staje się podstawową warstwą dla wszystkich sektorów, oferując bogaty wgląd w poprawę doświadczeń klientów, optymalizację sieci i planowanie informacji przestrzennej” – mówi Phil Kippen, globalny dyrektor ds. branży telekomunikacyjnej w Snowflake. „W naszym coraz bardziej połączonym świecie mamy do czynienia z eksplozją danych. Zwłaszcza w telekomunikacji ten zalew jest nie tylko wyzwaniem, ale i szansą. Zrozumienie i wykorzystanie danych za pośrednictwem Chmury Danych dla branży telekomunikacyjnej od Snowflake jest kluczem do odblokowania nowych możliwości w obszarze innowacji i współpracy międzybranżowej”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200